Pamiętaj - nauczyciel ma zawsze rację...

0

Witam wszystkich!

W ramach chwilowego odpoczynku od programowania (jakieś 15 minut), przedstawię wam zadanie z informatyki. Zadanie zostało napisane przez pewną - nieznaną mi - panią profesor z pewnego gimnazjum. Zdjęcie dostałem od znajomego. Zadanie było do wykonania w programie Elbox Laboratorium Informatyki lub w Logo Komencjusz?. Pod poleceniem pokazany został kod napisany w Turbo Pascalu - tak mi się zdaje. Spójrzcie na wykonanie. Postarajcie się policzyć wszystkie błędy, łącznie z polskimi znakami. Pogratulować pani profesor dobrej wiedzy o TP... :-/

Pozdrawiam wszystkich i milego programowania,
TsK

P.S.
Ta pani profesor jest uważana za najlepszego nauczyciela informatyki w szkole :-/

Zadanie:
user image

0

Ja bym odpowiedział tak: uczyli - nie; uczą - tak. A ten kod potraktowałbym jako swojego rodzaju wykładnię, co i jak ma być :) Ale ludzie, którzy znają Pascala w gimnazjum to nie tak duży odsetek (ludzie, którzy interesują się programowaniem ogólnie :) ), więc większości nie przeszkadzają polskie znaki, skoro chyba nie umieją rozszyfrować tego kodu :) A przez mękę z Logo i ELI też przechodziłem - niestety; najpierw był Pascal, ale później ta pani poszła do innej szkoły i tyle Pascala widziałem :) Teraz troszku będzie, bo do 2. LO idę :)

0

Ja skończyłem gimnazjum i pewnego dnia mój nauczyciel od infy przygotowując mnie do konkursy algorytmicznego, powiedział mi ze jak bym na studiach to programowanie i algorytmy zdał na odczepnego i nie pamieta z tamtych czasów za dużo a ma około 50 lat :| Wiec po "przygotowaniu" mnie do tego kunkursu wiedziałem tyle co przed kursem, [green] ale po wynikach okazało sie ze byłem 5 na około 60 :d . Albo inna historia kiedyś opowiadałem mu co to PROXY to on wywalił do mnie z tektem 'to już wiem dlaczego w filmach hakerzy siedzą przy kompie w usa a ci co ich wykrywają myślą ze sa w australii [diabel] ' [rotfl]

0

eee no mnie to w ogole w sumie dziwi to ze w wielu, na prawde wielu przypadkach ów "nauczyciele" wiedza tyle co uczniowie lub tez nawet mniej =/ jakim cudem sa oni jeszcze na stanowiskach ? =/ wrr.... i szczyca sie mianem informatykow =/ baardzo wqrzajace ...

0

Sami przyznacie, że osiągi polskich uczniów w ogólnoświatowych turniejach to zasługa ich zapału - większość z nich(czyt.wszyscy) to samouki. I nie ma sie co dziwic - poziom informatyki w gimnazjach i liceach jest zazwyczaj tragiczny. :/

0

Taaaak szczyccie sie, ze chociaz w jednej dziedzinie idzie wam lepiej nie nauczyciela :D

0
Krukers. napisał(a)

Taaaak szczyccie sie, ze chociaz w jednej dziedzinie idzie wam lepiej nie nauczyciela :D

Jednej? jaja sobie robisz? ja z matmy zadania rozwiązuje kilka rzy szybciej niż moja nauczycielka z gimnazjum. ale nie tylko matma. u nas w lp są 3 rodzaje przedmiotów informatycznych i 3 nauczycielki i we wszystkich wymiatam (szczególnie rozbrajające były lekcje gimpa [rotfl] ). oczywiście jest jeszcze kilka przedmiotów z których wymiatam ale nie będę się chwalił. mogę za to powiedzieć że biologia mi nie idzie.

0
Johnny_Bit napisał(a)

mogę za to powiedzieć że biologia mi nie idzie.

I skąd ja to znam? Po co sobie głowę zawracać tym, jak się tłuszcze rozkładają ;P Wszystko jest przydatne, ale bez przesady :)

0

Nom to prawda. Lekcje infy w gim i średniej są beznadziejne. Ja naliczyłem 22 błedy w tym rysunku, a wy???

0
TsK napisał(a)

Nom to prawda. Lekcje infy w gim i średniej są beznadziejne. Ja naliczyłem 22 błedy w tym rysunku, a wy???

