Zlecę wykonanie portalu do zarządania projektami wew. firmy

3

Witam,
tak jak w temacie- zlecę wykonanie portalu/strony, do zarządzania projektem, tworzenia nowego projektu. Strona dostępna tylko po zalogowaniu, technologia dowolna, baza danych z możliwością późniejszej integracji z innymi aplikacjami i dalszym rozwojem. W załączniku przykładowa struktura bazy danych. Odpowiem na wszelkie pytania i niejasności.

Opis:
Stworzenie portalu obsługi projektu, pozwalającego na współpracę wielu osób, z dostępem do baz danych urządzeń, które do danego projektu mogą być przypisywane. W przyszłości możliwość integracji strony z wewnętrzną aplikacji. Po zalogowaniu jako użytkownik widoczny główny ekran.
Na głównym ekranie możliwość wyboru „Moje projekty” i „Sprawdź dostępność urządzeń”.
W „Moje Projekty”. Ekran z listą projektów, których dany użytkownik jest uczestnikiem. Po wybraniu projektu, okno projektu.
Okno „Projekt” składa się z listy paneli. Do każdego panelu przypięta lista urządzeń.
W oknie projekt, widok siatki paneli przypiętych do projektu, lub widok tabelowy ( do wyboru przez użytkownika). Po kliknięciu w panel, okno panelu.
W górnej części okna tytuł projektu, właściciel projektu ( osoba przydzielona przez administratora) i użytkownicy biorący udział w projekcie ( dodawani przez managera projektu).
Przycisk „Dodaj uczestników” i „Usuń uczestników”, dostępny dla managera. Może on dodać użytkowników do projektu oraz ich usunąć.
W oknie panelu, lista urządzeń przypiętych do danego panelu. Przycisk „dodaj urządzenia” ,„usuń urządzenia”, „zmień status”, „sprawdź”, „generuj zamówienie zewnętrzne”. Po kliknięciu/najechaniu na „dodaj urządzenia”, małe menu z dwiema opcjami: „dodaj ręcznie” i „import z arkusza excel”.
W oknie „dodaj ręcznie” tabela, w którą użytkownik wprowadza urządzenia ( nazwa, numer katalogowy ilość).Po kliknięciu akceptuj, urządzenia dodawane są do listy panelu.
W oknie „import z arkusza excel” okno wyboru pliku z komputera użytkownika, we wcześniej ustalonym formacie. Po wybraniu pliku, kliknięciu akceptuj- urządzenia dodawane są do listy panelu.
Przycisk „sprawdź”, sprawdza listę wprowadzona przez użytkownika pod względem dostępności w bazie danych. Urządzenia oznaczane są jako dostępne i niedostępne. W tym momencie, istnieje możliwość sprawdzenia podobnych urządzeń ( część wspólna w nazwie, numerze katalogowym itp.) dla każdego urządzenia. Użytkownik może podmienić urządzenie wyszukane przez niego, jeżeli propozycja podobnego urządzenia ( podpisanego jako dostępne w bazie danych) spełnia jego oczekiwania.
Na liście urządzeń, użytkownik może zmienić status urządzenia na zamówione. Pozostałe statusy mogą być ustawione tylko przez administratora. Status „zamówione” może być zmieniony przez administratora.
W oknie „panelu” użytkownik może wybrać grupę urządzeń ( check-box, tym podobne) i wykonać dla nich grupowe „sprawdź”, „usuń” lub „generuj zamówienie zewnętrzne”.
Po wybraniu „generuj zamówienie zewnętrzne”, generowany jest w ustalonym formacie dokument pdf lub excel z zamówieniem na wybrane urządzenia.

W oknie „ Sprawdź dostępność urządzeń” użytkownik ma dostęp do bazy urządzeń.
Dostępna jest tu wyszukiwarka, po numerze urządzenia, nazwie, modelu. Wyświetlane są tylko dostępne urządzenia. Podczas wyszukiwania, możliwość pokazania podobnych urządzeń do szukanego.

