interfejs programu

0

skad bierzecie pomysly na wyglad swojego programu?

ja potrafie zaimplementowac program, ale nie potrafie jakos ladnie poukladac kontrolek, albo efektow graficznych wymyslic. :(

chyba mam po ojcu, ze wszystko nadmiernie probuje skomplikowac :-/

0

Po prostu - najpierw staraj się zrobić tak, żeby się Tobie podobało, a potem pokaż innym i posłuchaj ich sugestii. Jeśli np. 10 osób na 12 powie, że ten przycisk powinien być gdzieś indziej, to go przenieś. Albo od początku poproś kilka osób o sugestie dot. UI.

0

Pamiętaj jeszcze o jednym: Pytaj ludzi, którzy należą do grupy potencjalnych użytkowników Twojego programu. Jeśli piszesz program do dystrybucji kodu źródłowego projektu (tak na przykłąd), to nie pytaj się o niego ludzi, którzy w życiu nie słyszeli o tym, co to jest projekt programistyczny :]

0

O sugestie prosić najlepiej jakiegoś "zielonego" użytkownika komputerów. I jakąś przedstawicielkę płci pięknej. One mają jakiś taki zmysł do tego ;)

Widziałem też kiedyś książkę o projektowaniu UI.

A sam projektuję na wyczucie, czasami wzorując się na innych programach...

//humanistow, oni maja zmysl do projektowania - lofix
//dziewczyna często równa się humanistka... umysłów ścisłych nie uświadczam często ;) - Ktos

0

Ech, Ktos, z tymi przedstawicielkami płci pięknej to nie zawsze tak jest. W szkole zaczęliśmy Delphi jakieś parę tygodni temu i jak spojrzałem na programy zaprojektowane przez dziewczyny zaraz po tym, jak sor im pokazał jak zmieniać kolory różnych elementów, to doszedłem do wniosku, że już PilotMP3 0.1 był ładniejszy :D. Jaskrawo-żółte tło + pięć guziczków rozmieszczonych tak jak oczka na kostce do gry:

Guzik 1           Guzik 2
         Guzik 3
Guzik 4           Guzik 5

Oczywiście niczego nie chcę ujmować dziewczynom z naszej klasy, ale proszenie o projektowanie programu byle kogo nie zawsze jest skuteczne :>

0

Kieruj się intuicyjnością (umieszczaj opcje tam gdzie użytkownik powinien się ich spodziewać), prostotą, stonowanymi kolorami, jednolitością, staraj się także unikać wielu kontrastów.

Elementy interfejsu umieszczaj rozsądnie, nie ściskaj ich za mocno, nie rób także za dużych przerw. Grupuj podobne sobie (w działaniu) elementy.
Jeśli robisz coś na zakładkach nie przepychaj jednej za bardzo, gdy inną masz całą wolną.

Wszystko powinno być czytelne i gdy użytkownik zobaczy UI powinien w mig załapać co gdzie jest, a nie przez naście minut wyłapywać opcje.

Jeśli korzystasz z OwnerDraw lub czegoś podobnego, korzystaj z systemowych definicji kolorów, nie każdy ma styl systemu ustawiony na taki jaki Ty, oraz nie każdemu może się podobać wygląd programu zrobiony na Twoją modłę, który pasuje do Twojego systemu, a do systemu użytkownika nie.

0

Choc nie wiele tam tego jest to polecam http://developer.kde.org/documentation/standards/kde/style/basics/index.html, a IMO to jest tak jak ze sztuka, jednym wychodzi, drugim nie. Mysle tez, ze zalezy to tez od rodzaju programu, chocby jaki edytor tekstu - standard, menu, toolbar, pole edycyjne, statusbar, a juz chocby program do wyszukiwania (wg mnie ciezki przypadek) - nie widomo gdzie dac pole do wpisania, gdzie jaki przycisk, gdzie wyniki, jak to wyrownac zeby bylo ladnie.

0

rób tak, aby się Tobie podobało, a później wyślij w świat i proś o opinie PS zagadaj z autorem kopiczka on się na tym zna

0

PS zagadaj z autorem kopiczka on się na tym zna

[rotfl] [rotfl] [rotfl] [browar]

0
  1. Prostota i wygoda - najważniejsze w projektowaniu GUI.. zadnych kolorowych bajerów, zbednych pierdół czy innych tego typu niepotrzebnych śmieci. Program ma być wygodny w obsłudze.

  2. Jednolity styl.. wielu ludzi daje pomieszane wszystkie możliwe ikonki i grafiki.. wszystkie kolory świata i style jakie tylko wpadną w oko.. - to największy błąd.. - przyciski, ikonki czy inne elementy powinny mieć jednolity styl, najlepiej w odcieniach dwóch kolorów (1 to za mało, później obrzydza cały program)

  3. Nie odchodzić od standardów - żadnych wymyślnych przycisków .. najlepiej tworzyć objechane standardy.. powszechnie używane i dawno zatwierdzone.

0

poza tym dostosuj się do ogólnych standardów np: kombinacja klawiszy CTRL + C oznacza kopiuj text, a nie zamknij i to jeszcze bez zapisu (C od Close), ale niebój się eksperymentów....może dodasz coś o będzie przełomowym elementem GUI..

a w sumie to dobry temat na ort!..... [!!!]

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1