magazyn WARP w sieci

0

hi :d
Przedstawiamy WARP 09. Tym razem jest to sześć tekstów.

3DSMAX - od podstaw cz. 9
Poznajemy kolejną grupę obiektów dostępnych w 3D Studio MAX. Są to
pola sił, obiekty pozwalające oddziaływać na inne obiekty znajdujące się
w scenie. Pola sił potrafią być bardzo pomocne podczas tworzenie
animacji.

Particle Systems
Omawiamy zaawansowane systemy cząstek, takie jak Super Spray i
Blizzard. Poznajemy najważniejsze opcje tych obiektów i uczymy się
generować strumienie cząstek. Dowiadujemy się również jak
wykorzystywać przeróżne typy cząstek i zmieniać wygląd strumienia.

Wyrzutnia MLRS
Modelowanie w 3D Studio MAX. Tym razem budujemy model pojazdu
bojowego - Multiple Launch Rocket System. Prosty model
tworzymy za pomocą modyfikacji Edit Mesh. Uczymy się wykorzystywać
w praktyce takie opcje jak Cut i Divide. Szczegółowo omawiamy każdy
etap prac.

Programowanie Windows
Omawiamy kolejne kontrolki, jest to Edit Box i rozwijana lista Combo
Box. Zapoznamy się z ich możliwościami i sposobem użytkowania.
Omówimy także kontrolki klasy Static, które służą do wyświetlania
etykiet tekstowych, ikon i bitmap.

Zgodnie z obietnicą w drugiej części tekstu poświęconego oknom
dialogowym zajmiemy się predefiniowanymi dialogami systemu. Należy
do nich kilka okien, z których omówimy Open, Save As i Color.
Napiszemy prosty program, który będzie przechwytywał obraz pulpitu.

Omawiamy budowę plików BMP, nauczysz się zapisywać obrazy w takich
plikach, stworzymy także sprawną funkcję, która będzie wykonywać to
działanie. Napiszemy jeden, średniej długości program, który wyjątkowo
dokładnie omówimy.

Mamy także dobrą informację dla wszystkich, którzy chcieliby dopaść
WARP 04 - umieściliśmy go na naszej stronie. :d Poniżej znajduje się krótki
opis tematów poruszanych w numerze 04. Wszystkie PDF?y przenieśliśmy
na szybszy server, ssanie powinno być teraz dużo przyjemniejsze.

DirectX - Direct Draw
Poznajemy właściwości i sposoby tworzenia powierzchni typu off-screen.
Ten rodzaj powierzchni służy do przechowywania wszelkiego rodzaju
obrazów, które możemy następnie przenosić do tylnego bufora. Na
podsumowanie tworzymy program animujący 800 obiektów.

Programowanie Windows
Poznajemy budowę i zasady tworzenia menu. Wykorzystujemy ręczną
metodę, która pozwala tworzyć menu dowolnego rodzaju w trakcie pracy
programu. Poznajmy także sposób tworzenia menu podręcznego, które
może być wywoływane prawym klawiszem myszy.

Uczymy się mierzyć czas, poznajmy klika technik. Dowiesz się jak
pobierać datę systemową, pracować na liczniku milisekund, tworzyć
wirtualne zegary oraz jak korzystać z wysoce precyzyjnych liczników
procesorowych. Ostatnia metoda umożliwia mierzenie czasu z
dokładnością przewyższającą 1 ms.

Poznajmy dokładnie mechanizmy klawiatury, dowiesz się, kiedy i jakie
wiadomości są generowane przez system oraz jak je przetwarzać.
Omawiamy funkcje umożliwiające samodzielne sprawdzenie stanu
klawiszy. Na koniec tworzymy program, który śledzi klawiaturę i
wypisuje informacje o wciskanych klawiszach.

3D Studio Max od podstaw cz. 4
Uczymy się podstaw oświetlenia sceny. Poznajemy standardowe światła i
większość dostępnych opcji. Poruszamy również temat generowania cieni
i światła wolumetrycznego.

3D Studio Max - Deformacje
Poznajemy deformacje, czyli dodatkowe opcje dostępne dla
wytłaczanych obiektów. Uczymy się korzystać z okien deformacji i
manipulować krzywą.

Modelowanie - Transporter
Modelujemy kolejny obiekt, tym razem jest to kołowy transporter
opancerzony. Na potrzeby stworzenia transportera wykorzystujemy
modyfikację Edit Mesh. Pojazd zbudowany jest z prostej siatki, o
niewielkiej ilości trójkątów.

Black Cat Team pozdrawia :d

Strona->
www.warp.arx.pl

:d

0

Witam!

Fajne macie to czasopismo, byle tak dalej, bo chyba nie ma e-zinu o programowaniu gier - w Polsce oczywiście. No dobra powiem, że jest bradzo fajne :) Strzał w 10.

A co Wy powiecie na temat tego e-zinu? Bo widzę, że nikt sie jeszcze nie wypowiedział.

0

Zostałem rozdrażniony ilością materiałów na temat 3ds max i co?
404 Nie można wyświetlić strony :/

btw: od wersji bodajże 4 nie ma już nazwy "3D Studio Max" ale "3ds max" - to tak gwoli ścisłości ;)

[<font color="blue">dopisane</span>]
No, rano już działa - widać zamykają stronę na noc [green]

0

A czego ja nie wiedziałem o tym wcześniej? I dlaczego mozna ściągnąć tylko cztery pierwsze numery archiwalne, a nie wszystkie?

0

A czego ja nie wiedziałem o tym wcześniej? I dlaczego mozna ściągnąć tylko cztery pierwsze numery archiwalne, a nie wszystkie?

Z tego co mi wiadomo to autorzy będą umieszczać je sukcesywnie tzn. jak PCWK sprzeda wszystkie numery z kolejnymi częściami e-zinu, lub coś w tym stylu. Podejrzewam, że niedługo zostaną umieszczone kolejne, bo te zostały umieszczone dość szybko, ale wszystko zalezy od sprzedaży.

0

Troszkę muszę to sprostować. :)
Kolejny WARP umieszczamy w momecie kiedy dany numer PCWK wyjdzie ze sprzedaży, czyli po 4 miesiącach od ukazania. :)

0

No właśnie tak miało być :D (nie mam pojęcia czemu ja tego nie zauważyłem).

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1