JS(JQuery), HTML5, PHP - Gra przeglądarkowa, multiplayer

0

Witam,
chciałbym stworzyć grę przeglądarkową, znam technologie wymienione w nazwie tematu ( i inne oczywiście też, ale te jakoś najbardziej wydają mi się odpowiednie do realizacji projektu) jednak czy oparcie mechanizmu wymiany danych na odpowiednio napisanym skrypcie PHP jest odpowiednią techniką do stworzenia gry ? Czy nie będzie to za wolne ?

Założenia mam takie, że gra miałaby być wieloosobowa. Skrypt JS wykorzystuje AJAX i wysyła komunikaty (itp) do skryptu PHP, który następnie mu odpowiada w zaprojektowany sposób. Gra opiera się o canvas z HTML5.

0

Wszystko zależy od tego, jak taka gra miałaby działać. Jeśli chodzi o grę z podziałem na tury (czy to jakieś szachy, czy coś jak Heroes of M&M) czy typową grę przeglądarkową (Ogame, Red Dragon itp) to spokojnie można to pisać z użyciem HTML5 i JS (technologia po stronie serwera w gruncie rzeczy ma niewielkie znaczenie, żeby nie powiedzieć, że żadne :P).

Natomiast jeśli myślisz o grze typu FPS czy innej, typowo zręcznościowej, gdzie liczy się każde pół sekundy - tutaj imo takie podejście się nie sprawdzi. Potrzebowałbyś Web Sockets lub utworzyć coś apleto-podobnego (java/flash) co pozwoli na szybszą wymianę danych niż odpytywanie przez HTTP serwera co 100 ms...

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1