O kartach graficznych

0

Mam taki mały dylemat. Mianowicie chciałbym się dowiedzieć czy moja karta grafiki GeForce 2 MX 200 producent NIVIDIA numer wersji 178 jest zgodna ze standardem VESA 2.0.
Mam Linuksa Mandrake 10.1 który takiej karty (z tym standardem) wymaga.
A ja jakoś nie mogę się połapać i odnaleźć informacji o swojej karcie na stronie producenta: www.nvidia.com
Gdyby ktoś mógł mi pomóc byłbym wdzięczny. I przy okazji powiedział czy są jakieś programy takie jak VMVare czy VirtualPC na windowsa ME, byłoby już naprawdę super. Gdyż chciałbym zainstalować na początek linuksa jako wirtualny PC.
Z góry dziękuję za pomoc :)

0

A nie może być jakiś Live w stylu Aurox Live?

0

Pobaw się Knoppixem uruchamianym z cd ;)

0

Nie ma sensu bawić sie VirtualPC i tym podobnymi. Od razu mówie strata czasu. Aby można było tego w jakiś sposób znoście używać potrzeba duuużego RAMu i jeszcze szybszego procesora :[ . poza tym mogą byc problemy z wykrywaniem sprzętu. Tak jak moi poprzednicy polecam dystrybucje typu Live np. Morphix, Knoppixa, ze szczególnym uwzględnienim tego ostatniego, uważam że jest to badzo dobra dystrybucja :)

0

GeForce 2 MX 400 posiadam (czyli tylko taktowaniem sie rozni) i moge stwierdzic ze na pewno jest zgodna z VESA 2.0 (sam sie bawilem w asm z trybami VESA 2.0).

Co do emulatora na ME, to Virtual PC, ale jeszcze sprzed czasu wykupienia go przez Microsoft (czyli wersje wczesniejsze niz chyba 2004) chyba obsluguje windy z linii 9x. Slyszalem tez, ze sa patche do tego 2004 ]:->. Z tym, ze oczywiscie VPC jest platny :(
Mozesz Bochs sprobowac na Cygwinie...

0

http://satanbsd.org/~flabra/vesatest.zip

Sprawdź sam (program jest pod dosa).

0

A ja w ciemno strzelam ze bedzie dzialac bez problemow :) Pewnie serwer ixow to XFree86 4.x.x a to obsluguje te karty wiec nie ma sie czym przejmowac ;) Powinien nawet od razu byc sterownik 'nv' i jesli w /etc/X11/tunazwaplikuconf zmienisz na nv to i rozdzielczosc osiagniesz dobra i odswiezanie :) A jak ci malo i chcesz [CIACH!] to na nvidia.com sa sterowniki do tej karty sciagasz instalujesz i masz :)

A te posty mowiace przesiadz sie na cos innego bym pokasowal :) A te dystybucje wymienione na livecd to moze i dobre ale na dobrego kompa ktory ma sporo pamieci :) Chyba ze ktos chce czekac na ladowanie sie konsoli dluzszy czas :>

0

flabra dzięki za programik. Wskazał mi że mam kartę z vesą 3.0 więc sadzę że jest zgodna z wersją 2.0 Jeśli się bym mylił to proszę o sprostowanie mojego rozumowania lub nawet potwierdzenie. Wszystkim dziękuję za odpowiedzi :)

// na pewno... vesa ma pełna kompatybilność w dół [mf]

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0