Na razie tam w liceum nie narzekam, bo nauczyciel młody jest, po studiach przyszedł i rozumie problemy młodych ;P Na lekcjach z Pascala będę negocjował program indywidualny. A mistrzu, gdzie naliczyłeś te 22 błędy? :> Ja mam tylko 13 i to tylko wtedy, gdy liczę cudzysłów rozpoczynający i kończący stringa, a nie tylko jeden z nich [diabel] Chyba, że jeszcze liczysz użycie typu Real jako błąd - ale w sumie w TP trzeba było włączyć obsługę koprocesora czy coś w tym stylu (ojj, daaaawno tego nie włączałem, więc nie pamiętam :) ), żeby korzystać z Single/Double.

0

a polskie zaki? Coś chyba nie widzi mi się program z polskimi znakami. Wychodzą takie ort!... Wiadomo inne kodowanie :] ale nie licząc polskich to wyjdzie ich tak troche :]

  • cudzysłowy zamiast ' (apostrofuuu)
  • brak zmiennej obwod typu real
  • polskie znaki w nazwie programu i nazwie zmiennej, której brakuje a jest użyta :] (linia przedostatnia)

pozdrawiam

// od kiedy użycie pliterek w napisach jest błędem??? - Ł

0
TsK napisał(a)
  • cudzysłowy zamiast ' (apostrofuuu)

To liczyłem.

TsK napisał(a)
  • brak zmiennej obwod typu real

Fakt, nie zauważyłem [wstyd]

TsK napisał(a)
  • polskie znaki w nazwie programu i nazwie zmiennej, której brakuje a jest użyta :] (linia przedostatnia)

Polskie znaki też liczyłem, a tej niezadeklarowanej zmiennej nie zauważyłem - patrzy wyżej.

TsK napisał(a)

pozdrawiam

Ja również :)

0

Johny przystojniaku nie zrozumiales przekazu :]

0
Krukers. napisał(a)

Johny przystojniaku nie zrozumiales przekazu :]

a jaki był przekaz? Był jakiś w ogóle?

0

No tak bywa z tymi nauczycielami :D !

W ogóle jest teraz swoisty kryzys w edukacji... Zupełnie inne były założenia reformy zaczętej w 1998 roku...
A teraz co mamy ? Bezład, anomie, permisywizm moralny, selektywizm norm, sekularyzacje wartości...

A w przyszłym roku moge mieć praktyki w szkole :D Chyba łykne sobie przed zajęciami relanium.

Nauczyciel zniecheca ucznia do przedmiotu często- to jeszcze inne zjawisko :/
Uczniowie nie szanują nauczycieli- to inna sprawa.
Jak wszędzie - ważny jest kompromis.

Pozdrawiam!

0

po tym jak trafilem na swiezego studenta.. humanistyki obejmujacego urzad informatyka nic mnie nie zdziwi :P na szczescie uczyl tylko 1 rok.

nauczyciel to tez czlowiek i moze sie mylic, co innego jesli szczyci sie swoja "wiedza" i uwaza sie za nieomylnego.

nie uwazam zeby nauczyciele zniechecali bo nie taka ich rola, kazdy uczy jak umie, jedni lepiej inni gorzej. mialem dosc surowego nauczyciela fizyki, moze nawet bardziej niz dosc :P i nie uwazam, zeby mnie zniechecil, wrecz przeciwnie. to zalezy tylko od zainteresowan ucznia, a jesli mu ktos na sile wbija wiedze to zniecheci sie. wina nauczyciela jest tu czesciowe, nie cala.

to ze uczniowie nauczycieli nie szanuja, to tylko i wylacznie ich wina :P

(ps. polecam anime GTO :P)

0

Ech - ale wymagający a zniechęcający to dwie osobne sprawy - mało tego - najczęściej odpychające się. Jeśli nauczyciel jest wymagający, ale tak w dobrą stronę, to mobilizuje tylko do nauki. Ważne tylko, żeby wymagał tego, czego uczy. Sam miałem takiego fizyka, na którego wszyscy klęli jak uczył, ale jak przyszło co do czego, to się cieszyli, że to z nim mieli lekcje.
//Dopisane:
Cepa: pozazdrościć szkoły ;)

0
wesoledi napisał(a)

po tym jak trafilem na swiezego studenta.. humanistyki obejmujacego urzad informatyka nic mnie nie zdziwi :P na szczescie uczyl tylko 1 rok.

