Moja wiedza z zakresu pozycjonowania w google jest dość nieświeża, ale pamiętam trochę jak działa PageRank. Każdy link jest takim jakby głosem, za tym, że podlinkowana strona jest wartościowa (no chyba, że link ma rel="nofollow" czy podobne sztuczki). Im więcej linków na stronie tym mniej jest wart pojedynczy głos. Wartość (PageRank) strony zależy od ilości linków (głosów), wartości stron, które głosują (tzn ich PageRanków) i ilości linków na stronach, które linkują do danej strony. Google tworzy wielką macierz powiązań stron i potęguje ją, aż dojdzie mniej więcej do punktu stabilizacji (tzn dalsze potęgowanie macierzy nie zmienia znacząco wyników). Oczywiście macierz powiązań może być skomplikowana, liczy się też lokalna (tzn w obrębie serwisu) sieć powiązań. Jeżeli np wszystkie podstrony linkują do kilku artykułów z serwisu, to PageRank w większości przechodzi do tych artykułów.
Bardzo ważne jest to, żeby do danej podstrony prowadził jeden typ linku, tzn żeby nie było tak, że do danej podstrony pasują dwa linki, typu np: index.php?bleble=abc&gaga=dddd oraz index.php?s=252.
WordPress z automatu pewnie tworzy dużą ilość podstron, jeśli dołożysz chmurę tagów to masz np kilkadziesiąt nowych podstron, itp Kiedyś spamerzy pozycjonowali strony w google dzięki linkowaniu do nich ze swoich mirrorów dmoza czy wikipedii. Od dawna jednak G ma mechanizm banowania czy usuwania duplikatów.
Poza tym myślę, że G patrzy np na ilość unikalnej tekstowej zawartości, odpowiednie rozmieszczenie słów kluczowych w tekście (i np będących jednocześnie linkami do innych stron). Poszukaj w G frazy "precle".