Mam problem z napisaniem licznika, który byłby w stanie z wartości wcześniej zadeklarowanych po wykonaniu zadania zmieniać je na nowe. Mianowicie chodzi o to żeby po wygranej walce stan państwa zmieniał swoją wartość na 0, ale tylko jedno konkretne, z którym aktualnie walczymy. Próbowałem dodawać dodatkowe zmienne, który by to w jakiś sposób sprawdzały ale nic co napisałem nie działało poprawnie. Czy ktoś może wie w jaki sposób można to rozwiązać?
if stan == 1:
dodaj = random.randint(100, dorand)
self.wygrana = (self.gracz.wojsko / (self.gracz.wojsko + wojsko1 + dodaj) * 100) + self.gracz.comm
print("Siła wojska " + imie + "wynosi: " + wojsko2)
print("Twoje szanse na wygraną wynoszą: ", self.wygrana)
time.sleep(0.5)
print("Chcesz wypowiedzieć wojnę " +imie+ "?")
print("1 = Tak / 2 = Nie")
answer = input("")
if answer == "1":
print("Twoi żołnierze wyruszli do " + imie + "...")
time.sleep(1.0)
print("Walka się rozpoczęła...")
time.sleep(1.0)
if random.randint(0, 100) < self.wygrana:
stan -= 1
print('Sukces! Twoje wojska zniszczyły wrogą armię!')
print("Udało Ci się również zdobyć " + nagroda11 + " siły wojsk!")
self.gracz.wojsko += nagroda1
print("Dzięki wygranej skarb Twojego państwa wzbogacił się o " + nagroda22)
self.gracz.pieniądze += nagroda2
print("W efekcie, temperatura w Twoim państwie spada o 10%.")
self.gracz.temperatura -= 10
if self.gracz.temperatura < 0:
self.gracz.temperatura = 0
else:
self.gracz.wojsko = self.gracz.wojsko * 0.8
print("Porażka! Twoje wojska zostały pokonane. Pozostało Ci", self.gracz.wojsko, "siły wojsk.")
print("W efekcie, temperatura w Twoim państwie wzrasta o 10%.")
self.gracz.temperatura += 10
time.sleep(1)
print("Przegrana kosztowała Cię $500")
self.gracz.pieniądze -= 500
elif stan == 1 and self.gracz.stanus == 0:
print( + imie + "nie stanowi już zagrożenia!")
elif stan == 1 and self.gracz.stanru == 0:
print( + imie +"nie stanowi już zagrożenia!")
elif stan == 1 and self.gracz.stanuk == 0:
print( + imie +"nie stanowi już zagrożenia!")
elif stan == 1 and self.gracz.stange == 0:
print( + imie +"nie stanowi już zagrożenia!")
elif stan == 1 and self.gracz.stanfe == 0:
print( + imie +"nie stanowi już zagrożenia!")
elif stan == 1 and self.gracz.stansp == 0:
print( + imie +"nie stanowi już zagrożenia!")```