Pytanie - odpowiednie języki do gry którą chce stworzyć

0

Witam wszystkich użytkowników a przede wszystkim tych którzy znaleźli chwile aby przeczytać moje pytanie :D

Sprawa wygląda następująco: poszukuję informacji na temat stworzenia gry real-time - żeby odświeżała wszystko w czasie rzeczywistym, GRA TYPU VIA WWW (w przeglądarce).

Dokładniej nie wiem jak ująć taki pomysł co do języka programowania więc napiszę mój pomysł i może ktoś wpadnie na to jakim językiem programowania byłoby to najlepiej ogarnąć:

  1. zbieramy grupkę 10 graczy którzy mogą zarejestrować się w lobby - koszt rejestracji to jakiś tam bilet który będzie można kupić w sklepie - oczywiście real-time aby wszyscy wiedzieli ile aktualnie jest zarejestrowanych graczy bez odświeżania
  2. po uzbieraniu 10 graczy wszystkim odświeża się strona i przenosi już do gry (ważne dla mnie jest żeby w tym samym czasie wszyscy mieli ten sam widok ekranu)
  3. rozpoczynamy grę w pytania - każdemu użytkownikowi wyświetla się ekran na którym są do wyboru 4 odpowiedzi, a po 3 sekundach pojawia się pytanie i od tego czasu odlicza się w rogu 15 sekund na odpowiedź - każdy ma widzieć oczywiście ten czas który pozostał na zaznaczenie odpowiedzi gdzieś tam w rogu
  4. po upływie 15 sekund wyświetla się ekran na którym pisze np.: zbieramy wyniki poczekaj 5 sekund
  5. po 5 sekundach gracze którzy odpowiedzieli dobrze wyświetlamy komunikat - brawo przechodzisz do nastepnego pytania, gracze ktorzy zle odpowiedzieli to komunikat bledna odpowiedz i przenosic ich do lobby z powrotem
  6. następne pytanie po 5 sekundach i na nowo 4 odpowiedzi po 3 sekundach pytanie i znów 15 sekund na odpowiedź i po boku informacja ilu graczy pozostało, chciałbym aby pytania pojawiały się aż do wyłonienia jednego gracza zwycięzcy

Chciałbym żeby to było fajnie zgrane aby każdy miał te 15 sekund na odpowiedź i żeby wszyscy mniej więcej w tym samym czasie mieli okienko o poprawnej lub błednej odpowiedzi. Nie wiem może trochę na mieszałem ale nie mam pojęcia jak zrobić takie coś w programowaniu bo w PHP mi się nie uda :D liczę na pomoc i odpowiedzi które naprowadzą mnie w odpowiedni temat.

1

Możesz to napisać naprawdę we wszystkim. Nawet w PHP :D
Strzelam, że brakuje Ci po prostu sporo wiedzy w temacie projektowania takiego real-time systemu i to pewnie jest największy problem, a nie technologia. Możesz pisać takie coś i w JS i próbować z Unity. Większość rzeczy, które prezentujesz w swoim opisie realizuje taki kurnik.pl - stoły > odpowiednia ilość graczy etc. Tak więc nie ogranicza Cię technologia tylko brak wiedzy :-)

0

W php zrobic gre real time? Zartujesz? Masz racje brak mi wiedzy w takim razie

0

JS + back-end z bazą. Może być w PHP, gdzie widzisz przeszkodę?

0

Po prostu cale zycie mi wpajano ze php to jezyk skryptowy i nie nadaje sie do realtime z tego wzgledu ze ciezko zrobic cos animowanego w php. Moze ktos zatem podac przyklad jak cos takiego ogarnac w php?

0

W PHP standalone można nawet aplikacje okienkowe pisać. Ale w grze przeglądarkowej możesz np. zapisywać wyniki z użyciem PHP. Jednak rzeczy real time i tak obsługuje wtedy JavaScript.

Hispano-Suiza napisał(a):

Możesz pisać takie coś i w JS i próbować z Unity.

Nie stawiaj Unity i JS tak blisko, bo gość pomyśli, że trzeba pisać w JS, żeby zrobić przeglądarkowego builda gry w Unity.
JS w Unity chyba już jest całkiem deprecated. No i builda dla WebGL można oczywiście zrobić z kodem napisanym w C# ;)

0

Wporzadku czyli php i javascript beda odpowiednie zeby cos takiego ogarnac?

0

Jeśli masz kilka lat na development, to tak :D
A jeśli chcesz szybciej, to nie rób w niskopoziomowych technologiach, tylko weź do tego odpowiednie biblioteki, czy nawet środowiska jak Unity.

0

Jeju juz oglupialem z tych propozycji xd moze zapytam teraz w ktorym jezyku byloby to najprosciej zrobic??

1

Wydaje mi się, że z obecną wiedzą lepiej zacząć od tutoriali, a dopiero potem pisać na czysto...
Obojętnie jaki język wybierzesz, trzeba trochę mieć praktyki, żeby projekt nie upadł...

3
Rafiks1992 napisał(a):

Jeju juz oglupialem z tych propozycji xd moze zapytam teraz w ktorym jezyku byloby to najprosciej zrobic??