Etam! Mnie kiedyś uczył humanista informatyki i naprawde mnie dużo nauczył.
Niektórzy idą na studia bo mama, tata.... naciski rodzinne,albo ucieczka przed wojskiem.

0

hmm no to u mnie jest tak, nauczyciela mam fajnego, moze nie jest nie wiadomo co ale pascala dobrze zna, C troche tak to php i bazy sql. Gosc jest konkretny i nie boi sie przyznac ze nie wie oco chodzi. Zacheca do systemow unixowych wiec jest ok :D mam w budzie jeszcze poloniste ktory uzywa (administruje i uzywa na desktop) linuxa i sprawdzal moje konfigi na fbsd wiec nie narzekam :D

0

A może precyzyjniej, czego wymagamy od informatyki w szkole? Ja ze swoich szkolnych czasów pamiętam że robilismy aplikacje biurowe (Works i Office) zakładanie folderów i takie tam, rzeczy. Dla mnie to były nudne lekcje, ale by podważyć ich sensowność popatrzcie na kolezanki lub kolegów, którzy pierwszy raz patrzą na komputer i mają go używać, ze zdziwieniem stwierdziłem, jak ktos kuje na pamięć, że klikamy prawym przyciskiem myszy itd.
A wy chcecie wymagać, aby ktoś Was uczył programowania, mysle że to nie ten poziom nauczania i założenia informatyki w szkołach nie są nastawione pod tym kątem.

0
Panczo napisał(a)

A może precyzyjniej, czego wymagamy od informatyki w szkole? Ja ze swoich szkolnych czasów pamiętam że robilismy aplikacje biurowe (Works i Office) (...)

Zgadza się, informatyka (a raczej Technologia Informacyjna) po to jest. Ja mam w szkole office'a i paint'a na TI... ale nauczyciel mnie lubi i po prostu nie musze wykonywać wszystkich zadań, czasami wiec na lekcji nie robie nic, a czasami pisze jakiś prosty program w paszczaku zamiast uczyć sie klikania lewym przyciskiem myszy - i to jest moim zdaniem zdrowe podejście do problemu uczniów którzy przewyższają poziomem wiedzy swoich nauczycieli.

Ale to co robi pani opisana w pierwszym poście jest karygodne, jak można zrobić 15 błędów w tak małym programie i jeszcze dawać to uczniom jako zadanie?! Jeśli ktoś czegoś nie umie to niech nie naucza tego innych, bo to jest niezdrowe! :[

0

Ja mialem przerabane w LO, bo musialem pisac programy ktore generowaly calej klasie strony typu "wizytowka" (wybieralo sie kolorki, podawalo dane etc. ;)) na zaliczenie i tego typu.

Zdecydowanie zgadzam sie z tym, co napisal Panczo.

0

Ja akurat się cieszę że mam w LO taką informatyke jaką mam. W 2 klasie (własnie do niej idę) bedziemy mieli PHP/SQL a potem C i algorytmikę. W 3 klasie programowanie obiektowe.
Osoby które wcześniej nie parały się tego typu tematami wyniosa dużo z takich lekcji.

W gimnazjum... Word, Excel, Access... Nie znosiłem tego :/

0

A mnie w podstawówce w 8 klasie uczyli programować w.... AC-LOGO :D
Ktoś pamięta jeszcze ten język ? :)

0

Co do uogolniania, owszem, w gimnazjum czy podstawce to tak, sam mialem kolege(-ow) ktorzy nie wiedziali nawet jak zamknac okienko w windows, kiedys trzeba zaczac. ale jesli ktos sie wybiera na liceum o profilu informatycznym no to przepraszam, uczyc sie obslugi painta? zalosne... wspomniany przeze mnie humanista przez pol roku przeabial jak sie przliecza z dziesietnego na binary, sam do konca tego nie kumal :/
podobal mi sie pierwszy moj informatyk w liceum (humanista go zastapil bo stary przeszedl na emeryture), od razu zaczelismy jechac od pascala, po 3 lekcjach juz tluklismy ciekawsze funkcje, byly osoby ktore nie kumaly, w zyciu nie widzialy czegos takiego, ba, tylko wiedzialy jak GG wlaczyl, co one tu robily to pojecia nie mam :/.
po to sie idzie na profil by sie poduczyc rzeczy bardziej potrzebnych na studiach czy chociazby mature, ale nic sie nie poradzi kiedy na takie profile przychodza gamonie :P nauczyciel musi sie dostosowac, tak tez zrobil moj 3 nauczyciel (tak, tak, co rok mi sie zmienial :D), inni tlukli jak zrobic by sie pojawil napis w label1 a ja dla treningu robilem prosty odtwarzacz (banal, mediaplayer kilka zdarzen, paneli i gotowe w 10 min ;P, w nastepne 10 zrobilem sobie gre labirynt i do konca lekcji robilem sobie labirynty :P), i taki nauczyciel jest odpowiedni moim zdaniem, dostosowuje sie do ucznia (z czasem przyszla kolej na rzeczy trudniejsze, np dp matury),a nie do ogolu gdzie programisci ucza sie jak narysowac kolko w paincie :/

