Specyfikacja przygotowania projektu graficznego

0

Witam,

Mam takie szybkie pytanie. Gdy współpracujecie z grafikami podczas kodowania przygotowanego przez nich projektu graficznego, określacie coś w stylu specyfikacji dla niego? przygotowania grafik dla projektu? Ja przeważnie określam tylko w oparciu o co powstanie strona (Bootstrap itp.), jaki CMS zostanie użyty, ewentualnie czy będzie wykorzystywany gotowy szablon lub nie, jaki grid dla rwd itp.

Macie wypracowane własne specyfikacje, czy często graficy tego od Was wymagają?

0

Żeby coś zrobić trzeba najpierw wiedzieć co trzeba zrobić :) Poniżej przedstawiam moje podejście do zagadnienia.

Grafik powinien mieć jasno określone wymagania a nawet przygotowany wireframing przez UX'owca. Chyba, że mamy do czynienia z "fullstack" grafikiem, który robi UX/UI (ja jestem zwolennikiem rozdzielania tych dwóch rzeczy).
Grafik powinien otrzymać (poza w/w wireframingiem):

  • Wymagania funkcjonalne projektu (aby wiedział jakie elementy mają się znaleźć, może wtedy skonfrontować to z wireframing),
  • Wymagania niefunkcjonalne, które dotyczą interface'u użytkownika wraz z komentarzami,
  • Informacje o technice wykonania: grid system, flex, rodzaj frameworka, etc. To jest kluczowe, aby developer później mógł płynnie oprogramować widok a grafik nie wydziwiał rzeczy, które ciężko oprogramować.
  • Rodzaju projektu: zwykła strona www, SPA/PWA, etc.
  • Lista urządzeń, na jakie mają być poprawnie obsługiwane (to jest akurat ciekawe bo taki niewielki parametr może zwiększać koszt projektu graficznego x2, x3 :D)

Grafik powinien dostarczyć:

  • Komplet kluczowych stron (na każde urządzenie osobno),
  • Komplet kluczowych stron, które nie są wypełnione treściami (to jest zawsze pomijane przez grafików- oni robią, żeby wyglądało ładnie więc nigdy nie pokazują jak ma wyglądać interface gdy np. użytkownik nie ma żadnych postów albo ilość zdjęć to 3 a układ przewiduje ich np. 5 aby wypełnić cały ekran a później klient, na samym początku działania aplikacji jest zniesmaczony, bo "to co zrobił grafik ładniej wyglądało"),
  • Komplet użytecznych obiektów z przykładem użycia (kiedy i gdzie zastosować dany element np. button i jak powinien się zachować)
  • Pełną paletę barw z przykładem użycia,
  • Listę czcionek z przykładem użycia.

Podsumowując- grafik ma bardzo dużo pracy nad projektem i nie jest to łatwa sprawa ale z drugiej strony to grafik a nie programista jest klepany po ramieniu za to, że to tak ładnie wygląda ;)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1