Pomoc w nauce - pierwszy projekt

Odpowiedz Nowy wątek
2019-08-04 16:00
0

Czesc wszystkim,
Do sedna, ucze sie juz troche Pythona, przerobiłem kilka tutoriali i posiadam wiedze czysto teoretyczna którą chciałbym jakoś wykorzystać. Chce zbudowac juz jakis pierwszy "wiekszy " projekt, zeby nauczyć się już czysto ze strony praktycznej języka ale nie wiem od czego zaczac, za co się zabrać. Czy moze jest tu jakas doswiadczona osoba która chciałaby trochę pomóc przejść mi przez te pierwsze kroki, nakierować trochę. Nie wymagam jakiejś dużej pomocy, jedynie od czasu do czasu jakąs kwestie wyjaśnić, objaśnić trochę jak to trzeba zrobić, zadać jakieś konkretne pytanie.

Pozostało 580 znaków

2019-08-04 17:37
0

Na początku sama teoria to trochę za mało by od razu rzeźbić "większy" projekt. Daj sobie więcej czasu, by zweryfikować czy wszystko dobrze rozumiesz.

Warto w tym celu rozwiązywać małe zadań z codewars albo checkio ORAZ warto wziąć pod uwagę czytanie książek, które mniej więcej zdradzą Ci jakie panują tendencje w pisaniu pythonowego kodu.

Poza tym sam język programowania do niczego ciekawego Ci się nie przyda jeśli nie zaczniesz go używać z bibliotekami.

Zastanów się jaka potencjalnie dziedzina programowania Cię interesuje i zacznij już coś w tym robić. Warto w tym celu poznawać małe biblioteki, zacznij robić z tego jakiś użytek. Nawet jeśli to będzie prosty program z 10-50 lini zrób to i oceń swój rezultat. Z czasem znajomość kilku bibliotek da Ci coraz szerszy obraz na sprawę. Dzięki temu będziesz mógł łatwiej ocenić co potencjalnie dasz radę zrobić, a przy okazji mniej więcej będziesz wiedział jak tego dokonać.

Jeżeli o dziedzine chodzi to data science lub aplikacje webowe i chciałbym zacząć od apki i w django coś stworzyć fajnego - VC15 2019-08-04 17:52

Pozostało 580 znaków

2019-08-04 18:09
1

Chce zbudowac juz jakis pierwszy "wiekszy " projekt, zeby nauczyć się już czysto ze strony praktycznej języka ale nie wiem od czego zaczac, za co się zabrać. C

Ja w ramach nauki Pythona i Django napisałem kiedyś apkę quizzową.


((0b10*0b11*(0b10**0b101-0b10)**0b10+0b110)**0b10+(100-1)**0b10+0x10-1).toString(0b10**0b101+0b100);
Coś na wzór tego z tutorialu Django ? - VC15 2019-08-04 21:06

Pozostało 580 znaków

2019-08-04 21:15
0

Polecam nie myśleć o Pythonie w kontekście Django/Flask. Oczywiście jak ktoś wie, że chce pisać serwisy webowe, to OK, ale jak się wahasz, to IMHO są ciekawsze rzeczy, które można rozwiązać za pomocą Pythona.

Rozumiem, a moglbys podać jakieś przykłady - VC15 2019-08-04 21:17

Pozostało 580 znaków

2019-08-04 21:17
0

Ja piszę głównie w Javie, ale chciałem liznąć Pythona.
Najlepiej się nauczysz jak stworzysz projekt.
Tak, projekt projektu :)

  1. Zrób sobie założenia początkowe na kartce, ale w jakimś dokumencie
    • cel projektu, czemu ma służyć (np. todo app do planowania czynności w danym dniu)
    • jak będzie wyglądała architektura (tu oczywiście z przymróżeniem oka, np. zdecyduj się jak podzielisz pakiety, albo jakiego wzorca (MVC np.) będziesz chciał użyć)
  2. Określ technologie z jakich skorzystasz
  3. Spróbuj sobie podzielić pracę na tickety zamiast robić wszystko na hurrra
  4. Proś o review - nic Cię lepiej nie nauczy niż konstruktywna krytyka
  5. Nie rób jakiegoś totalnego shitu - spraw, żeby to był choć trochę wciągający projekt

Polecam się trzymać tych zasad niż siąść do kompa i walić g**no kod na pałę :)

Pozdrawiam

Ok, dzięki wielkie za radę:) - VC15 2019-08-04 21:18

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0