Wątek przeniesiony 2020-03-08 22:18 z Newbie przez furious programming.

Gra MMORPG – kilka pytań

Odpowiedz Nowy wątek
2018-05-01 20:51

Rejestracja: 2 lata temu

Ostatnio: 2 dni temu

2

Witam, na początku zaznaczę że chciałbym abyście potraktowali moje pytania poważnie, a nie jak chłopaka który myśli że w tydzień napiszę super MMORPG w 3D. po prostu temat mnie zaciekawił i mam kilka pytań do Was.

Każdy z nas a już na pewno zdecydowana większość grała kiedyś w MMO w której chodziło o dropienie itemków, zdobywanie lvli i rozwijanie umiejętności, dlatego myślę że ktoś mi tutaj pomoże.

Nie mówię że chcę napisać taką grę, jestem po prostu ciekaw jak inne studia piszą gry MMO w których pracuje sztab ludzi.

Programy których potrzeba do stworzenia prostej gry to:

  • Program w którym stworzymy model 3D postaci, mobów i terenu czyli mapy.
  • Program do pisania kodu do gry (W jakich językach pisze się taką grę? wykorzystuje się kilka języków?).
  • Program do tworzenia grafiki i tekstur w grze.
  • Program do stworzenia muzyki
  • Program do stworzenia animacji np. emocje postaci, animacja wykonywanej umiejętności
  • Zakładając że jest to gra online dla 10 graczy i można na serwerze ustawiać mnożnik dropu/expa potrzeba również jakiegoś programu/skryptu do kontroli właściwości serwera.

Kilka powyższych myślników to tylko moje domysły, poprawcie mnie jeśli się mylę, a poniżej moje pytania do Was.

  1. Co jest potrzebne żeby stworzyć prostą grę 3D online? Jakie programy?

Chodzi mi o grę w której mamy do zdobycia 15 lvli postaci, nową broń dropiącą z mobów i 4 podstawowe umiejętności.

  1. Jak przypisać do jakiejś umiejętności odpowiednią animację która aktywuje się przy wykonywaniu? Służą do tego jakieś odnośniki/skrypty?

  2. W jakim programie i jak stworzyć małą mapę terenu 3D?

  3. Jak zaprogramować całe sterowanie grą przez gracza, chodzi mi o to że np, gdy racz wciśnie klawisz R to otworzy się okno umiejętności? Jaki język do tego służy?

  4. Jakie książki po polsku polecacie kupić żeby poszerzyć swoją wiedzę na temat tworzenia gier 3D?

  5. Jakie strony internetowe mogą mi pomóc i naprowadzić mnie na ten temat? Może jakieś poradniki/tutoriale na YT?

  6. Czy na tym forum mogę liczyć na pomoc naprzykład tego typu :

    • Przypisanie umiejętności do postaci
    • przypisanie odpowiedniego dropu do odpowiednich mobów

Przepraszam jeśli powyższe pytani wydaję się głupie, ale kto pyta nie błądzi, mam nadzieję że ktoś mi pomoże.

Pozdrawiam serdecznie.

edytowany 1x, ostatnio: furious programming, 2018-05-01 20:57

Pozostało 580 znaków

2018-05-01 21:10

Rejestracja: 9 lat temu

Ostatnio: 4 godziny temu

6

Twoje pytanie brzmi mniej więcej tak: "Nie chcę latać w kosmos, chciałbym tylko zbudować bolid formuły 1. Lepsze będą kombinerki czy młotek?"


Pozostało 580 znaków

2018-05-01 21:34

Rejestracja: 2 lata temu

Ostatnio: 2 dni temu

5

Tom jestem zielony w temacie więc dlatego zadałem takie pytania które mnie nurtują. Twoja "odpowiedź" nic nie wnosi do tematu. Może inni będą chętni aby poświęcić odrobinę więcej czasu i odpowiedzieć chociaż na niektóre pytania.

Pozostało 580 znaków

2018-05-01 21:38
Moderator Kariera

Rejestracja: 2 lata temu

Ostatnio: 6 godzin temu

Lokalizacja: Poznań

5

Sądząc po tych pytaniach (aczkolwiek trzeba przyznać, że temat przemyślałeś i wiele z nich ma sens) to nie masz raczej zbyt wielkiej styczności z programowaniem - prawda?

