Gra w przeglądarce

0

Jak myślicie jakie technologie dobrać, żeby stworzyć prostą grę przegladarkową. Chcę żeby wyglądało to jak z 2019 roku, a nie jak z 2005. Myślałem o JS + jakiś backend Javy. Nada się?

2

Tak. Będzie wyglądało tak między 1980 a 2025 w zależności od tego jak to wykonasz.

1

Tak. Możesz też rozważyć Unity na froncie.

0
qbns napisał(a):

Tak. Będzie wyglądało tak między 1980 a 2025 w zależności od tego jak to wykonasz.

To wiem. Myślałem tylko czy iść w jakiś framework czy czysty JS i java na spokojnie będą dobrze wyglądać.

0
Kardam napisał(a):
qbns napisał(a):

Tak. Będzie wyglądało tak między 1980 a 2025 w zależności od tego jak to wykonasz.

To wiem. Myślałem tylko czy iść w jakiś framework czy czysty JS i java na spokojnie będą dobrze wyglądać.

Zdecydowanie framework. Phaser jest całkiem przyjemny do pisania gier w JSie. Na Javie się nie znam, więc nic nie podpowiem :)

1

JS i Java w żaden sposób nie będą "dobrze wyglądać"; nie będą też wyglądać "źle" - wszystko zależy od Twoich umiejętności, dobieranych grafik itd.

Równie dobrze mógłbyś całość klepnąć w Rust czy C++ kompilowanym do wasm - i w dalszym ciągu nie miałoby to żadnego wpływu na wygląd :-)

1

W czystym JS za dużo się narobisz. Jak chcesz pisać swój silnik to pewnie, ale jeśli chcesz szybki efekt, to lepiej skorzystać z gotowego silnika (Unity, Unreal itp.).
Nie wiem też czy chcesz sam robić ścieżkę dźwiękową, modele, tekstury, animacje itp. ze stockowych zawsze wyjdzie szajs (2005).
Generalnie, im więcej zrobisz sam, zakładając, że jesteś super guru i masz 100 godzin dziennie do dyspozycji, tym bliżej będziesz 2019 roku i przyszłości.

Ogólnie JS + Java będzie na prawdę OK. Najważniejsze są umiejętności programowania / planowania architektury systemu / tworzenia grafiki, muzyki, animacji / tworzenia fajnej historii / tworzenia czegoś nieszablonowego. Do tego zazwyczaj potrzebny jest duży zespół ALE na początku dobrze jest być samemu.

Powodzenia. Za 5 lat oczekuję linka do Twojej gry + success story post na 4programmers!

0

Zaprzęganie języka do enterprise żeby napisać grę przeglądarkową? Beznadziejny pomysł.O ile oczywiście nie będzie to jakaś gra kombajn z wieloma światami, postaciami, skillami, potworami, setkami albo i tysiącami przedmiotów itd. Tak więc jeżeli nie robisz gry pokroju Drakensang to używanie Javy w mojej opinii jest bez sensu. Nikt nie wbija 20kg młotem gwoździka.
Wybierz coś lekkiego! Język, który nie musi implementować pierdyliarda abstrakcji, i wzorców. Taki do którego siadasz, i piszesz.

Nie wiem też czy chcesz sam robić ścieżkę dźwiękową, modele, tekstury, animacje itp. ze stockowych zawsze wyjdzie szajs (2005).

Odważna teoria. Nie wiem gdzie szukasz assetów ale do takiego Unity:
https://assetstore.unity.com/packages/3d/top-down-dungeons-ii-47461

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1