Wyszukiwarka połączeń autobusowych

0

Witam,

Prowadzę lokalny, niekomercyjny portal dotyczący komunikacji zbiorowej (autobusowej) w powiecie. Chciałbym uatrakcyjnić funkcjonalność strony oraz pomóc mieszkańcom i stworzyć wyszukiwarkę połączeń autobusowych. Na naszym terenie działalność prowadzi 30 firm przewozowych, które obsługują około 50 połączeń. Łącznie jest to kilkaset kursów dziennie. W moich planach wyszukiwarka byłaby bardzo podobna do innych, znanych z popularnych portalów typu e-podroznik.pl. Pasażer wybiera przystanek początkowy, przystanek końcowy, dzień kursu oraz ewentualnie godzinę i otrzymuje w wynikach kursy odpowiadające wyszukiwaniu (godzinę odjazdu, godzinę przyjazdu, czas podróży, nazwę przewoźnika oraz ewentualnie dodatkowo fajnie by było trasę przejazdu z godzinami na danych przystankach, a nawet i mapę z zaznaczoną trasą). Dodatkowo opcja wyszukiwania połączenia bezpośredniego lub z przesiadką. Dane zamknięte w edytowalnej bazie, gdyż przewoźnicy lubią sobie co jakiś czas zmieniać rozkłady. Całość działałaby później na stronie leżącej na Wordpressie w formie widgetu na stronie głównej i osobnej podstrony z wynikami wyszukiwania.

Czy taka rzecz to duże dzieło do stworzenia? Jestem zielony w kwestii programowania, dlatego szukam znawcy tematu, który by mógł pomóc i wdrożyć taką wyszukiwarkę. Jak już wspomniałem stronę prowadzę hobbystycznie, bez żadnych dochodów, więc w kwestii wynagrodzenia nie mam zbyt dużego pola manewru :( Ale prosiłbym o propozycje, jak to widzicie. Jeżeli będzie to przerastać moje możliwości to po prostu pomysł odłożę do szuflady.

Pozdrawiam

2

Czy taka rzecz to duże dzieło do stworzenia?

  • Tak
2

Tak, jest to spory projekt - musiałbyś:

  1. Przygotować spis przystanków, połączeń między nimi i zapewnić ich stałą aktualizację[1].
  2. Przygotować algorytm potrafiący odnajdywać optymalne ścieżki w takim grafie[2].
  3. Zaprojektować intuicyjną witrynę.

IMO 3 programistów full-time (z czego przynajmniej jeden wymiatający z algorytmiki) plus jeden koleś ogarniający całość biznesowo (rozmowy z przewoźnikami itd.) to minimum na start.


[1] wystarczy, że kilka razy Twoja aplikacja pokieruje kogoś na nieistniejący / zamknięty w danym dniu przystanek i stracisz zaufanie użytkowników.

[2] prawdopodobnie wystarczyłaby podrasowana wersja A* potrafiąca uwzględniać fakt, że czas nie stoi w miejscu (czyli że przykładowo przejście z przystanku A do B zajmie X czasu, więc użytkownik może się spóźnić na autobus H, lecz da radę wyrobić się na J) - przy czym nie wydaje mi się, że E-podróżnik czy Jakdojade chętnie się podzielą ich wiedzą.

0

patrząc z perspektywy aplikacji tj. Jakdojade, twoj projekt i tak by sie nie sprzedal i jest worthless :D

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1