Projekt gry tworzonej w three.js

0

Hej, zacząłem się ostatnio bawić three.js i myślę że jest to całkiem fajna biblioteka. Chciałbym dalej doskonalić swoje umiejętności w javaScripcie oraz w programowaniu grafiki. Pomyślałem że, dobrym pomysłem byłoby tworzenie razem projektu. Temat gry to kwestia drugorzędna. Jak sobie wyobrażam działanie tego projektu ? Projekt byłby hostowany na githubie, na początku robimy dość sporą listę tasków do zrobienia, i potem każdy w zależności od czasu dłubie wybrane zadanie, oczywiście po skończeniu następuję weryfikcja kodu przez innych członków zespołu. Nie wymagam by zespół siedział od godziny 10 do 20 (sam często mam mało czasu przez studia i pracę), fajnie by było jakby każdy pracował według własnego uznania. Poszukuję głównie osób które już znają podstawy JS (fajnie też jeśli już korzystaliście wcześniej z GITa) i interesują się tworzeniem gier/ewentualnie grafiki 3d. Fajnie by też było jeśli znaleźli by się ludzie którzy by chcieli tworzyć modele. Jeśli jesteście zainteresowani to piszcie maile na [email protected] . Jeśli macie pytanie to śmiało pytać pod postem ;)

2

Temat gry to kwestia drugorzędna. Jak sobie wyobrażam działanie tego projektu ? Projekt byłby hostowany na githubie, na początku robimy dość sporą listę tasków do zrobienia

Jeśli "Temat gry to kwestia drugorzędna" (czyli w sumie nie wiadomo co to ma być jeszcze) to skąd się tam weźmie "spora lista tasków do zrobienia"? ;) Z powietrza?

Nie kwestionuję ani jednej ani drugiej rzeczy. Czasem nie wie co się chce robić i się robi na spontanie coś, dla nauki i zabawy, albo pomysły ewoluują. I to bywa dobre. Czasem też konkretna "spora lista tasków do zrobienia" jest przydatna po to, żeby zapanować nad wszystkimi rzeczami, jakie są do zrobienia, jak się ma już konkretną wizję.

Tyle, że właśnie - żeby zrobić listę tasków, trzeba najpierw mieć jakiś konkretny projekt, wizję tego, co się chce zrobić. Jeśli jej nie ma, to już lepiej byłoby nie wiem, eksplorować pomysły? Stworzyć jakiegoś sandboxa, w którym można było je na bieżąco sprawdzać? A zamiast "dość sporej listy tasków" raczej dodawać taski iteracyjnie? (na zasadzie "fajnie jakby nasza gra miała menu. Dodaję taska do robienia menu". Potem: menu zrobione. Co dalej? Dodajmy jakiegoś nowego taska.

Jakoś nie rozumiem potrzeby robienia wielkiej listy tasków w sytuacji, gdy nie wiadomo co nawet ma być tematem gry.

0

Cześć,
Ja byłbym zainteresowany takim projektem, tylko dlaczego w threejs? Jest duzo silnikow do gier w js, ktore bardziej sie do tego nadaja, a z nich tez duzo sie mozesz nauczyc :)

0

Chętne osoby niech piszą na maila ;)
Jeśli chodzi o temat gry to myślę że zrobimy dyskusję jaka to będzie gra i potem coś wybierzemy.

0

Dlaczego na maila? Nie lepiej tutaj?
Ja może od czasu do czasu bym się włączył. Sam osobiście przymierzam się do swojej gry, więc pomysłów nie będę zdradzał. Ale jeśli chodzi o pisanie kodu, to chętnie pomogę. Z GITem problemów nie mam, three.js też jakoś ogarniam (siedzę z 2 miesiące obecnie przy projekcie do projektowania mebli). Cały czas szukam sposobów, żeby się rozwijać, więc jeśli w ten sposób ktoś będzie mógł mi wskazać co robię źle i jak mam się poprawić, to bardzo chętnie :)
Pozdrawiam.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1