Mam przed sobą dość ciekawy projekt do zrealizowania. Opiera się on w głównej mierze na rysowaniu prostych kształtów (głównie wielokątów) oraz ich manipulacją (przesunięcie, skalowanie itp).
Nie mniej jednak zastanawiam się czy są jakieś "pomocne" biblioteki JS, które ułatwiają bądź rozszerzają możliwości czystego canvas.
Zagadnienia, które mnie interesują - fajnie jakby ktoś doświadczony w canvas określił czy da się to wykonać.
- rysowanie wielokątów bazując na punktach tworzonych w miejscu kliknięcia myszką (to już mam i w canvas da się bez zbędnych bajerów ogarnąć)
- potrzebuję dla takiego wyrysowanego wielokąta dodać offset - czyli ogólniej mówiąc narysować taki sam wielokąt wpisany w ten pierwotny, gdzie każda ściana jest odsunięta od oryginalnej o np 100px
- manipulacja kształtami. Np mam kwadrat, który jest wpisany w ten wyrysowany wielokąt. Potrzebuję móc nim manipulować ale tylko w granicach tego wielokąta - aby nie dało się wyjść poza jego obszar.
- Pozostaje jeszcze kwestia responsywności. O ile pozycje na np PC dość łatwo da się ogarnąć o tyle już na telefonie z tym ciężej aby całość nie wyszła poza wielkość ekranu urządzenia.
Myślałem aby tutaj zamiast punktów użyć wartości procentowych względem obszaru roboczego.
Czyli zamiast punktu A(50, 80) dać odpowiednio A(10%, 19.3%) i ustawiać figury w odległości od punktu 0,0 - pytanie czy figury w canvas takie wartości w ogóle przyjmą?
Poszukałem, poczytałem i trafiłem na jCanvas
niby lekki, spoko, ale nie widzę w tej bibliotece nic nadzwyczajnego co mogłoby mi pomóc z wyżej wymienionymi punktami.
Być może jest jakieś lepsze narzędzie, które do takiej prostej pracy posłuży lepiej niż canvas?
Każda sugestia/pomysł będzie pomocna.