Żeby coś zrobić trzeba najpierw wiedzieć co trzeba zrobić :) Poniżej przedstawiam moje podejście do zagadnienia.
Grafik powinien mieć jasno określone wymagania a nawet przygotowany wireframing przez UX'owca. Chyba, że mamy do czynienia z "fullstack" grafikiem, który robi UX/UI (ja jestem zwolennikiem rozdzielania tych dwóch rzeczy).
Grafik powinien otrzymać (poza w/w wireframingiem):
- Wymagania funkcjonalne projektu (aby wiedział jakie elementy mają się znaleźć, może wtedy skonfrontować to z wireframing),
- Wymagania niefunkcjonalne, które dotyczą interface'u użytkownika wraz z komentarzami,
- Informacje o technice wykonania: grid system, flex, rodzaj frameworka, etc. To jest kluczowe, aby developer później mógł płynnie oprogramować widok a grafik nie wydziwiał rzeczy, które ciężko oprogramować.
- Rodzaju projektu: zwykła strona www, SPA/PWA, etc.
- Lista urządzeń, na jakie mają być poprawnie obsługiwane (to jest akurat ciekawe bo taki niewielki parametr może zwiększać koszt projektu graficznego x2, x3 :D)
Grafik powinien dostarczyć:
- Komplet kluczowych stron (na każde urządzenie osobno),
- Komplet kluczowych stron, które nie są wypełnione treściami (to jest zawsze pomijane przez grafików- oni robią, żeby wyglądało ładnie więc nigdy nie pokazują jak ma wyglądać interface gdy np. użytkownik nie ma żadnych postów albo ilość zdjęć to 3 a układ przewiduje ich np. 5 aby wypełnić cały ekran a później klient, na samym początku działania aplikacji jest zniesmaczony, bo "to co zrobił grafik ładniej wyglądało"),
- Komplet użytecznych obiektów z przykładem użycia (kiedy i gdzie zastosować dany element np. button i jak powinien się zachować)
- Pełną paletę barw z przykładem użycia,
- Listę czcionek z przykładem użycia.
Podsumowując- grafik ma bardzo dużo pracy nad projektem i nie jest to łatwa sprawa ale z drugiej strony to grafik a nie programista jest klepany po ramieniu za to, że to tak ładnie wygląda ;)