Wcześniej robiłem prostą grę tekstową typu wybierz to lub to, a tak potoczy się twoja przygoda, dodawałem jakieś losowe rzeczy typu losuj i jak wylosowana zostania t, a ta liczba to wtedy masz szczęście lub pecha. Teraz chciałbym dodać pewne zmienne takie jak zdrowie, moralność, pieniądzę. Chcę po prostu zrobić to w ten sposób, że mam jedną funkcję i w tej gracz dokonuje wyboru i np. tam jest walka i jego zdrowie zostaje zmniejszone i potem kolejna funkcja -> kolejna część przygody tyle, że muszę tą wartość już zmienioną zdrowie przenieść do kolejnej funkcji i z tym mam problem. Na razie zrobiłem przykładowo takie coś króciutkie:
import random
import time
zdrowie = 10
moralnosc = 10
pieniadze = 10
print('''Witaj wojowniku w Królestwie Aniołów i Demonów. Znajdujesz się w Pandemonium. Jest ono odwiecznym miejscem walki
pomiędzy aniołami i demonami. Od ciebie będzie zależeć jak potoczą się losy tej krainy. ''')
time.sleep(3)
def zraniony_wojak(zdrowie,moralnosc,pieniadze):
print('''Widzisz na swojej drodze rannego żołnierza Armii Niebios. Zwraca się do ciebie \"-Proszę pomóż mi, opatrz
moje rany i daj mi coś do jedzenia\". ''')
decyzja_wojaka = int(input("Co postanawiasz uczynić? Wybierz 0 - pomóż mu lub 1 - zabij go i zabierz łupy."))
if decyzja_wojaka == 0:
print("Dziękuję ci za okazaną pomoc. Otrzymujesz moje błogosławieństwo. ")
zdrowie = zdrowie + 2
moralnosc = moralnosc - 2
return (zdrowie, moralnosc, pieniadze)
elif decyzja_wojaka == 1:
print("Zabijasz go i zabierasz mu łupy")
pieniadze = pieniadze + 2
moralnosc = moralnosc - 2
return (zdrowie, moralnosc, pieniadze)
else:
print("Wpisałeś złą wartość")
def walka(nowe_wartości):
print("Napotykasz wielkiego demona. Potwór z łatwością posługuje się swoim dwumetrowym toporem. Czeka cię ciężka walka.")
zdrowie = nowe_wartości(0) #Wybrałem 1, bo to wcześniej było zdrowie, muszę na nowo zmienić zdrowie, bo jak to nie zrobię to bierze zmienną globalną, czyli 10, zamiast np. 12 (jeśli w poprzednim punkcie wpisaliśmy 0).
if zdrowie < 11:
print("Umarłeś")
else:
print("Zabiłeś bestię")
nowe_wartości = zraniony_wojak(zdrowie,moralnosc,pieniadze)
walka(nowe_wartości)
```py
Tak jak można było tego się spodziewać wyszedł mi ten błąd
TypeError: 'tuple' object is not callable
Więc jak to zrobić, żeby do jednej funkcji brać te zmienne trochę je poprzekształcać i żeby ta druga funkcja potem je wzięła itd.