Programowanie gier - ksią?żka

0

Moglby mi ktos polecić jakąs dobra ksiazke o programowaniu gier?
Chciałbym, zeby byla to ksiązka o programowaniu gier a nie o nauce programowania.

Jesli chodzi o jezyk to moze byc TP/Delphi/C++


Na helionie znalazłem "Tworzenie gier 2D i 3D w języku Turbo Pascal".
Sciagnalem przyklady z ftp. Nawet interesujące na poczatek. Ma ktoś tę ksiązkę?

0

Ja swego czasu kupiłem sobie tę pozycję.
Bazuje ona bardzo mocno na Borland C++Builder. Duży nacisk na wykorzystanie biblioteki szablonów: STL. Jednak więcej o niej nie powiem, ponieważ kupiłem ją z myślą o późniejszym jej wykorzystaniu i póko co nie czytałem zbyt wielu jej fragmentów. Pozycja ta ma jak na razie 3 tomy (jak kupowałem to był tylko 1).

[<font color="blue">dopisane</span>]
chmolu - ja Ci nie polecałem tej książki a tylko ją z grubsza opisałem, abyś miaj jakieś info ;) Wybrać musisz sam.

0

Z tego, co wyczytałem ta książka jest raczej dla zaawansowanych i nie opisują tam podstaw tworzenia gier. Ja chciałbym coś bardziej przystępnego.

0

programowanie gier w turbo pascalu... poza tym jest kilka (jak nie kilkanaście książek na helionie), poza tym na helionie jest wyszukiwarka... poszukaj jeszcze po dobrych wydawnictwach, takich jak Read Me albo Mikom ;-) może wydawnictwa que, W&W, plj, pamiętam kiedyś w książce wydawnictwa BUM (Biblioteka Użytkownika Mikrokomputera) była znakomita, dwutomowa książka omawiająca tworzenie gier od podstaw kończąc na bardzo zaawansowanych sprawach, włącznie z inteligencją kompa. polecam również coś takiego jak "Perełki Programowania Gier"

//Johnny - czytaj wcześniejsze posty - ja pisałem o "Perełkach" ;) - m.M
//Marooned, ja nie chodze po linkach, jak mi się nie chce, a poza tym prerełki programowania gier to coś co można wymieniac kilka razy bo to najlepsza ksiązka o pisaniu gier jaką kiedykolwiek miałem w rękach

0

chmolu - ja Ci nie polecałem tej książki a tylko ją z grubsza opisałem, abyś miaj jakieś info Wybrać musisz sam.

Wiem, że sam muszę wybrać, więc chcę mieć jak największy wybór ;)

[browar]

0

To ja powiem tak... Perełki Programowana Gier to bardzo dobra książka, napisana przez dobrych i cenionych profesjonalistów w tej dziedzinie (programowaniu gier, nie pisaniu książek ;p ), ale ma pewną wadę... Zacząłem ją czytać, wszystko wydawało mi się proste i oczywiste, szybko wertowałem kartki, bo nie dowiadywałem się specjalnie nic nowego, poza tym, że programowanie gier wcale nie jest takie trudne :), a po przejściu do któregoś z kolei rozdziału nagle w ogóle nie wiedziałem o co biega... (Prawdopodobną przyczyną mogła być moja bardzo słaba znajomość języka C++, w którym była większość przykładów, co jest oczywiście zrozumiałe - do pisania gier jest to chyba najlepszy język). Podsumowując książka całkiem dobra, z początkiem "dla każdego", a potem gwałtownym skokiem na wysoki poziom. Jeśli interesujesz się napisaniem czegoś poważnego, to polecam, jeśli tylko pobawić się w podstawy, to chyba szkoda kasy - i tak trudno będzie ci ją całą przeczytać, bo bez silnego zgłębiania tematu nie da się za dużo zrozumieć... A może to tylko ja jestem zielony z programowania ;p

0

Ja posiadam "Tworzenie gier 2D i 3D w Turbo pascal 7" i wywnioskowałem, że książka jest w sam raz dla ciebie.
Nadaje się dla początkujących i zaawansowanych.
Ja polecam!!!!!!

0

"Tworzenie gier 2D i 3D w Turbo pascal 7" - ja też mam tą książke i myśle że jest fajna (zaczyna sie od absolutnych podstaw a kończy na dość zaawansowanych sprawach, których i tak nie rozumiem :-) ) generalnie ma jeden mankament, opisuje tylko jeden tryb graficzny (13h) :-/

0

Nie wiem co kupisz ale na pewno nie kupuj OPENGL programowanie gier z helionu. ja to kupilem i nie jestem zadowolony... normalnie strata pieniedzy.

0

Nie wiem co kupisz ale na pewno nie kupuj OPENGL programowanie gier z helionu. ja to kupilem i nie jestem zadowolony... normalnie strata pieniedzy.

to napisz recenzje ku przestrodze innym bo ten topic kiedyś pewnie zniknie z pierwszej strony

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1