Jestem nowy w pythonie i mam pytanie : Co i gdzie muszę wpisać aby zamiast jednej piłki w grze miał ich tyle ile wpiszę. Z góry dziękuję :)
from tkinter import *
import random
import time
class Piłka:
def __init__(self, płótno, kolor):
self.płótno = płótno
self.rakietka = rakietka
self.id = płótno.create_oval(10, 10, 25, 25, fill=kolor)
self.płótno.move(self.id, 245, 100)
qqrq = [-1, -2, -3, -2, -1, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7]
random.shuffle(qqrq)
self.x = qqrq[0]
random.shuffle(qqrq)
self.y = qqrq[0]
random.shuffle(qqrq)
self.x = qqrq[0]
random.shuffle(qqrq)
self.y = qqrq[0]
self.wysokość_płótna = self.płótno.winfo_height()
self.szerokość_płótna = self.płótno.winfo_width()
self.upadek_na_ziemię = False
def trafienie_w_piłkę(self, pozycja):
pozycja_rakietki = self.płótno.coords(self.rakietka.id)
if pozycja[2] >= pozycja_rakietki[0] and pozycja[0] <= pozycja_rakietki[2]:
if pozycja[3] >= pozycja_rakietki[1] and pozycja[3] <= pozycja_rakietki[3]:
return True
return False
def rysuj(self):
self.płótno.move(self.id, self.x, self.y)
pozycja = self.płótno.coords(self.id)
if pozycja[1] <=0:
self.y = self.y * -1
if pozycja[3] >= self.wysokość_płótna:
self.upadek_na_ziemię = True
if self.trafienie_w_piłkę(pozycja) == True:
self.y = self.y * -1
if pozycja[0] <= 0:
self.x = self.x * -1
if pozycja[2] >= self.szerokość_płótna:
self.x = -3
class Rakietka:
def __init__(self, płótno, kolor):
self.płótno = płótno
self.id = płótno.create_rectangle(0, 0, 100, 10, fill=kolor)
self.płótno.move(self.id, 200, 300)
self.x = 0
self.szerokość_płótna = self.płótno.winfo_width()
self.płótno.bind_all('<KeyPress-Left>', self.przesuń_w_lewo)
self.płótno.bind_all('<KeyPress-Right>', self.przesuń_w_prawo)
def rysuj(self):
self.płótno.move(self.id, self.x, 0)
pozycja = self.płótno.coords(self.id)
if pozycja[0] <= 0:
self.x = 0
elif pozycja[2] >= self.szerokość_płótna:
self.x = 0
def przesuń_w_lewo(self, zderzenie):
self.x = -2
def przesuń_w_prawo(self, zderzenie):
self.x = 2
tk = Tk()
tk.title("Gra")
tk.resizable(0, 0)
tk.wm_attributes("-topmost", 1)
płótno = Canvas(tk, width=500, height=400, bd=0, highlightthickness=0)
płótno.pack()
tk.update()
rakietka = Rakietka(płótno, 'blue')
piłka = Piłka(płótno, 'red')
while 1:
if not piłka.upadek_na_ziemię:
piłka.rysuj()
rakietka.rysuj()
tk.update_idletasks()
tk.update()
time.sleep(0.01)