0

To ja byłem na profilu humanistycznym i miałem elementy programowania:)
A z tego co wiem, teraz w moim liceum, na profilu informatycznym (teraz to chyba jest zarządzenie informacją), wchodzą tylko na czata, ewentualnie bawią się Exelem.
Jak widać, nie zależy to od profilu tylko od nauczycieli, i ludzi w klasie.
Ile osób znam co poszło na profil informatyczny bo TAKA MODA :)
Ja mimo, zainteresowań komputerami, programowaniem poszedłem na zupełnie inny profil i nie żałuje tego.
Pozdrawiam!

0
LOSMARCELOS napisał(a)

To ja byłem na profilu humanistycznym i miałem elementy programowania:)
A z tego co wiem, teraz w moim liceum, na profilu informatycznym (teraz to chyba jest zarządzenie informacją), wchodzą tylko na czata, ewentualnie bawią się Exelem.
Jak widać, nie zależy to od profilu tylko od nauczycieli, i ludzi w klasie.

bo wielu uprawnienia do nauczania informatyki zdobyło na studiach podyplomowych,
gdzie uczyli się rzeczy które są dziś nieaktualne

LOSMARCELOS napisał(a)

Ile osób znam co poszło na profil informatyczny bo TAKA MODA :)

i całe szczęście, podniesie się poziom, bo nie każdy zostanie programistą, niektórzy zostaną nauczycielami(i raczej wiedzą że informatyka rozwija się szybko, czyli muszą sami podnosić swoje kwalifikacje)

LOSMARCELOS napisał(a)

Ja mimo, zainteresowań komputerami, programowaniem poszedłem na zupełnie inny profil i nie żałuje tego.

ja też ;-)
pozdrowienia

0

Na studiach podyplomowych też można się dużo nauczyć. Każda wiedza dotycząca informatyki (czy to zdobyta na studiach wyższych, czy podyplomowych,czy LO) po części się zdezaktualizuje. Poza tym studia podyplomowe są szansą dla humanistów (którzy przez matme <ort>niedostali </ort>się na informatyke).

Nie oszukujmy się - mało kto idzie uczyć w szkole. Wymagania formalne dotyczące nauczycieli coraz wyższe-zarobki małe, do tego niż demograficzny. Dużo osób z grona nauczycielskiego idzie na tzw. pomostowe emerytury. W 2006 jest planowane zlikwidowanie karty nauczycielskiej. Na logike - studia mgr + podyplomowe + uprawnienia do nauczania w szkołach publicznych - i za to zarabiać 900 zł na rękę ?

Naprawde mało jest dobrych nauczycieli z powołania, z pasją . A mój najlepszy nauczyciel z informatyki nie był z wykształcenia takim stricte klasycznym informatykiem. Był po budownictwie :)

Pozdrawiam!

0

Przyznaję się, nie czytałem wszystkich postów, ale co do błedów, to IMHO czepiacie się. To jest program poglądowy.
U mnie na studiach jak prezentowane były jakieś kody, to także pisano z polskimi znakami nazwy zmiennych itp. pomimo, że leksykalnie było to nieprawidłowe. Sądzę, że tutaj również użycie polskich krzaczków, a również cudzysłowów (zapewne przyzwyczajenia z języka naturalnego) nie powinno być uznane za błąd.

Ale to takie małe OT. Kontynuujcie dalej przechwalanki "jaki to ja jestem lepszy od mojego nauczyciela".

0
Dryobates napisał(a)

Kontynuujcie dalej przechwalanki "jaki to ja jestem lepszy od mojego nauczyciela".

Jako przyszli podatnicy (jesli juz takowymi nie sa) maja w pelni prawo zadac profesjonalnej oferty edukacyjnej, adekwatnej do reprezentowanego poziomu.

Ale to taki maly OT. Masz w zupelnosci racje, ale ton byl prowokujacy ;P.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1