W tym, który znasz najlepiej. Jak nie znasz żadnego to powodzenia w nauce (jakiegokolwiek). I za jakieś 2 lata próbuj pisać ;-)

0

Napisz serwer w nodejs i klienta ktory będzie się z nim komunikował. Tak chyba najlepiej. Niektórzy ci tutaj polecają unity, jednak kompletnie nie opłaca się tego kompilować na przeglądarki (nie wspierają już tego). Dodatkowo sama nauka unity zajmie ci trochę, ten silnik rządzi się swoimi prawami. Ja po 2 latach mam go na prawdę serdecznie dość :D Odkryłem piękno libgdx, prostota, swoboda i nie ma bezsensownych błędów spowodowanych componentami. Ale to tylko moja osobista opinia.

Wracając do twojego problemu. Poszukaj jakiejs biblioteki do js, ktora ci przypadnie do gustu. Np: phaser, pixi.
Podrzucam ci tu listę:
https://github.com/collections/javascript-game-engines

Gdy już wybierzesz bibliotekę to zacznij pisać, gre którą tworzysz jest typem gry, którą będzie trzeba tworzyć na równo z serwerem. Oczywiście sposób w jaki to wszystko stworzysz zależy od ciebie Kilka lat temu jak tworzyłem swoją pierwszą grę to popełniałem masę błędów także się nie przejmuj jak coś nie wyjdzie. Powodzenia ;)

Edit: Pisane w drodze także pewnie jest trochę błędów

0

Nie przejmuj sie bledami i dziekuje za konkretna wypowiedz :)! Odezwe sie na pw

0
MasterOf napisał(a):

Niektórzy ci tutaj polecają unity, jednak kompletnie nie opłaca się tego kompilować na przeglądarki (nie wspierają już tego).

Głupoty piszesz. Plugin Unity już nie jest rozwijany. Ale Unity potrafi wygenerować paczkę dla WebGL, polegającą tylko na przeglądarce.
https://beta.unity3d.com/jonas/AngryBots/ - sprawdź i napisz, czy Ci działa :P

Ja po 2 latach mam go na prawdę serdecznie dość :D Odkryłem piękno libgdx, prostota, swoboda i nie ma bezsensownych błędów spowodowanych componentami.

Jakie miałeś błędy z komponentami? Może coś źle używałeś?
Jak dla mnie w Unity masz znacznie większą swobodę tworzenia. Wsadzasz obrazek na scenę, albo model 3D, dołączasz do niego skrypt i od razu możesz zacząć kodować jego zachowanie.
Nie martwisz się kiedy Twoja grafika zostanie załadowana do pamięci, w którym miejscu kodu zostanie wyświetlona i nie musisz nigdzie do niej trzymać referencji.
Wiadomo, korzystając z silnika, trzeba pracować zgodnie z silnikiem, ale to się opłaca. Łatwo zachować ład i porządek w projekcie.

0

Panowie słuchajcie bo nie napisalem jednej waznej kwestii w mojej grze bedzie rejestracja i logowanie oraz sklep gdzie trzeba bedzie kupic bilet do tej gry a wiec potrzebna bedzie baza danych mysql do tego tak mysle

0

To ja zadam inne pytanie, które jeszcze tu nie padło. Jakie masz doświadczenie w pisaniu jakichkolwiek aplikacji i w jakich technologiach?

2
Rafiks1992 napisał(a):

Panowie słuchajcie bo nie napisalem jednej waznej kwestii w mojej grze bedzie rejestracja i logowanie oraz sklep gdzie trzeba bedzie kupic bilet do tej gry a wiec potrzebna bedzie baza danych mysql do tego tak mysle

No to bez roznicy. W czym byś nie pisał (js, C#) to i tak musisz napisać serwer. A w tym i tym masz możliwość połączenia się z bazą danych.

1
Rafiks1992 napisał(a):

Panowie słuchajcie bo nie napisalem jednej waznej kwestii w mojej grze bedzie rejestracja i logowanie oraz sklep gdzie trzeba bedzie kupic bilet do tej gry a wiec potrzebna bedzie baza danych mysql do tego tak mysle

Posłuchaj. Takie rzeczy jak sklep to mało istotne aspekty na ten moment. A baza jest Ci też potrzebna zapewne do zapisywania stanów punktowych po zakończonych grach, prowadzenia jakiejś statystyki etc.

Nie jesteś skazany na jedną technologię. Możesz śmiało połączyć kilka ze sobą. Grę możesz pisać w JS, cały system obsługujący grę w PHP. Możesz sobie napisać grę w Unity i system sklepu, biletów w ASP.NET Core - masz wtedy w miarę jednolite środowisko pracy. Na razie zajmij się nauką czegokolwiek bo zadawanie takich pytań na tym etapie niewiele Ci da.
Nim nabędziesz odpowiednie umiejętności może okazać się, że pojawią się jakieś nowe narzędzia, które w jakiś sposób zmienią oblicze budowania takich aplikacji. To nie zmienia jednak faktu, że najpierw musisz naprawdę dobrze programować w czystym języku (jakimś).
Praktycznie każdy język ma biblioteki, które ułatwiają komunikację real-time. Po prostu zacznij się w końcu czegoś uczyć, a odpowiedzi przyjdą w większości same ;-)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1