Założenia:
-Dostęp do portalu przez logowanie- różne poziomy dostępu dla różnych użytkowników, konta administratorskie z pełnym dostępem
-Do każdego eventu/projektu tworzony jest zespół- Manager jest przypisywany do projektu przez administratora portalu
-Członków zespołu (uczestników eventu) wprowadza do systemu/przypisuje manager danego eventu
-Każdy event to zbiór paneli ekspozycyjnych, każdy panel to grupa urządzeń
-Każdy event posiada listę potrzebnych urządzeń
-Członkowie zespołu mogą dokonywać rezerwacji urządzeń z magazynu tylko na event, którego członkami zespołu są
-Po zamówieniu urządzeń i dodarciu do magazynu, możliwość dopisania ich do listy urządzeń eventu
-Trzy rodzaje dostępności: w magazynie, zamówione przez klienta, kupione przez nas
-Możliwość podejrzenia przez członków zespołu statusu zamówień urządzeń dla danego eventu
-Możliwość wprowadzania urządzeń do sytemu skanowaniem kodu kreskowego producenta lub ręcznie
-Użytkownikami bazy danych będą pracownicy jednej firmy
-Urządzenia w bazie danych będą jednego producenta
-Baza danych ma umożliwić sprawdzenie dostępności i zarezerwowanie urządzeń znajdujących się w magazynie
-Sprawdzać może każdy zarejestrowany użytkownik
-Każdy zalogowany użytkownik może przeglądać całą bazę danych
-Po zarezerwowaniu urządzenia przestaję ono być widoczne na użytkowników przy wyszukiwaniu, administrator może zobaczyć je w widoku „urządzenia zarezerwowane”
-Przy wyszukiwaniu, jeśli urządzenie nie jest dostępne lub jest mniej niż potrzeba, można sprawdzić dostępność urządzeń podobnych
-Dokonywać może rezerwacji tylko na event, do którego jest przypisany
-Dostęp przez panel webowy dla użytkowników
-Dostęp po zalogowaniu
-Przy rejestracji podawane:

  • imię,
  • nazwisko,
  • adres email,
  • dział
  • kraj

-Możliwość „zaciągnięcia” listy numerów katalogowych z pliku Excela do sprawdzenia dostępności
-Możliwość wprowadzania usuwania pozycji z bazy danych tylko przez administratora
-Możliwość sprawdzania statystyk:

  • najczęściej rezerwowane
  • na jaki event wydane, kto zamówił,

-Przy rezerwacji konieczność zalogowania, wpisanie kodu eventu.
-Możliwość odwołania rezerwacji urządzeń, pojedynczo
-Baza danych rozdzielnic
-możliwość dodania do uwag odnośnie stanu urządzenia (nowe, z odzysku, uszkodzone)
-w magazynie może być kilka urządzeń o takim samym kodzie produktu i numerze katalogowym producenta
-przy wyszukiwaniu przez użytkownika, priorytetyzacja wyników, pierwsze te o statusie nowe
-Administrator wprowadza nazwę eventu, zostaje nadany numer eventu i wysłany do wszystkich członków zespołu po wprowadzeniu wysyłany
-Przy zmianie dotyczącej danego eventu (dodanie urządzenia, usunięcie urządzenia itp.) maile rozsyłane do członków zespołu
-Możliwość rozesłania maili do członków zespołu ręcznie przez administratora lub managera eventu
-Dzienny backup
-Blokada projektu (możliwość zmian przez użytkowników) 2 tygodnie przed datą eventu
-Przechowywanie i możliwość sprawdzenia autora zmian
-Możliwość drukowania również do pdf
-Skalowanie interfejsu na urządzeni mobilne
-Urządzenia mogą być dostępne w magazynie lub trzeba je domówić
-Jeśli urządzenia nie są dostępne w magazynie, możliwość wygenerowania listy zamówieniowej
-Dla urządzeń zamawianych, możliwość wpisania przewidywanej daty dostawy

2

Jaki budżet? Bo tak na moje oko to kwota 5-cio cyfrowa lekko.

0

tez jestem ciekaw o budzet

0
szydlak napisał(a):

Jaki budżet? Bo tak na moje oko to kwota 5-cio cyfrowa lekko.

Budżet nie jest aktualnie określony, a zależy od tego, żeby wymagania zostały spełnione, a efekt zadowalający. Załączony schemat bazy jest tylko poglądowy i nie zobowiązujący.

1

A swoją drogą, skoro o bazie piszemy. Przyznaję się, że całości posta nie przeczytałem od A do Z, niemniej po przejrzeniu nie rzuciła mi się w oczy informacja dot. samej bazy.

Kto za nią odpowiada? Ma stać u Was, u mnie, czy na jakimś zewnętrznym hostingu./chmurce? Czy jej utrzymanie jest w zakresie zlecenia, czy zakładamy, że klient dostarcza działającą bazę i nic mnie w tym temacie nie obchodzi? Tak samo backupy SQL - czy są w planach? Kto się tym ma zająć?

