Nodejs i debuggowanie w PHPStorm

Odpowiedz Nowy wątek
2019-08-16 22:02
0

Witam,

Czy udało się komuś skonfigurować debuggera pod nodejs? Nie wiem co robie zle, ale debugger nie dzial. Jakies pomysly?

Pozostało 580 znaków

2019-08-16 22:23
1

Ja tam nie wiem, po co ludziom możliwość debugowania prosto z IDE, jak można po prostu:

node --inspect-brk  NAZWA_PLIKU

a potem w Chrome about:inspect i pojawia ci się tam lista ze skryptami do debugowania. I masz debugger z Chrome'a.

Poza tym kiedyś robiłem jeszcze inaczej i podpinałem skrypt Node pod Electrona, wtedy tez mialem dev toolsy z Chrome, ale również miałem dostęp do przeglądarki, więc mogłem debugować Node wizualnie, wyświetlając jakieś napisane na szybko pseudowidżety, gdzie na żywo miałem podgląd co się dzieje w aplikacji Node (np. gra multiplayer i na żywo pokazywał taki dashboard ile graczy jest podłączonych, na jakich pozycjach itp. )

A klasyczny step debugger (który zapewne masz na myśli) jest ciężki w użyciu czasem, bo zawiesza działanie całego programu, więc słabo się nadaje do niektórych rzeczy - więc ja preferuję debugging real time - chociaz zwykle to i tak jest coś w rodzaju console.log bardziej).


((0b10*0b11*(0b10**0b101-0b10)**0b10+0b110)**0b10+(100-1)**0b10+0x10-1).toString(0b10**0b101+0b100);
edytowany 3x, ostatnio: LukeJL, 2019-08-16 22:25

Pozostało 580 znaków

2019-08-16 22:47
3

@LukeJL: a po co z przeglądarki gdy się robi coś czysto backendowego gdzie apka może nawet serwera http nie wystawiać? :) Można też nie lubić devtoolsów chroma, ja np nie lubie :)

https://www.jetbrains.com/hel[...]ng-and-debugging-node-js.html

edytowany 2x, ostatnio: mr_jaro, 2019-08-16 22:49

Pozostało 580 znaków

2019-08-16 23:01
0

@mr_jaro Widzialem, ten art, ale wez i wez. Nie dziala degugguje mi dalej. Nie dziala i nie potrafie tego naprawic.

edytowany 1x, ostatnio: poniatowski, 2019-08-16 23:16

Pozostało 580 znaków

2019-08-16 23:22
0

Scrren shots z konfiguracji:
https://ibb.co/TPvRzsz
https://ibb.co/yPLb75K

Pozostało 580 znaków

2019-08-16 23:29
0

Nie używam Storma, ale może to dlatego, że używasz wersji Noda z 2015 roku (9 wersji starszej niż aktualna)?

edytowany 1x, ostatnio: Maciej Cąderek, 2019-08-16 23:30

Pozostało 580 znaków

2019-08-16 23:31
0
mr_jaro napisał(a):

@LukeJL: a po co z przeglądarki gdy się robi coś czysto backendowego gdzie apka może nawet serwera http nie wystawiać? :)

ale apka nie musi stawiać serwera HTTP, komunikacja między skryptem Node a Chromem jest z automatu (jest specjalny protokół i jakoś Node się komunikuje z Chromem po własnym porcie, ale to się dzieje z automatu). Czyli możesz mieć aplikację, która robi cokolwiek.

Z drugiej strony, jeśli apka nie wystawia serwera HTTP, ani nie robi innych skutków ubocznych typu komunikacja z bazą danych to jest to dobry kandydat na TDD, gdzie debugowanie jest ułatwione, bo wiesz od razu, który test nie przechodzi, albo jaki przypadek brzegowy nie został otestowany. I można debugować testami, gwarantując później, że dany błąd zostanie wykryty z automatu w przypadku regresji (chociaż jeśli apka nie robi skutków ubocznych, to zwykle nie będzie to apka, tylko prędzej biblioteka ew. skrypt narzędziowy, bo aplikacje zwykle te efekty uboczne mają niestety).

Można też nie lubić devtoolsów chroma, ja np nie lubie :)

Jasne. Debugowanie to kwestia gustu. Każdy debuguje, jak mu wygodnie.


((0b10*0b11*(0b10**0b101-0b10)**0b10+0b110)**0b10+(100-1)**0b10+0x10-1).toString(0b10**0b101+0b100);
edytowany 1x, ostatnio: LukeJL, 2019-08-16 23:32
ale z komunikacja po porcie tak samo można się wpiąć do storma, powiem więcej, ja tylko taki sposób uważam za najlepszy. php też debuguje portem a nie parametrem :) a to co piszesz o widgetach itp, a jaki problem watcha sobie ustawić na zmienną? - mr_jaro 2019-08-16 23:34
co do widżetów to kwestia prezentacji. Jeśli Node liczył pozycję gracza (x, y) w grze multiplayer, to łatwiej było wyświetlać to w postaci punktów, a nie jako liczby. Albo np. jeśli się podłączył nowy gracz, to od razu pojawiła się nowa pozycja w liście. Na dodatek chciałem sterować serwerem więc dodałem jakiś przycisk, który np. wywalał gracza po wciśnięciu. Czyli taki prowizoryczny panel administratorski. - LukeJL 2019-08-16 23:39
Natomiast bym otworzył zwykłego debuggera i bym tam zobaczył tylko np. listę ID graczy i pozycję numeryczną. I musiałbym i tak w głowie uruchamiać program i wyobrażać sobie jak te liczby i numery ID się przekladają na grę. Czyli niby używałbym debuggera, ale tak jakbym nie używał (moim zdaniem debuggery przyszłości powinny być bardziej w stylu pomysłów Breta Victora, a nie takie nudne jak są teraz) - LukeJL 2019-08-16 23:40
mi póki co testy, debugger i console log wystarcza, ale nie neguje tego, że mogłeś potrzebować czegoś, czego nie ma nigdzie. - mr_jaro 2019-08-16 23:49

Pozostało 580 znaków

2019-08-16 23:32
1

@Maciej Cąderek: własnie to samo zauwążyłem

@poniatowski po pierwsze postaw obecną wersję noda czyli 10.16.x, po drugie zaktualizuj storma bo też nie masz najnowszej wersji, po trzecie musisz odpalić skrypt noda za pomocą przycisku run w przeciwnym razie musisz włączyć nasłuchiwanie portu

Pozostało 580 znaków

2019-08-17 21:36

@mr_jaro: Zainstalowałem node w wersji 12.8.1. Czy taka może być? Pytam, bo chyba nie dokońca kumam jaka jest różnica pomiedzy 10.16.3/ Czy ta 12 nie jest stabilna? Nie znalazlem zadnego takiego info. PHPStorm mam w 2019.2. Sprawdziłem, to jest najnowsza wersja na dzien dzisiejszy.

OK, udało mi się w końcu włączyć debugera, ale z przycisku. Nie podoba mi sie to w ogole :/ Jak to mogę przełączyć na nasłuchiwaniu portu jak w PHP? Ten guzik to koszmar jakis.

Konfiguracja debufera oraz kodzik:
https://ibb.co/30gDTSK
https://ibb.co/H7XLZ15
https://ibb.co/mNRgddy

edytowany 3x, ostatnio: poniatowski, 2019-08-17 21:50

Pozostało 580 znaków

2019-08-17 23:20
0

Odpalam apke przez node inspect helloworld.js. Odswiezam strone i wywala mi taki blad: WebSockets request was expected. Jak tu nie kochac nodejs. lol

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0