Początki - problemy z funkcją

0

Witam,

Niedawno zacząłem naukę Pythona. Po ukończeniu tutoriala postanowiłem wziąć się za swój własny projekt bo inaczej ciężko mi cokolwiek zapamiętać. Częścią projektu jest kalkulator ciężaru maksymalnego na podstawie:

Jak obliczyć maksymalny ciężar

Weź kalkulator i postępuj według poniższego schematu.

2 powt. – 1,07
3 powt. – 1,12
4 powt. – 1,15
5 powt. – 1,18
6 powt. – 1,21
7 powt. – 1,24
8 powt. – 1,27
9 powt. – 1,30
10 powt. – 1,33

Dla przykładu: Podniosłem 5 razy ciężar 120 kg, mój maksymalny ciężar to (120 * 1,18 = 141,6 kg). Wystarczy pomnożyć swój wyciskany ciężar przez współczynnik odpowiadający liczbie powtórzeń.

I tak jak przypuszczałem, zaczęły się schody. Byłbym bardzo wdzięczny gdyby ktoś mógł mi napisać co tutaj jest nie tak jak być powinno, że nie chce mi wypisać ciężaru maksymalnego.

Mój kod
"""

Max weight calculator

test_weight = float(raw_input("text test wage:"))
test_powt = float(raw_input("text test powt:"))
max_weight = 0

def max_weight(test_weight, test_powt, max_weight):

if test_powt == 2:
    return max_weight == 1.07*test_weight
elif test_powt == 3:
    return max_weight == 1.12*test_weight
elif test_powt == 4:
    return max_weight == 1.15*test_weight
elif test_weight == 5:
    return max_weight == 1.18*test_weight
elif test_powt == 6:
    return max_weight == 1.21*test_weight
elif test_powt == 7:
    return max_weight == 1.24*test_weight
elif test_powt == 8:
    return max_weight == 1.27*test_weight
elif test_powt == 9:
    return max_weight == 1.30*test_weight
elif test_powt == 10:
    return max_weight == 1.33*test_weight
elif test_powt < 2:
    print "You should try again with less weight."
else:
    print "You should try again with more weight."

print max_weight
"""

Po uruchomieniu wpisuję ciężar i liczbę powtórzeń a następnie dostaję komunikat:

text test wage:50
text test powt:5
<function max_weight at 0x02C0EAB0>

Process finished with exit code 0

0

zamiast

print max_weight # to jest tylko wskaźnik na funkcję!

powinieneś wywołać

print max_weight(test_weight, test_powt, max_weight) # to jest wywołanie funkcji, podając jej argumenty wywołania
0

btw. jeśli M(x) to mnożnik ciężaru od ilości powtórzeń
M(x) = { 2 -> 1.07; (3-10) -> 1.03 + x*0.03 }
To żeby nie pisać za dużo kodu nadaremno.

poza tym chyba mieszasz '==' (zwraca czy wartości są równe) i '=' (przypisanie wartości do zmiennej)

if test_times < 2:
    print "too much"
elif test_times > 10:
    print "too litle"
else
    print test_weight * (1.07 + test_times * 0.03)

coś takiego generalnie, nie znam pytona, nie ręczę. Wynik różni się dla 2, ale co tam 0.01 :p
No i test_times, nie mieszaj polskiego z angielskim, są słowniki, zdecyduj się na jeden.

