System i odpowedź mailowa

0

Witam,

mam do was sprawę:

Posiadam system (coś na zasadzie crm) gdzie wysyłane są wiadomości do użytkowników. I tu teraz mam pytanie: czy da się zrobić (jeśli tak, to za pomocą jakich technik) tak, że user przeczytał takiego maila, klika odpowiedz(w mailu) i ta odpowiedź ląduje u nas w systemie (zapis do bazy danych)?

Dość pilne, więc za wszelką pomoc, podpowiedzi i informacje będę bardzo wdzięczny! :)

0

Da się - w systemach Uniksowych na przykład poczta to bardzo często są tylko proste pliki tekstowe w pewnym określonym katalogu albo jeden plik tekstowy (tzw. mbox). Jesteś w stanie takiego maila odczytać sobie, odczytać od kogo przyszedł i dalej zorganizować jakieś akcje. A sprawdzanie czy są nowe wiadomości można np. robić co określony czas, w cronie.

Kiedyś robiłem taki system, do odczytu plików mbox używałem Mail_Mbox z PEAR.

0

Użyszkodznik X wysyła przez crm'a wiadomość do użyszkodnika Y. System wysyła maila ze swojego konta pocztowego do Y z treścią wiadomości. Y czyta maila i wysyła odpowiedź na adres nadawczy - na skrzynkę crm'a. Jak teraz crm ma rozróżnić na którą wiadomość jet to odpowiedź? Nie ma na to dobrego sposobu. Musiałby na podstawie tematu oraz treści maila próbować to wywnioskować co może być trudne lub nie zawsze działać tak jak trzeba, gdyż klienci pocztowi w różny sposób "formatują" taką odpowiedź, a sam użytkownik w zasadzie może dowolnie zmienić temat i treść odpowiadając na maila.

Dlatego może zrobiłbym to inaczej. W treści maila umieścił link do strony crm'a spod której można odpowiedzieć i dodał notkę, by nie odpowiadać mailem na adres nadawczy.

0

@adf88: a catch-all i unikalny adres e-mail zawierający ID wiadomosci na ktora odpowiadamy?

edit: żeby daleko nie szukać, przykład z FB: http://i.imgur.com/ulf6a.jpg

0
dzek69 napisał(a):

unikalny adres e-mail zawierający ID wiadomosci na ktora odpowiadamy?
Myślałem o tym. Mimo wszystko wydaje mi się, że rozwiązanie z linkiem do strony cms'a będzie prostsze.

Tj. jeśli nasz cms ma zaimplementowany mechanizm odczytywania wiadomości i odpowiadania na nie to myślę, że nie ma sensu tworzyć odrębnego mechanizmy via e-mail. Natomiast jeśli chcemy właśnie wyzbyć się potrzeby implementacji tego mechanizmu w cms'ie na rzecz systemu mailowego to faktycznie jest to sposób.

0

System w sobie ma zaimplementowany moduł wiadomości, gdzie znajduje się możliwość wysłania odpowiedzi na wiadomość. Dodatkowo te informacje lecą na maila. Teraz problem polega na tym, że klient chce, aby była możliwość odpowiedzi bezpośrednio z maila (bez konieczności logowania się w systemie).

No to mam zagwozdkę.. ;/

dzek69 napisał(a):

@adf88: a catch-all i unikalny adres e-mail zawierający ID wiadomosci na ktora odpowiadamy?

edit: żeby daleko nie szukać, przykład z FB: http://i.imgur.com/ulf6a.jpg

.. czyli system sam by generował sobie adres mailowy dla każdej wiadomości. Czy dobrze zrozumiałem?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1