to jest ta druga ramka i ona ma zadanie w pierwszej pętli znalezienie pozycji w tablicy pole i wypisanie jej ort! jest potem ort! kostką naciskamy przycisk <ort>żut </ort>kostką i random ileś tam i pozycjai1 przypisujemy ort! w tablicy pole [ten żut kostką] teraz przypisujemy zmiennej pom w pierwszej ramce tą pozycje1 z drugiej ramki to kod ramki drugiej poniżej umieszcze kod ramki pierwszej i ort! opiszę o co chodzi pomóż mi bo widzę że wiesz o co chodzi
<html>
<body>
<center>
<script language="javascript">
var pole=new Array();
var pozycja;
var pozycja1;
var k=0;var j=0;
var żut = new String();
var żut1;
pozycja=top.raz.ruch;
pole=new Array("jaskinia","pole","miasto","równina","wioska","piekło","jezioro","gospoda","morze","góry","dolina","las","wzgórza");
for(var i=0;i<pole.length;i++)
{
j++;
if(pole[i]==pozycja)
{
k=j;
document.write("
"+pole[i]+"
");
}}</p>
function los()
{
var gotowy =1+(6 * Math.random());//losowanie
żut = "" + gotowy;
żut = żut.substring(0,1);
żut1=Number(żut);
alert("żut kostką:"+żut);
pozycja1=pole[(k+żut1)-1];
top.raz.pom=pozycja1;//przypisanie zmiennej pozycja1 do pom w pierwszej ramce
alert(pozycja1);
document.write("
"+pozycja1+"
");
}</p>
</script>
<form name="ruchy">
<input type="button" value="żut kostką" onclick="los();">
</form>
</body>
</center>
</html>
```
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
to jest kod pierwszej ramki najważniejsze jest poczekać na zmianę wartości pom na wartość pozycja1 z drugiej ramki
<html>
<head><title>ruch</title></head>
<center>
<body>
Twoja postać
<script language="javascript">
var postacie2=new Array();
var ile;
var ruch;
var pom='nic';
ile=top.dwa.ile_graczy;//to jest zmienna pobrana z wcześniejszej drugiej ramki
postacie2=top.dwa.wybrana;//to jest zmienna pobrana z wcześniejszej drugiej ramki
for(var i=0;i<ile;i++)
{
document.write("
"+postacie2[i][0]+"
</p>");//tutaj wypisuję tylko postacie2 mało ważne
document.write("
siła=:"+postacie2[i][2]+"
");
document.write("
moc=:"+postacie2[i][3]+"
");
document.write("
życie=:"+postacie2[i][4]+"
");
ruch=postacie2[i][7];
window.open("plansza.html","dwa"); //otwieram drugą ramke kod powyżej
if(pom == 'nic')wruć() tutaj chcę poczekać na wciśnięcie żutu w drugiej ramce aby zmienić pom
else{
alert('ok');//to przykładowo tutaj będę kończył pętle jak będę miał zmienioną zmienną pom
}
}</p>
function czekaj()
{
alert(pom);
if(pom != 'nic') return;
setTimeout ("czekaj()", 5000);
}
</script>
<center>
<form name="steruj">
<input type="button" value="wyświetl" onclick="czekaj(); return true;">//to mało potrzebne sprawdzam tylko tak dla siebie jak zmieniła się wartość pom
</form>
</center>
</body>
</html>
```
/////////////////////////////////////
jak będziesz chciał to mogę wysłać ci kod wszystkiego tylko podaj gdzie to ma być gra fajnie mi wszystko szło i <ort>zaangarzowałem</ort> się ale <ort>stanołem</ort> w miejscu prosze pomóż mi narazie