0

Nie wiem czemu Zaczynasz sie uczyć Pythona 2, poważnie rozważyłbym trójkę. A co do kodu, nie lepiej uzyć najprostszej, wbudowanej, struktury danych - słownika?:

def max_weight(weight, repeat):
    if repeat > 10 or repeat < 2:
        s = "Input repeat between 2 and 10"
        return s
    d = {2: 1.07, 3: 1.12, 4: 1.15, 5: 1.18, 6: 1.21, 7: 1.24,8: 1.27, 9: 1.3, 10: 1.33}
    return weight * d[repeat]

print(max_weight(120, 10)) # -> 159.60000000000002
print(max_weight(120, 11)) # -> Input repeat between 2 and 10

Można też użyć stringa "s" do zwracania komunikatu o zmiennej poza zakresem, a nie drukować coś w funkcji. Poza tym, Ty próbowałeś zmienić wartość max_weight w funkcji, w tym wypadku, ta funkcja nie musiała niczego zwracać (znaczy się w pythonie i tak zwróciła by None - nawet jakby nie było w niej instruckji return), ani nie musiała przyjmować argumentu max_weight. Jak widać z returnem jest czytelniej.

0

Widzę, że Masz problemy z napisaniem prostej funkcji, dwie rzeczy:
http://www.pythonlearn.com/book_007.pdf - krótka książka, do przeczytania na szybko - świetne wprowadzenie do pythona, potem można się zabrać za trudniejsze zadania;
https://interactivepython.org/runestone/static/thinkcspy/index.html - kurs pythona i programowania jednocześnie
https://interactivepython.org/runestone/static/pythonds/index.html - struktury danych - generalnie całe Runestone Interactive jest rewelacyjne!

0

Jeszcze jedno pytanie. Jak mogę wynik funkcji przypisać do zmiennej, która znajduje się poza nią? Tak, żeby nie wywoływać jej za każdym uruchomieniem programu tylko żeby wynik był przechowywany i wykorzystywany aż do następnego jej wywołania poprzez jakiś button.

0

Działa. Wielkie dzięki :)
"""
import pickle

def details():
details = {}
age = float(input("age:"))
details["age"] = age
with open("details.pickle", "wb") as f:
pickle.dump(details, f, pickle.HIGHEST_PROTOCOL)

print(details())

with open("details.pickle", "rb") as f:
details = pickle.load(f)

print details
"""

0

Witam po raz kolejny. Tym razem mam pytanie, które wydaje się banalne ale nie mogę znaleźć odpowiedzi. W jaki sposób można dać użytkownikowi możliwość stworzenia zmiennej? Mam klasę:

class Meal:
def init(self, protein, fibre, fat, kcal):
self.protein = protein
self.fibre = fibre
self.fat = fat
self.kcal = kcal

i listę:

menu = []

A teraz chcę, żeby użytkownik sam dodał sobie swoje ulubione danie do menu.

menu.append(input("Meal:" = Meal(protein = float(input("Protein:")), fibre = float(input("Fibre:")), fat = float(input("Fat:")), kcal = float(input("Kcal:"))))

Nie działa :)

0

Powinno być coś takiego

class Meal:
    def __init__(self, protein, fibre, fat, kcal): # Zmień na __init__
        self.protein = protein
        self.fibre = fibre
        self.fat = fat
        self.kcal = kcal

meals = []

meals.append(Meal(protein=float(input("Protein:")), # Zauważ że tworzysz nowy obiekt Meal a dopiero potem jest append
                  fibre=float(input("Fibre:")),
                  fat=float(input("Fat:")),
                  kcal=float(input("KCal:")),
                  ))

Poza tym nie widzę aby gdziekolwiek było pole do nazwy posiłku (a wydaję mi się że próbujesz to jakoś osiągnąć w powyższym kodzie).

0

@Glt87

Nie musisz nazywać obiektu w tablicy. Wystarczy, że stworzysz pole w klasie.

class Meal:
	def __init__(self, name, protein, fibre, fat, kcal):
		self.name = name # <- Tu nowe pole
		self.protein = protein
		self.fibre = fibre
		self.fat = fat
		self.kcal = kcal

meals = []

meals.append(Meal(name=input("Meal:"), # <- Tu ustalasz nazwę
				protein=float(input("Protein:")),
				fibre=float(input("Fibre:")),
				fat=float(input("Fat:")),
				kcal=float(input("kCal:")),
			))
				

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1