Zostaw kontakt oddzwonimy

0

Zauważyłem, że ostatnio modne są formularze typu "zostaw numer, a oddzwonimy". Jaka jest przewaga tej formy kontaktu nad tradycyjnym kontaktem telefonicznym, w którym na stronie jest podawany numer i to potencjalny klient dzwoni do firmy w jakiejś sprawie?

Jeżeli ja myślę, żeby zadzwonić do jakiejś firmy z pytaniami, to ja biorę telefon do ręki i dzwonię tu i teraz, bo teraz myślę o tej sprawie. Jak się nie dodzwonię, bądź zostawię numer na jakimś formularzu, gdzie firma oddzwoni godzinę później, to bardzo często godzinę później nie myślę już o tej sprawie, a niekiedy zajmuję się innymi czynnościami, gdzie dla mnie nie bardzo jest to odpowiedni czas na rozmowę.

Zanim zadzwonię, przygotowuję się do rozmowy, a to oznacza, że na komputerze otwieram strony dotyczące produktów, o których chcę porozmawiać lub na które chce się powołać, otwieram notatnik, ewentualnie arkusz kalkulacyjny, wyłączam radio, telewizor, zamykam okno itp. Chyba nikt nie powie, że te czynności wykonam w ciągu 5 sekund razem z przypomnieniem sobie, w jakim celu chciałem się skontaktować z tamtą firmą, jak dostaję niespodziewanie telefon, bo na formularzu zostawiłem numer. A tkwienie w stanie przygotowanym do rozmowy przez godzinę czy dwie na pewno nie jest komfortowe i jest marnowaniem mojego czasu.

Od razu piszę, że ewentualny koszt samej rozmowy dla osoby dzwoniącej to żaden argument, bo w wielu przypadkach te koszty są niskie, mieszczą się w darmowych limitach, a numery typu 0-800-xxx całkowicie rozwiązują ten problem.

Czy ta forma kontaktu ma jakąś nazwę? Jak się wpisze w Google hasło "zostaw numer oddzwonimy" i podobne, to dostaję dużo różnych firm, które proponują taki kontakt, ewentualnie jedną czy dwie firmy, które oferują system potrzebny do realizacji czegoś takiego. A chciałbym poczytać informacje o samej tej formie kontaktu, zalety, wady itp.

2

Jaka jest przewaga tej formy kontaktu nad tradycyjnym kontaktem telefonicznym, w którym na stronie jest podawany numer i to potencjalny klient dzwoni do firmy w jakiejś sprawie?

  1. Firma może oddzwonić wtedy, kiedy konsultant / konsultanci znajdą na to czas (a nie będą np. zajęci rozmawianiem z kimś innym).
  2. Zostawiasz im swój numer telefonu - to już samo w sobie jest całkiem sporo ;-)
0

Ponadto warto tutaj nadmienić iż czasami irytuje klientów "nieklikalny" link do telefonu, z linkiem jest wygodnie, bo klikasz w smarfonie na niego i w automacie łączy, nie musisz kopiować maciupkich cyferek.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1