Witajcie, mam poprawić program, jednak autor poszedł grubo do przodu ze skomplikowaniem nauczania.
Zadanie.
Popraw program Wymieszane litery tak, żeby każdemu słowu towarzyszyła
podpowiedź. Gracz powinien mieć możliwość zobaczenia podpowiedzi, jeśli
utknie w martwym punkcie. Dodaj system punktacji, który nagradza graczy
rozwiązujących anagram bez uciekania się do podpowiedzi.
# Wymieszane litery
# Wymieszane litery
# Komputer wybiera losowo słowo, a potem miesza w nim litery
# Gracz powinien odgadnąć pierwotne słowo
import random
# utwórz sekwencję słów do wyboru
WORDS = ("python", "anagram", "łatwy", "skomplikowany", "odpowiedź", "ksylofon")
# wybierz losowo jedno słowo z sekwencji
word = random.choice(WORDS)
# utwórz zmienną, by później użyć jej do sprawdzenia, czy odpowiedź jest poprawna
correct = word
# utwórz 'pomieszaną' wersję słowa
jumble =""
while word:
position = random.randrange(len(word))
jumble += word[position]
word = word[:position] + word[(position + 1):]
# rozpocznij grę
print(
"""
Witaj w grze 'Wymieszane litery'!
Uporządkuj litery, aby odtworzyć prawidłowe słowo.
(Aby zakończyć zgadywanie, naciśnij klawisz Enter bez podawania odpowiedzi.)
"""
)
print("Zgadnij, jakie to słowo:", jumble)
guess = input("\nTwoja odpowiedź: ")
while guess != correct and guess != "":
print("Niestety, to nie to słowo.")
guess = input("Twoja odpowiedź: ")
if guess == correct:
print("Zgadza się! Zgadłeś!\n")
print("Dziękuję za udział w grze.")
input("\n\nAby zakończyć program, naciśnij klawisz Enter.")