Lokalizacja w SPA a seo

0

Witam,
mam prostą stronkę typu single page application do której muszę dorobić lokalizację eng. Stronka prosta więc back-endu brak - wszystko w html css i js. Żeby nie zmieniać tego stanu rzeczy pomyślałem żeby dane lokalizacyjne (tłumaczenia) umieścić w plikach, które wczytywałbym za pomocą angulara. Stąd moje pytania:

  1. Czy to jest dobry pomysł i czy to jest profesjonalne podejście?
  2. Czy taka zmiana może wpłynąć negatywnie na pozycjonowanie?
  3. W jaki sposób wy byście to zrobili?

Oczywiście zdaję sobie sprawę, że wyłączony js w przeglądarce to mogiła dla takiej stronki.

0

Google powinien sobie poradzić z wczytaniem takich danych. Jeżeli dobrze się to zrobi to raczej nie wpłynie to negatywnie na seo.
To co ważne to - żeby te wersje językowe były dostępne pod innymi adresami (url).
Nawet jeżeli chcesz mieć guzik "Ustaw język X" który bez przeładowania strony zmienia język to dorobiłbym mechanizm ustawienia języka na wejściu według parametru:

  1. albo po dodaniu parametru url np. <url>?lang=PL
  2. albo albo po sprawdzeniu sub-domeny ( pl.example.com ) co by wymagało zmian w dns i ew. serwerze

Mając osobne url trzeba jeszcze powiedzieć wyszukiwarkom, że alternatywna strona istnieje. Więc dla wyszukiwarek powinien to być link na stronie (może być niewidoczny dla użytkownika) i najlepiej informacja w site mapie (https://support.google.com/webmasters/answer/2620865?hl=en)

0

Dzięki za odpowiedź.
Gdyby dodatkowo użyć routingu można by adres zapisać w formie <url>/pl (chyba - wiem, że angular ma taki bajer jak routing, ale dotąd jeszcze nie korzystałem).
W jaki sposób najlepiej sprawdzić język użytkownika za pomocą js? Czy navigator.language to doby pomysł?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1