Witam!
Mam problem z kodem a mianowicie jak chce dorzucić do niego ilość prób wyświetlane przez Label to niestety nie mogę zmienić wartości tries w klasie.
Poniżej wrzucam mój kod z nieudolna próba (jedną z wielu) dodania wartości tries
'''
from tkinter import *
import random
class Application(Frame):
def __init__(self, master):
super(Application, self).__init__(master)
self.grid()
self.number = random.randint(1, 101)
self.tries = 10
self.create_widget()
def create_widget(self):
Label(self, text = "Gra w zgadywanie!!! Ja wymyslam ty zgadujesz").grid(row = 0, column = 0, columnspan = 4)
# pole do wpisywania zgadywanej liczby
Label(self, text = 'Podaj liczbe: ').grid(row = 1, column = 0, sticky = W)
# to jest obiekt stworzony wewnatrz klasy ktory umozliwia wprowadzanie danych przez uzytkownika
self.num_guess = Entry(self)
self.num_guess.grid(row = 1, column = 1, sticky = W)
# pole do wyswietlania pozostalych prob
Label(self, text = f'Pozostalo ci prob: {str(self.tries)}').grid(row = 2, column = 0, sticky = W)
# przycisk do uruchamiania zgadywania
Button(self, text = 'Zgaduj!', command = self.game).grid(row = 3, column = 0, sticky = W)
# pole do wyswietlania odpowiedzi komputera
self.answer = Text(self, width = 35, height = 2, wrap = WORD)
self.answer.grid(row = 4, column = 0, columnspan = 3)
def game(self):
guess = str(self.num_guess.get())
number = str(self.number)
if self.tries > 0:
pass
else:
answer = f'Przegrales! Ta liczba {number}'
if guess > number:
answer = 'Za duzo!'
elif guess < number:
answer = 'Za malo!'
else:
answer = f'Zgadles! Ta liczba to {number}'
self.tries_update
self.answer.delete(0.0, END)
self.answer.insert(0.0, answer)
def tries_update(self):
return self.tries - 1
root = Tk()
root.title('Gra w zgadywanie!')
app = Application(root)
root.mainloop()
'''