Serwer do gry na stronie internetowej

0

Witam,
dajmy na to, że stworzyłem grę MMORPG. Jak zrobić coś w stylu serwera na własnej stronie internetowej? Mógłbym go oczywiście zrobić na komputerze, ale musiałby działać 24 na dobę. Byłbym wdzięczny, gdyby mi ktoś powiedział, czy da np. w Pythonie albo coś i wytłumaczył jak :D
Z góry dzięki :)

0

Nie do końca rozumiem o co Ci chodzi. Chcesz serwer jakiejś gry umieścić na hostingu strony WWW? Toż to jest głupota. Rozwiązaniem Twojego problemu będzie serwer dedykowany, ewentualnie jakiś VPS.

0

Jeśli chodzi o samą ideę to https://www.raywenderlich.com/38732/multiplayer-game-programming-for-teens-with-python natomiast co do serwera który ma działać cały czas i obsługiwać Twoją grę to potrzebujesz coś w stylu https://pl.wikipedia.org/wiki/Virtual_Private_Server - koszt od kilkudziesięciu do kilku tysięcy zł / mc + domena.

0

Chciałbym dodać, że chodzi mi jedynie o wysyłanie i odbieranie informacji ze strony jak np. pozycje innych graczy itp.

0

Podobny projekt ma dużą wartość edukacyjną - myślę że właśnie to jest twoim nadrzędnym celem. Sam zaczynałem od udostępniania kont shellowych i hostingu na starym komputerze uruchomionym w piwnicy (problem zaczynał się jak jak ojciec czyścił samochód, ciął drzewo itp. - pozbawiał mój serwer zasilania).

Reasumując pierwszym etapem twoich prac powinno być zorganizowanie serwera, czyli instalacja jakiegoś linuksa (polecam debiana) i uruchomienie na nim wszystkich niezbędnych usług hostingowych - zainstalowanie demonów serwerowych jak apache, php, mysql, bind, dovecot i postfix. Jak już to będzie można przejść do tworzenia strony pod udostępnianie serwera gier.

1
Wiesiekdx napisał(a):

Chciałbym dodać, że chodzi mi jedynie o wysyłanie i odbieranie informacji ze strony jak np. pozycje innych graczy itp.

Napisz co dokładnie chcesz osiągnąć i czego potrzebujesz. Niestety tak zdawkowe informacje i stosowanie zupełnie niefachowego słownictwa utrudnia zrozumienie. Co rozumiesz pod informacją "strona" oraz "informacje o pozycji" ? Zdajesz sobie sprawę, że w grze mmorpg w kliencie nie ma zaszytej części logiki, a część logiki jest po stronie serwera, więc nie wystarczy pobierać i wysyłać informacje o pozycjach etc. Masz coś w ogóle już, czy to nadal eksperyment myślowy ?

0

Hmm... dobra. Uproszczę pytanie. Mogę aplikacją na komputerze przesyłać informacje (na początek dowolne) do back-endu na stronie internetowej?
Np. Mam aplikacje w której podaję imię, a następnie program przesyła to imię do skryptów PHP i bazy danych na stronie internetowej. Właśnie głównie mi chodzi o tą komunikację między aplikacją u klienta, a serwerem.

0

Zamiast strony internetowej, lepiej byłoby opracować jakiś protokół i wysyłać dane nim, zamiast bawić się w HTTP - ale: tak, jest to możliwe.
Przecież te wszystkie gry typu Metin jakoś muszą działać, nie uważasz? ;-)

0

Tak, wysyłając odpowiednie requesty metodą POST lub GET.

0

Jeśli tak i gra nie będzie wiele wymieniała to starczy wysyłać i pobierać (poolingować ) dane przez HTTP a na serwerze który musisz kupić musi być aktywne php oraz apache. Jeśli coś bardziej wymagającego to zamiast php to raczej C#/Java i komunikacja TCP lub UDP - zależy czy wszystkie pakiety muszą dojść, czy nie ale to kwestia szczegółowa. Niemniej jak to ma być jakaś turówka i to http będzie dobre na początek.

0

Dużo gier przeglądarkowych powstaje w prostym Ruby. Łatwiejszy do nauki niż PHP.

0

Zobacz socket.io w nodejs

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1