Programiści w pascalu a tworzenie aplikacji

Odpowiedz Nowy wątek
2006-09-27 20:07
0

Witam .
ostatnio na lekcji nauczyciel powiedział ze ( od psio* ) aby zrobic Need for Speed Underground w pascalu to jak by nawet siedziało 1000 programistów to i tak by go nie zrobili w 3 lata . Ja osobiscie sie z tym nie zgodze bo można zrobić tylko o gorszej grafice ( 16bitowej albo 8 bitowej ) i wystarczy około 50 programistów . Powiedział ze przy robionej grze pracuje setki programistów co tez sie z tym nie zgodze. Co wy powiecie o tych <ort>dwuch </ort>sprawach. Ja osobiscie uważam że teraz pracuje dużo grafików 3d nad grą a nie programisci . Oni nawet własnych chmurek nie robia tylko MOżE NIEKTÓRE EFEKTY SPECJALNE . Po zbadaniu innych kodów gier jak Wolf:enemy territory to uważam że najwiecej siedzi tam 20 programistów ale w żadnym wypadku setki !. Powiedzcie swoje zdanie to może przemówie do rozumu nauczycielowi : PP . Jeśli jestem w błędzie to wyjaśnijcie dlaczego.

Jezeli temat umieściłem w złym dziale to prosze o przeniesienie. Dziekuje.

*psio - programowanie strukturalne i obiektowe


gdzie ?!

Pozostało 580 znaków

2006-09-27 20:42
0

Język nie ma znaczenia - raczej kompilator, a jeśli Twój nauczyciel zna tylko Turbo Pascal dla DOSa, to - za przeproszeniem niech wróci do szkoły - jako słuchacz.

Need For Speed jest napisany w oparciu o DirectX, a porządny kompilator Pascal dla Windows (czy to FreePascal, czy coś z rodziny Delphi, czy nawet stary Borlandowy Turbo Pascal For Win32) poradzi sobie z wywołaniem tego bez problemu - bo przecież DirectX to zwykły zbiór bibliotek COM - wystarczy mieć przepisane pliki nagłówkowe. Jeśli chodzi o Managed DirectX czyli .NET, to są też przecież kompilatory Pascal/Delphi dla .NET więc problemu też nie ma.

Przejrzyj creaditsy NFSU - programistów było z 30, reszta to graficy (kilkuset, jak dobrze pamiętam - chyba z 200). Gdyby to byli programiści Pascala, to potrzebowałbyś jeszcze z 1 lub 2 do zdobycia/przepisania nagłówków DirectX, bo Microsoft dla Pascala ich nie udostępnił :D

Ale nie przeceniaj grafików - współcześnie większość tego, co widzisz, leży w rękach programistów, nie grafików; bo ci nie zajmują się przecież programowaniem shaderów czy funkcjonowania renderingu, a jedynie robią siatki i tekstury.


<font color="red">Konto porzucone</span>

Dzięki wszystkim forumowiczom za lata wspólnych dyskusji; miłej zabawy w programowanie!
Sławomir 'Szczawik' Włodkowski

Pozostało 580 znaków

2006-09-27 20:51
Luc
0

IMHO post znalazł się w niewłaściwym dziale. Poza tym nauczyciel ma rację - choćby było 1000 programistów i męczyli się 3 lata, nie zrobią NFS w żadnym języku. Wszystko to dlatego, że nad grą pracuje zwykle sztab ludzi od różnej roboty (graficy2D/3D, muzycy, dźwiękowcy, scenarzyści, autorzy poziomów, skryptów, specjaliści od developingu, marketingu/reklamy itd.). W epoce gotowych silników rola programistów przy tworzeniu gier została mocno zredukowana - teraz wystarczy nawet 2-3 koderów, którzy będą stanowić 10% ekipy. Co do samego pisania gier w wysłużonym TP to mija się to z celem, co nie znaczy, że nie da się tego zrobić w 32-bitowych kompilatorach Pascala.

Przyłączam się do wniosku autora o przeniesienie wątku do innego działu.

Pozostało 580 znaków

2006-09-27 20:57
0

Oczywiście, że SAMI programiście nie napiszą tego, ale gdyby dać Pascalowcom takie samo wsparcie (grafików/dźwiękowców/specjalistów), jak oryginalnym koderom gry, tylu samo dobrych koderów by wystarczyło.

//Rzeczywiście może warto przenieść do innego działu


<font color="red">Konto porzucone</span>

Dzięki wszystkim forumowiczom za lata wspólnych dyskusji; miłej zabawy w programowanie!
Sławomir 'Szczawik' Włodkowski

Pozostało 580 znaków

2006-09-28 14:50
0

Do napisania gry takiej jak np. need for speed potrzebujemy 1 programisty i jednego grafika czasem jest to ta sama osoba czyli wystrarczy jedna osoba do stworzenia gry co do pascala nie znam go za dobrze ale ogolnie to duzo rzeczy dostepne w delphi trzeba napisac w pascalu jest wiecej wiecej roboty

Pozostało 580 znaków

2006-09-28 15:54
0

Id software liczy sześciu lub osmiu i niezłe gierki tworzą.


<span style="color: blue">"Kolarstwo to jedna z najtrudniejszych dyscyplin sportu. Nawet najgorszy kolarz jest wciąż wybitnym sportowcem."
s.p. Marco Pantani
</span>

Pozostało 580 znaków

2006-09-28 18:58
0

Hmmm, wiec odpowiedzcie sobie na pytanie dlaczego nie powstaja gry w pascalu oraz dlaczego wszystkie firmy, ktore produkuja gry szukaja koderow C/C++ ? :>

Pozostało 580 znaków

2006-09-28 20:51
Gnomi
0

wlasnie o to mi chodzilo . Moze nie zawsze nauczyciel ma racje. Kiedys sam prubowalem w pascalu opengl ale za malo tutkow bylo wiec na delphi przeszedlem :p

Pozostało 580 znaków

2006-09-28 23:26
0
yacooh napisał(a)

Hmmm, wiec odpowiedzcie sobie na pytanie dlaczego nie powstaja gry w pascalu oraz dlaczego wszystkie firmy, ktore produkuja gry szukaja koderow C/C++ ? :>

overhead?

No i nie mów że wszystkie, bo są gry z silnikami napisanymi w javie, jest przecież quake2 przepisany na delphi, "kupa" drobnych gierek itd.

A co do samego faktu dyskryminacji pascala i jemu podobnych... Cel w jaki poswstał pascal (edukacja) nie jest w zgodzie z niektórymi ludźmi, stąd pewnie mała popularność w "poważnych zastosowaniach"


HAKGER - 50% Complete

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0