Wirtualny portfel + panel obsługi gier

0

Witam, kiedyś pytałem na tym forum jak zrobić wirtualny portfel, od tego czasu nie uczyłem się php, uczyłem się tylko Pascala w szkole, a wiedza o php jakoś sama mi się powiększyła, teraz znowu powróciłem do pracy nad tym projektem.
Portfel jest gotowy tak w 50%, a serwer obsługi gier w 70% (na razie są to dwa oddzielne skrypty), mam tylko dylemat dotyczący automatycznego tworzenia serwerów, mam w głowie dwa pomysły:

  1. Użytkownik zamawia serwer, wirtualna gotówka jest pobierana z portfela i od razu tworzy się serwer
  2. Użytkownik zamawia serwer, wirtualna gotówka jest pobierana z portfela, a informacje o serwerze trafiają do bazy danych, później skrypt uruchamiany za pomocą crona pobiera dane z bazy i tworzy serwery.

Drugi sposób wydaje mi się lepszy, a co Wy o tym sądzicie? Może ma ktoś jeszcze jakieś inne pomysły?

0

daj pan spokoj, nie wiesz co chcesz chyba, wez sie w garsc albo obejrzyj cos ciekawego w tv

0
stefan_wyszynski napisał(a)

daj pan spokoj, nie wiesz co chcesz chyba, wez sie w garsc albo obejrzyj cos ciekawego w tv

Zalecenia dla siebie zacytowałeś?

Jeśli tworzenie serwera nie trwa długo i nie przewidujesz ogromnej ilości użytkowników na stronie sklepu, to najlepiej zrealizować tworzenie nowego serwera od razu. Jeśli przewidujesz że ponad 2-3 osoby będą tworzyć serwery jednocześnie (ale w tym wypadku musi być mnóstwo klientów) to można zastosować mechanizm kolejek - jedno stworzenie serwera co 1/2/5 minut, a pozostali użytkownicy którzy chcą tworzyć serwer w tym czasie mają ekran "jesteś N w kolejce, zaczekaj Y sekund".

0

Tworzenie serwera to skopiowanie kilku do kilkuset MB (w zależności od tego jaki to serwer) i kilka wpisów w bazie danych, nie trwa to zbyt długo, ale chodzi tutaj też o bezpieczeństwo, przy tworzeniu serwera system musi się zalogować na dedyku i wykonać kilka komend, jeśli klient zdobędzie dane do dedyka to...
Jest to trochę trudny wybór, pierwsza opcja jest lepsza dla klienta, szybsza realizacja zamówienia, a druga wydaje mi się bezpieczniejsza.

0

Wyłącz raportowanie błędów całkowicie, wszystko przetestuj, napisz dużo testów i będzie dobrze. Trzeba się kiedyś nauczyć pisania aplikacji zgodnie z zasadami bezpieczeństwa, nawet na własnych błędach.

Jeśli obawiasz się o to że jeden skrypt "wpieprzy" się drugiemu, to zastosuj prosty mechanizm locków, chociażby oparty na pliku.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1