Rysowanie w HTML5

0

Pisałem już wczesniej o HTML5, ale teraz zaciekawił mnie artykuł o canvas w HTML5 http://msdn.microsoft.com/pl-pl/library/canvas-w-html5. Jest tam fajnie napisane jak z tego korzystać, ale nie ma info o stosowaniu tego.

Nie nadaje się to chyba żeby kompletnie pozbyć się obrazków na stronie, ale przychodzą mi do głowy takie zastosowania:

  • generowanie wykresów
  • jakieś proste animacje
  • interakcja z użytkownikiem, np. gry - da się?
    Coś przychodzi Wam jeszcze do głowy?

Widzę w tym jeszcze jedną podstawową zaletę. Zrzuca to całe przetwarzanie grafiki na użytkownika, więc w niektórych zastosowaniach można zaoszczędzić sporo zasobów serwera.
Wada - nie działa pewnie jeszcze we wszystkich przeglądarkach. Z ciekawości - macie jakieś informacje ile % użytkowników korzysta korzysta z przeglądarki obsługującej HTML5?

0
Michalis napisał(a)

Wada - nie działa pewnie jeszcze we wszystkich przeglądarkach.

Działa na FF na pewno od wersji 2.0, a może i od wcześniejszej, działa na Operze, na Chrome, na Safari.
IE został trochę w tyle. Miało działać na IE8, ale nie działało. Dopiero w IE9 to wprowadzili, ale nie mam pewności czy IE9 w pełni to obsługuje. We wcześniejszych wersjach IE można rysować i tworzyć animacje za pomocą VMLa.

Poza tym, jest biblioteka, która podpina OpenGL do Canvas i wtedy można rysować w 3d.

0

Michalis:

  • interakcja z użytkownikiem, np. gry - da się?

http://4programmers.net/Forum/Off-Topic/Oceny_i_recenzje/183557-4p_tower_defense
No jacha, że się da :)

A co do animacji i wykresów: animacje - Adobe Edge; wykresy - CanvasXpress. Być może, że przydatne.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1