Jak zaimportować bibliotekę pygame do projektu? (python w pycharm)

0

Ogółem wiem, jest internet, trochę starałam się poszukać. Wiem, że to wielki grzech ale jednak z moim angielskim jest trudno :s
Mam taki problem, że muszę stworzyć grę pong, znalazłam bardzo fajnie wyjaśniony poradnik jak to zrobić oraz podany kod. I chodzi właśnie o ten kod.
Zainstalowałam bibliotekę pygame. Jednak gdy wkleiłam kod pojawił mi się taki błąd:

Traceback (most recent call last):
File "C:/Users/werkaska3/PycharmProjects/pong/ping pong.py", line 4, in <module>
import pygame
ModuleNotFoundError: No module named 'pygame
'

(oczywiście na początku kodu jest bardzo ładnie napisane ,,import pygame")

przeczytałam trochę i wyszło, że może trzeba ręcznie go zainicjować więc weszłam w ,,edit configurations", przerzuciłam w python interpreter z project default na python 3.6.1 (miałam tylko to do wyboru) oraz nie wiedząc dokładnie co robię, wpisując w interpreter options ,,pygame". Błąd mi zniknął natomiast zamiast jednego błędu pokazują mi się 2 (przynajmniej sądzę tak po tym:
Process finished with exit code 2)
a to co mi się pokazuje w błędach to:
C:\Users\werkaska3\Desktop\nie usuwa
Process finished with exit code 2

Z czego nawet nie mam pojęcia co to znaczy.

Jedynie przy tym:

import pygame
import sys
from pygame.locals import *

locals zaznacza mi się na żółto, a jak na to najadę to jest napisane: unresolved reference 'local'
Co powinnam zrobić?

0

przeczytałam trochę i wyszło, że może trzeba ręcznie go zainicjować więc weszłam w ,,edit configurations", przerzuciłam w python interpreter z project default na python 3.6.1 (miałam tylko to do wyboru) oraz nie wiedząc dokładnie co robię, wpisując w interpreter options ,,pygame".

XXI wiek, dokumentacja w zasięgu ręki... a Ty wolisz po omacku wpisywać przypadkowe słowa w przypadkowych zakładach konfiguracji projektu/środowiska/whatever. Dlaczego?

Błąd jest jasny: No module named 'pygame' oznacza, że nie zainstalowałaś tego modułu do swojego Pythona. To nie jest tak, że każdy moduł jest w Pythonie dostępny od ręki - niektóre trzeba ręcznie pobierać, tak jak ten.

inb4 nie pytaj jak to zrobić, wpisz w Google.

Edit: teraz zauważyłem, że napisałaś, iż zainstalowałaś ten moduł - jak widać: nie zrobiłaś tego (poprawnie).

0

Masakra. Pycharm nawet wspiera automatyczne instalowanie bibliotek geniuszu, nic nie trzeba zgadywać. Brak mi słów. Weź łaskawie wciśnij alt+enter na tym "import pygame" które ci podkreśla pycharm i pojawi się sugestia żeby zainstalować brakującą bibliotekę.
Alternatywnie można wejść sobie w File ->Settings -> Project -> Project interpreter i tam dla każdego interpretera masz listę zainstalowanych bibliotek. Można kliknąć sobie + i doinstalować co ci potrzebne ;]

0

Notfounderror występuje również gdy zainstalujemy dany moduł, ale nie ma go w pathie dla uruchamianego programu. W sys.path możesz sprawdzić czy pygame tam jest, jak nie to dodaj do patha.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0