Stworzenie takiej gry to jest praca sztabu osób, z różnych branż - tak, jak dobrze przypuszczasz, ktoś musi się zając grafiką, dźwiękiem oraz wieloma innymi rzeczami. A poza tym stworzyć grę to jedno, ale porównywalną ilość pracy i funduszy pochłonie jej porządna promocja.

Pytania o możliwość przypisania umiejętności do postaci, albo pisanie o ilości leveli czy rodzajów broni (a także np. rozkminianie, w jaki sposób literą R wywołać jakieś okienko) są na obecnym etapie totalnie bezsensowne - to trochę jakby (nawiązując do postu @TomRiddle) rozpoczynając dopiero projektowanie bolida, Ty byś się zastanawiał jakiego koloru dasz nakrętki mocujące koła ;)

Jeśli poważnie myślisz o zabawie w takie coś, to najpierw zastanów się, jakie widzisz w tym przedsięwzięciu swoje miejsce. Czy chcesz być programistą, a może kimś kto kieruje projektem? Podejrzewam, że sam wszystkich aspektów nie ogarniesz, więc będziesz potrzebował ludzi do pomocy. Ale zanim zaczniesz ich szukać, dojdź do jakichś efektów/wyników w tej "swojej" działce - przykładowo, jeśli chcesz programować, to zrób działającą jakąś wczesną alfę, naucz się podstaw, zrozum jak się działa w 3D. Ale to jest dłuższy proces - bo zanim pójdziesz poważnie w 3D, najpierw musisz ogarnąć "płaską" grafikę. A do tego potrzebujesz znajomości jakiegoś sensownego języka programowania. Więc tak, jak piszesz - nie jest to temat na tydzień.

Ale ogólnie to hasło, które rzuciłeś jest takie szerokie i obszerne, że raczej nikt nie da Ci tu sensownej odpowiedzi, zbyt wiele aspektów i tematów się przeplata, a wszystkie z nich są dość trudnymi zagadnieniami.


Naczelny forumowy hejter Apple

That game of life is hard to play, I'm gonna lose it anyway
The losing card I'll someday lay, So this is all I have to say
edytowany 2x, ostatnio: cerrato, 2018-05-01 21:41
Mylisz się, że żadnej; na przykład ta odpowiedź jest bardzo sensowna. ;) - Silv 2018-05-01 23:42
@Silv: Dzięki, może masz rację ;) Chodziło mi o to, że nie da się raczej dać odpowiedzi w stylu "grafikę zrób narzędziem X w taki sposób, potem zrób model 3D w aplikacji Y, wszystko zepnij w sposób Z i napisz interface w języku H". - cerrato 2018-05-02 12:27

Pozostało 580 znaków

2018-05-01 21:46

Rejestracja: 4 lata temu

Ostatnio: 1 tydzień temu

1

@wojtek1492: Chłopie, bierz się za programowanie po prostu, jak trochę liźniesz tego, to na wiele z Twoich pytań sobie sam odpowiesz. A bez tego dalej ani rusz... No chyba, że masz po prostu pomysł i chcesz zatrudnić programistów (i resztę) do jego realizacji... :)

Pozostało 580 znaków

2018-05-01 23:48

Rejestracja: 5 lat temu

Ostatnio: 1 miesiąc temu

Lokalizacja: Warszawa

1
koszalek-opalek napisał(a):

No chyba, że masz po prostu pomysł i chcesz zatrudnić programistów (i resztę) do jego realizacji... :)

Właśnie. @wojtek1492: tak sobie myślę, że w przyszłości, jak już ogarniesz te pytania (albo przynajmniej ich podstawy), to byłoby nawet sensowne poszukiwanie kogoś do projektu na tym forum (lub innym). Oczywiście jeśli nie masz nic przeciwko takiemu rozpoczęciu współpracy z nieznajomymi.


Pozostało 580 znaków

2018-05-02 05:58

Rejestracja: 2 lata temu

Ostatnio: 2 dni temu

1

Dziękuję za odpowiedź, wszystkim bez wyjątków. Wieczorem poszperałem trochę w internecie i znalazłem dwa "silniki gry" niejakie Unity i Unreal Engine, na internecie są do tego poradniki od podstaw do jakiś bardziej zaawansowanych rzeczy, książki po polsku również znalazłem.

Teraz musiałbym wybrać jeden z dwóch powyższych. Miał ktoś styczność z tymi programami kiedyś, możecie coś polecić dla początkującego?

