Pozycjonowanie: wpływ metatagów na SEO

1

Cześć,

Które z metatagów są istotne z punktu widzenia SEO?
Z tego co się orientuje będą to głównie:

  • title
  • description
  • viewport

Lista od Google: https://developers.google.com/search/docs/advanced/crawling/special-tags

  1. Czy tag keywords nie powinien być już używany? Od kilkunastu lat nie ma on wpływu na pozycjonowanie witryny, mimo to widzę że na wielu stronach dalej z niego korzystają. Źródła:
    https://stackoverflow.com/questions/7124329/seo-meta-tags-html
    https://stackoverflow.com/questions/47664776/is-it-advisable-to-use-meta-keywords-2017/47664903

  2. Stosujecie tag robots czy wybieracie konfigurację pliku robots.txt? Są jakieś przeciwskazania użycia tagu robots? Źródło: https://stackoverflow.com/questions/3348226/meta-tag-vs-robots-txt

Dostępne są również tagi Open Graph, jednak one podobno nie mają wpływu na pozycjonowanie strony. Źródło: https://performancemedia.pl/blog/open-graph/

Czy użycie tagów Open Graph wpływa na pozycjonowanie stron? Nie, nie ma żadnych dowodów, że tagi OG mają bezpośredni wpływ na pozycjonowanie, jak np. w przypadku tagu <title>. Pamiętaj jednak, że większy ruch na stronie, również ten pochodzący z innych kanałów, jest sygnałem dla Google, że Twoja witryna jest wartościowa.

Możecie powiedzieć, których tagów używacie i dlaczego?

1

Nie zajmuje się ściśle SEO, ale często zdarza mi się wprowadzać audyty, które dostaje od działu SEO i te rzeczy, które wymieniłeś wydają mi się mocno podstawowe i praktycznie obowiązkowe do dodania.

Zaczynając od viewport to jeśli strona nie jest w pełni responsywna i źle się wyświetla na telefonach i tabletach to jest duża szansa, że będzie gorzej pozycjonowana w Google (pozostałe wyszukiwarki działają na podobnej zasadzie).

Title i description - o ile description może być automatycznie uzupełnione przez algorytm wyszukiwarki, bo zazwyczaj stara się ona znaleźć jakiś odpowiedni tekst na stronie i wypełnić brakującą lukę to z title jest raczej gorzej i musimy wprowadzić go samemu. Jeśli mamy taką możliwość to proponowałbym samemu ustawić title, oraz description.
title-i-description.jpg

Keywords - z tego faktycznie też nie korzystamy, bo tak jak mówisz część wyszukiwarek zaczęła to po prostu ignorować

Robots - korzystamy z obydwu rzeczy (robots.txt i meta robots)

*Open graph - nie wiem, czy ma wpływ na samo pozycjonowanie strony, ale na pewno jest przydatny jeśli udostępniamy nasze strony na facebooku, linkedinie, twitterze itd

I jak masz takie facebookowe okienko, które widziałeś pewnie wielokrotnie, pokazuje się ono zawsze przy udostępnianiu strony to og:image wpływa na widoczny obrazek w tle, og:title ustawia widoczny tytuł, og:description podpis itd
facebooke-okienko.JPG

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1