Matematyka - rachunek prawdopodobieństwa

0

Witam mam do was prośbę prosze o rozwiązanie poniższych zadań:

Do pustego tramwaju złozonego z trzech wagonów wsiada 6 pasazerów kazdy wybiera losowo wagon. jakie jest prawdobodobieństwo że:

a) do kazdego wagonu wsiadzie 2 pasażerów
b) do trzeciego wsiadzie 3 pasazerów

wiem ze moc z pełnego zbioru równa sie 729.

Prosze o odowiedzi jak to rozwiazac pkt a i b ja nie moge sobie wogóle dac z tym rady oco w tym chodzi. Zadanie czysto matematyczne

Jeszcze tak na lajcie jak by miał ktos czas prosze o pomoc przy zadaniu :

zad1

Na egzaminie student losuje 4 pytania z przygotowango zestawu 45 pytan. Jesli odpowie na 4 pytania otrzyma ocene bdb jesli na 3 ocene db a na 2 ocene dost. Jakie jest prawdopodobienstwo że:

a) otrzyma ocene bdb
b) otrzyma ocene co najmniej dost, jesli umie odpowiedziec na 30 pytan z tego zestawu.

Dziękuje za poprawne odpowiedzi.

Ps prosze o dokładne wytłumaczenie skad sie to bierze [kombinacja, warjacia itd... w danym przykładzie]

0

witam
legenda: np D(3/4) to dwumian niutona(z angielska newton) 3 przez 4(ilosc trzyelementowych kombinacji z 4 elementowego zbioru)

a)Do kazdego wagonu ma wsiaść 2 pasażerów, czyli najpierw sprawdzasz na ile sposobow mozna pierwszą dwójke wybrac : D(2/6) .Mogą oni wybrac jeden z tzrech wagonów czyli D(2/6)3. Kolejna dwojka moze byc wybrana na D(2/4) sposobow i am do wyboru dwa wagony .Czyli podsumowujac prawdopowdobienstwo bedzie rowne:
licznik : D(2/6)
3D(2/4)2D(2/2)1.
mianownik : 3^6

b)robisz podobnie .Wiesz juz ze 3 siediz w tzrecim wagonie to tylko sparwdzasz jak pozostałą trojke mozna na dwa wagony rozdzielic

zad2)
a) tutaj albo czegos nie napisales albo wszystko jest w rękach studenta

b)najprosciej przyjąc ze pytania na ktore student zna odpowiedz to biale kulki zas te na ktore nie zna odpowiediz to kulki czarne. Losujesz 4 kulki z 45 .Tutaj anjprosciej obiczyc prawdopodobienstwo ze nie dopowie an zadne pytanie i odjąć to do jedynki. Liczysz parwdopodobienstwo ze wyslouje 4 czarne kulki

P=( D(4/15)*D(0/30) )/D(4/45)=D(4/15)/D(4/45)
P1=1-P

PS. nie sprawdzalem czy z tego jakies sensowne wyniki wychodza i nie mowie ,ze te rozwiązania są poprawne.

0

witam
legenda: np D(3/4) to dwumian niutona(z angielska newton) 3 przez 4(ilosc trzyelementowych kombinacji z 4 elementowego zbioru)

a)Do kazdego wagonu ma wsiaść 2 pasażerów, czyli najpierw sprawdzasz na ile sposobow mozna pierwszą dwójke wybrac : D(2/6) .Mogą oni wybrac jeden z tzrech wagonów czyli D(2/6)3. Kolejna dwojka moze byc wybrana na D(2/4) sposobow i am do wyboru dwa wagony .Czyli podsumowujac prawdopowdobienstwo bedzie rowne:
licznik : D(2/6)
3D(2/4)2D(2/2)1.
mianownik : 3^6

b)robisz podobnie .Wiesz juz ze 3 siediz w tzrecim wagonie to tylko sparwdzasz jak pozostałą trojke mozna na dwa wagony rozdzielic

zad2)
a) tutaj albo czegos nie napisales albo wszystko jest w rękach studenta

b)najprosciej przyjąc ze pytania na ktore student zna odpowiedz to biale kulki zas te na ktore nie zna odpowiediz to kulki czarne. Losujesz 4 kulki z 45 .Tutaj anjprosciej obiczyc prawdopodobienstwo ze nie dopowie an zadne pytanie i odjąć to do jedynki. Liczysz parwdopodobienstwo ze wyslouje 4 czarne kulki

P=( D(4/15)*D(0/30) )/D(4/45)=D(4/15)/D(4/45)
P1=1-P

PS. nie sprawdzalem czy z tego jakies sensowne wyniki wychodza i nie mowie ,ze te rozwiązania są poprawne.