2

@Artur Szczeparski: 20k euro netto + VAT czas realizacji do pol roku (mozliwe, ze w 3 miesiace da sie zrobic, ale wszystko zalezy jak z czasem bo byla by to dodatkowa praca oprocz normalnej)

wszystkie podpunkty z listy

Podpisalibysmy umowe z konkretnymi wymaganiami by nie bylo niejasnosci

0

@cerrato: Z naszej strony potrzebujemy wsparcia/serwisu podczas jego obsługi, a sama strona techniczna, hosting bazy, itp. leżałby po strony wykonawcy, tak samo jak jego dobór- zależy nam na bezpieczeństwie samej bazy ( backup itp.) oraz na bezpieczeństwie samej strony ( nieautoryzowany dostęp itp.). Generalnie- kompleksowo z późniejszym wsparciem przez określony czas.

0

Jakby ktoś po godzinach chciał w .Net Core + np jakiś React robić i potrzebowałby pomocy to chętnie dołączę :)

2

I to ma niby być Ogłoszenia drobne? :P

Ja tu widzę takie szczere 500+ godzin kodowania, jeszcze żeby to jakoś wyglądało i nie rozjeżdżało się na telefonach.

0

50tys euro + support 100euro/h. W celu ustalenia szczegółów proszę o wiadomość prywatną.

0

super projekt,
ale nie brałbym stąd nikogo kto nie ma pleców (firma, która weźmie na siebie ryzyko śmierci/porażki twórcy)

brawo @cerrato dolizałeś się jakiejś funkcji, czas chyba nie stracony (żarcik)

0

@au7h: Czyli ta kategoria nie pasuje? Gdzie powinienem takie zlecenie umieścić? Zaczynam podejrzewać , że temat bardziej pasuje zlecić firmie ( biorąc pod uwagę przyszły support) niż "freelancerowi".

7

Odnośnie poczucia bezpieczeństwa w przypadku zlecenia tematu firmie - to jest trochę złudne :(

W przypadku JDG to i tak masz osobę prowadzącą działalność plus może kilku (nastu) pracowników. Gdy szef wpadnie pod tramwaj to i tak firma przestaje istnieć. Oczywiście, można próbować później się kontaktować z pracownikami, może jakoś oni temat pociągną, może pojawi się nowy podmiot, który przejmie klientów itp, ale nadal mamy wysokie ryzyko pozostawienia na lodzie.

W przypadku podmiotów prawa handlowego (chociażby sp. z o.o.) jest jeszcze gorzej. O ile przy JDG zawsze można ścigać właściciela, jest jakaś podstawa do egzekucji (prowadzący działalnośc odpowiada całym swoim majątkiem), a samo zamknięcie działalności nie odcina na 100% danej osoby od tego, co robił wcześniej, to spółka z o.o. po prostu znika. I teraz jesteś totalnie z przysłowiową ręką w nocniku. Zwłaszcza, że dla mniejszego wykonawcy możesz być dość istotnym klientem, ale dla spółki już będziesz jednym z wielu standardowych zleceń. Spółka popłynie na zleceniu za 8 milionów i się zwinie. Myślisz, że będą się przejmować dokończeniem/utrzymaniem Twojego zlecenia za to 50 tysięcy euro?

Można się zabezpieczać na wiele sposobów. Jedynym z nich jest przekazanie źródeł do aplikacji, ale to zawsze wiąże się ze znaczącym podniesieniem kosztu wykonania, bo poza działającym programem, przekazuje się także klientowi swoją wiedzę, know-how, własne kody, biblioteki itp. Dlatego jest opcja, żeby np. te kody wsadzić w kopertę i zdeponować, dodając zapis, że upoważniasz firmę X do otrzymania depozytu w określonych przypadkach - jeśli umrzesz, jeśli zakończysz działalność itp. Kosz miesięczny to jest kilkanaście/kilkadziesiąt złotych, więc raczej nikogo nie zabije. A obie strony są w ten sposób zabezpieczone - Klient w razie zniknięcia wykonawcy nie zostaje na lodzie, a z drugiej strony wykonawca, jeśli się rzetelnie wywiązuje ze swoich zobowiązań, zachowuje swoje rozwiązania w tajemnicy

0

@Patryk27: sorry, ale to nie trolling, serio interesują mnie szczegóły i jeśli taki projekt byłby przydatny dla innych ludzi z tej branży to chętnie coś takiego zrobimy open source

Z jakiej branży jest to projekt i jakiego rodzaju urządzenia?

1

Dziękuję wszystkim za zainteresowanie wątkiem, wkład w temat i wszystkie odpowiedzi. Ostatecznie znalazłem wykonawcę, zlecenie jest już nieaktualne.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1