Pozostało 580 znaków

2018-05-02 10:00
Moderator

Rejestracja: 17 lat temu

Ostatnio: 12 godzin temu

3

Pracuję trochę z Unity i nie wiem czy jest taki super dla początkującego, bo sporo rzeczy trzeba opisać kodem albo korzystać z (najczęściej płatnych) rozszerzeń. Unreal Engine z tego co kojarzę pozwala na większą "klikalność" (poprzez blueprinty), ale nigdy nie pracowałem z nim, to nie wiem.

Jak przypisać do jakiejś umiejętności odpowiednią animację która aktywuje się przy wykonywaniu? Służą do tego jakieś odnośniki/skrypty?

W Unity jest cały mechanizm odpowiedzialny za animacje, które mogą się uruchamiać przy pewnym warunku/wyzwalaczu. W skrypcie zmieniasz warunek i już, animacja się odpala.

W jakim programie i jak stworzyć małą mapę terenu 3D?

Unity ma swój edytor terenu na przykład.

Jak zaprogramować całe sterowanie grą przez gracza, chodzi mi o to że np, gdy racz wciśnie klawisz R to otworzy się okno umiejętności? Jaki język do tego służy?

W Unity masz C# i JavaScript, większość osób poleca używanie tego pierwszego (jest więcej poradników).

Jakie strony internetowe mogą mi pomóc i naprowadzić mnie na ten temat? Może jakieś poradniki/tutoriale na YT?

Obejrzyj tego pana: https://www.youtube.com/channel/UCYbK_tjZ2OrIZFBvU6CCMiA

Czy na tym forum mogę liczyć na pomoc naprzykład tego typu :
Przypisanie umiejętności do postaci
przypisanie odpowiedniego dropu do odpowiednich mobów

To nie jest tak, że ja ci powiem "kliknij tu i tu i będziesz miał", a raczej odpowiem coś w stylu: zrób sobie skrypt, który przypiszesz do prefaba moba, a w nim zrób sobie pole publiczne, które będzie miejscem na prefab moba i zrób obsługę, że jak ktoś zabije przeciwnika to wtedy musisz wykonać Instantiate i stworzyć nową instancję prefaba w miejscu, gdzie się znajdował przeciwnik, a jego samego musisz zniszczyć, wpierw odpalając animację umierania. A chcesz jeszcze, aby dropy faktycznie wyskakiwały z przeciwników jak fizyczne obiekty? To musisz im jeszcze nadać początkowe warunki ruchu.

edytowany 1x, ostatnio: Ktos, 2018-05-02 10:01
Javascript jest już deprecated w Unity o ile wiem. - kmph 2018-05-18 20:57

Pozostało 580 znaków

2018-05-02 10:18

Rejestracja: 2 lata temu

Ostatnio: 2 dni temu

1

Ktos, dziękuję, szukam na internecie porównań między Unity a Unreal Engine ale ja jako początkujący nie widzę znacznych różnic. Czy do Unity można zaimportować np. model 3D głazu/mostu/krzaka/drzewa zrobionego w innym programie czy można wstawiać na teren obiekty które są domyślnie w Unity?

Pozostało 580 znaków

2018-05-02 11:22
Moderator

Rejestracja: 17 lat temu

Ostatnio: 12 godzin temu

2

Możesz. Nie wiem dokładnie co Unity potrafi importować, ale na pewno może pliki OBJ - eksportujesz z dowolnego programu do OBJ i możesz potem zaimportować i używać w Unity.

fbx jest znacznie powszechniejsze :) - Spine 2018-05-02 12:21
Możliwe, ja jestem prosty programista ;-) - Ktos 2018-05-02 13:25

Pozostało 580 znaków

Zimny Jeleń
2018-05-02 11:51
Zimny Jeleń
1

Ogolnie Unity jest bardziej przystepne niz Unreal. Unreal ma niby blueprinty ale one sa dosc ograniczone w porownaniu do pisania kodu, wiec tak czy inaczej musisz pisac kod a w zwiazku z tym C# jest przystepniejszy niz C++

W unity mozesz napisac MMORPG choc nie jest to najlepszy engine do tego. Teraz jest duzo promocji w Unity Asset Store i mozesz sobie zobaczyc jeden z assetow - uMMORPG. Tam masz juz podstawy zrobione pod MMO. Uzywajac tego jako bazy mozesz sie pobawic we wlasne MMO.
Jednak zalecam najpierw przejsc jakies tutoriale i zrobic jakas prosta gierke, nie zaczynalbym od MMO tak czy siak.

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0