Warcaby Python Tkinter

0

Witam.
Za zadanie mam napisać warcaby w Pythonie używając biblioteki Tkinter.
Gdzie plansza (szachownica) to będzie siatka z przyciskami 8 na 8.

Ale nie wiem jak stworzyć taką plansze używając tej biblioteki. Będę wdzięczny za wyjaśnienie jak to zrobić

1

A nie lepiej w PyGame? Lepiej by to wyglądało.

0

@Arthan: pewno i lepiej by było, tylko z opisu wynika, że tak wygląda zadanie... co poradzisz :P

0

Próbowałem stworzyć board tylko teraz jak mam wrzucić wartości napis B C do przycisków aby wiedzieć ze to jest pionek i jak mogę rozróżnić to

 from tkinter import *


from tkinter import ttk


class Gui:
    def __init__(self):
        self.root = Tk()
        self.frm = ttk.Frame(self.root, padding=100)
        self.frm.grid()

    def Run(self):
        self.root.mainloop()

    def DodajPrzycisk(self, tekst, c, r, aktywnosc=TRUE, lam=lambda:print("Clicked!")):
        if(aktywnosc):
            ttk.Button(self.frm, text=tekst, command=lam ).grid(column=c, row=r,ipady=30,ipadx=10)
        else:
            ttk.Button(self.frm, text=tekst, command=lam, state=DISABLED).grid(column=c, row=r, ipady=30, ipadx=10)


    def Tworzplansze(self,i,j):
        for x in range(i):
            for y in range(j):
                self.DodajPrzycisk("", x, y, ((x+y)%2==1))

1

Dodaj do klasy Gui tablicę na przyciski. Dodając przyciski dodawaj je do tablicy (jedno lub dwuwymiarowej, jak Ci wygodniej), dzięki temu możesz się zawsze odwołać do konkretnego przycisku. W dowolnym miejscu ustawiasz tekst przycisku na taki jaki chcesz używając gui.buttons[x][y].configure(text="C"). Możesz też wstawiać obrazki na przyciski. W ogóle to jest kilka gotowców w necie jak wpiszesz w google "checkers tkinter":
https://github.com/Saulius181/tk-python-checkers
https://github.com/Ragzputin/checkers
tak więc masz się czym inspirować :)

Do zmiany tekstu pewnie też można by użyć StringVarów.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1