To jest zle prosze o poprawna obliczenia ma wyjsc w a) 10/81 a w b)160/729

czyli pełny zbiór rowna sie 3^6 ale nie wiem jak obliczyc moc A kombinacja nie wiem jaka prosze o poprawne odpowiedzi!!!!!!!

Ps zadanie 2 jest poprawnie napisane

pelny zbiór równa sie C4/45 czyli 893970

Odpowiedz 87/473 czyli 893970 dzieli sie przez 473 Wniosek z tego ze licznik równa sie 164430 TYLKO TERAZ JAK TO NAPISAC OBLICZENIAMI [KOMBINACJE] JAK ZASTOSOWAC PORSZE O ODP!!!!!

0

W rozwiązaniu zadania 1a błędem jest uwzględnianie wyboru wagonu przez pasażerów. Wagony są tutaj nierozróżnialne, więc nie bierzemypod uwage możliwośc że pasażerowie mają wybór wagonu. Moc zbioru A = C(2z6)C(2z4)C(2z2) [C - kombinacja].

W zadaniu 1b) najpierw wybieramy 3 pasażerów z 6 [ C(3z6) ] i wsadzamy ich do 3 wagonu :) , nastepnie rozmieszczamy resztę w 2 wagonach - 3-wyrazowa wariacja z powtórzeniami zbioru 2-elementowego (czyli 2^3).

0

Czesc jestem tu nowy mam podobny problem co załozyciel postu ale troszke inne zadanie prosze równiez o pomoc oto tresc zadania:

w pudełku jest 15 losow w tym 5 wygrywajacych Wyciagamy jednoczesnie cztery losy jeste jest prawdopodobienstow ze wsrod wylosowanych losow bedzie:
a) 2 beda wygrywające
b) co najmniej jeden bedzie wygrywający 

Prosze o prawdziwe szczere odpowiedzi

pozdro Adidasek

0
adidasek napisał(a)

Prosze o prawdziwe szczere odpowiedzi

Hmm to brzmi jak z forum bravo.pl [green] .

a) Moc omega = C(4z15)
Moc A = C(2z5)*C(2z10)

b) Obliczamy moc zdarzenia B' - żaden nie będzie wygrywający:

B' = C(4z10)*C(0z5)
Moc B = 1 - B'

0

;) dziekuje za odpowiedz

mam tu jedno zadanie z którym za chiny nie moge sobie dac rady moze mi ktos pomoc?

ze zbioru liczb Z={2.-1.0.1.2.3} bedziemy losowac kolejno ze zwaraniem dwie liczby wyznaczając parę wspólrzednych (x,y) Oblicz prawdopodobienstwo zdarzenia.

A- Wylosowane współrzednew spełniją warunek x<0 i y<0
B- Wylosowane współrzedne punku który nalezy do wykresu funkcji y=x+1
C-Wyslosowano współrzędne punktu kótry nie nalezy do wylresu ffunkcji y=|x| -1

UPRZEDZAM JEST TO ZADANIE MATURALNE

BARDZO PROSZE O POMOC ! </quote>

0
adidasek napisał(a)

mam tu jedno zadanie z którym za chiny nie moge sobie dac rady moze mi ktos pomoc?

Jeżeli napiszę gotowe rozwiązanie to niewiele ci to da jeżeli masz problem z tak prostym zadaniem. Napisz czego tu nie rozumiesz..

0

szczerze to wszystkiego nie wiem jak zaczac i w ogóle prosze o gotowe rozwiazanie sam sobie nie poradze a nie mam kasy na korki wszytko w waszych rekach ja tegonie kumam nie wiem co to ma byc czy kombinacja wariacja itd....... Bardzo prosze o pomoc

0

Jeszze raz nalegam prosze o rozwiazanie tego zadania sam so bie nie dam rady juz podchodziłem do nie go chyba z 20 x. Ono jest z jakiejs próbnej matury na rozszerzonym wziete a Mam straszna babe z matmy kazała nam to zrobic na zadanie a najgorsze jest to ze jestesmy klasa jezykowa i nic w zab nie kumamy tej matmy prosze bardzo o dokłądne wyjasnienie zadania naprawde bardzo mi zalezy!!!

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0