Program żużlowy i nie tylko.

0

Witam! Jestem nowym użytkownikiem forum i zarazem swiezakiem w uczeniu się języków programowania. Postanowiłem pomoc nieco koledze i chciałem stworzyć program żużlowy.
http://www.sts-pl.eu/stsprog/lo?id=4396 taki przykład. Wiem że całą szatę zrobię w HTML i CSS jednak mam problem z rozgryzieniem tego jaki język liczy te wszystkie cyfry i pkt. Jak mogę umieścić użytkownik w danym programie itd. Jeżeli ktoś wie i chciałby lekko mi pokazać i nakierowac to proszę o pomoc i dziękuję :)

0

Pierwsze pytanie - skąd ten program/skrypt ma pobierać dane - z jakichś realnych serwisów, chcecie je wprowadzać ręcznie, a może mają to być jakieś losowe, bo program nie ma wykonywać żadnej realnej pracy, a być jedynie formą ćwiczenia?

0

Myślałem żeby je wprowadzać to ręcznie (jak na razie) i zobaczyc jak takie liczby policzyć :) Nie ma to działać w konkretnym jakimś serwisie. Chcę się sam dla siebie nauczyc i zarazem pomoc mu to zrobić do jednej gierki na androida by mógł się bawić.

1

No to rozbij sobie zadanie na kilka składników, a potem podejdź(podejdźmy) do każdego z osobna:

  1. UI (czyli to, co widać) - strona w HTML, JS, może jakiś framework, jeśli znasz i używasz (jeśli nie znasz, to teraz nie wprowadzajmy za wiele nowości jednocześnie)
  2. serwer, czyli miejsce, gdzie będziesz trzymać dane (bo zakładam, że mają one być zapisane na stałe, a nie przepadać po wyłączeniu skryptu/aplikacji)
  3. strona administracyjna/zarządzająca, czyli miejsce, w którym osoba zarządzająca może dodawać dane do systemu
  4. sposób generowania wyników - tutaj na pewno będzie potrzebny PHP i przetwarzanie danych po stronie serwera, do tego może dojdą jeszcze jakieś obliczenia/działania po stronie przeglądarki w JavaScript.

Czy coś zaczyna Ci świtać? :)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1