Tworzenie gry przeglądarkowej jak się przygotować

0

Witam
Chciałabym w możliwe niedalekiej przyszłości zacząć tworzenie własnej gry przeglądarkowej którą następnie mogłabym umieścić w internecie po wykupieniu hostingu. Mam motywację, zarys jak gra ma wyglądać i duże pokłady czasu. Zdaję sobie sprawę że nie jest to zajęcie na tydzień, że będzie to projekt trwający tygodnie, miesiące, a może i nawet lata. Jednak dobrze wiem że żeby zacząć pracę nad tak dużym projektem trzeba posiadać odpowiednie umiejętności i że raczej nie będzie to praca w pojedynkę. Dlatego zanim co do czego dojdzie, pragnę zaczerpnąć wiedzy dotyczącej języków programowania i programów nadających się do takiej pracy. Tu moje pytanie : Jakich języków muszę się nauczyć i jak je "skleić" żeby finalnie tworzyły całość. Ogarniam trochę HTML, mam pewną wiedze dotyczącą C++ i Java Script. Jednak z tego co zdążyłam się zorientować C++ niezbyt się nada.
Pozdrawiam

PS :
Gra którą chciałabym stworzyć byłaby o podobnej mechanice co gra "Howrse" czy "Doggi"

1

Programowanie zacząłem od własnej gry przeglądarkowej mmo i polecam ten sposób. :)

nie jest to zajęcie na tydzień, że będzie to projekt trwający tygodnie, miesiące, a może i nawet lata

Moim zdaniem najlepiej jak najszybciej udostępnić grę w internecie, nawet najprostszą wersję, a potem ją powoli rozbudowywać.

Ogarniam trochę HTML, mam pewną wiedze dotyczącą C++ i Java Script

W grze mmo potrzebujesz serwera, C++ to raczej nie jest dobry wybór do weba :), jeśli znasz JS możesz pomyśleć o Node.js, ale php/java/c#/python też powinny się sprawdzić.

Myślałeś o użycie jakiegoś gotowego silnika? Swego czasu było tego sporo, większość w PHP i beznadziejnie napisana, ale być może znalazłoby się coś w miarę dobrego.

1

Najlepiej zbuduj najpierw coś małego, a raczej ileś małych rzeczy w temacie gier przeglądarkowych, żeby nabrać jakiegoś tam głębszego spojrzenia na to, jak się za to zabrać.

W sensie - podejście "zrobię pierwszą grę, od razu dużą" raczej nie wróżyłoby sukcesu. Ale podejście "poćwiczę sobie, zrobię parę prościutkich gierek, potem trochę większe" już jest lepsze.

Jest taki konkurs nawet coroczny, w którym trzeba zrobić małą grę w JS i można nawet jakieś nagrody wygrać
https://js13kgames.com/
więc mogłabyś wziąć udział potem w takim czymś, nawet w ramach motywacji do nauki i zrobienia czegoś konkretnego.
poza tym źródła konkursowych gier są dostępne w internecie, więc można obejrzeć jak je zrobili.

własnej gry przeglądarkowej

gry przeglądarkowe są różne. Może być w niej animacja, może opierać się na formularzach HTML. Grafiki może w ogóle nie być, albo być 2D, albo 3D... Może być single player, może być turówka, może być real time... W zależności od założeń, trudność zrobienia jej też będzie różny. I mogą też pojawić się wymagania typu logika serwerowa (czyli oprócz kodu w przeglądarce, musiałabyś pisać również kod, który będzie się odpalać na serwerze, zabezpieczenia (żeby nikt nie oszukał) itp.

tego co zdążyłam się zorientować C++ niezbyt się nada.

C++ może się nadać nawet w grze przeglądarkowej. Tylko raczej byłoby to zaawansowane użycie, pewnie zupełnie niepotrzebne w twoim przypadku (np. dałoby się np. skompilować C++ do JavaScriptu. I ludzie tak czasem robią, że portują jakąś bibliotekę z C++ do JS. No ale to jest bardzo specyficzne użycie).

Tu moje pytanie : Jakich języków muszę się nauczyć i jak je "skleić" żeby finalnie tworzyły całość. Ogarniam trochę HTML, mam pewną wiedze dotyczącą C++ i Java Script. Jednak z tego co zdążyłam się zorientować C++ niezbyt się nada

możesz spróbować z JavaScript + Phaser (framework do gier/grafiki, ja osobiście nie przepadam, ale chyba jak ktoś zaczyna to najlepsza opcja będzie, choćby dlatego, że dużo przykładów jest) https://phaser.io/
tzn. zakładając, że chcesz robić grę z grafiką 2D.

1

Zanim nauczysz się wszystkiego co potrzebne, zmienisz pomysł na projekt jeszcze z 10 razy, albo zrezygnujesz z obranej ścieżki...
A jeśli weźmiesz się z ten projekt, nie mając za sobą przynajmniej kilku mniejszych ukończonych projektów, to duży projekt upadnie po miesiącu, dwóch, czy roku. Im dalej tym więcej pracy na marne, chyba, że potraktujesz czas poświęcony na projekt do kosza jako cenne doświadczenie ;)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1