Problem z kartą kredytową

0

Witam,
wczoraj miałem dziwną sytuację, która mnie trochę zaskoczyła, a mianowicie, przeglądam sobie znany wszystkim portal booking.com, żeby sobie coś zarezerwować na wyjazd.
Z miesiąc temu rezerwowałem podobnie na bookingu i było wszystko ok - mam na myśli płatność kartą kredytową za rezerwację.

Od kilku tygodni mam nową kartę kredytową, bo stara straciła ważność - karta należy do Alior banku (Mastercard).

I tym razem chcąc zapłacić - wyskoczył mi komunikat, że nie mam aktywnej usługi 3D Secure na karcie - płatność anulowana.
Dzwonię do Aliora na infolinię, a tam Pan mówi mi ze wszystko mam aktywne, ale po prostu Booking.com używa protokołu 3D Secure w wersji 1.0, którą Alior oznaczył jako 'deprecated'.
Czyli booking nie obsługuje płatności nowym protokołem.
Rezerwacji nie dokonałem, bo jedyną inna możliwością był Paypal, którego nie posiadam....

Zastanawiam się, czy faktycznie booking ma problem z nowym protokołem - wyobrażam sobie tysiące klientów Aliora czy innych banków(które zaktualizowały protokół), którzy są odcięci od możliwości płatności.
Pytanie kolejne czy inne jakieś znane portale dalej są 'niezaktualizowane' i powoli to będzie większym problemem niż się wydaje...
A może Alior coś kręci, może w innych bankach podobnego problemu nie ma - ktoś się spotkał z podobną sytuacją?

0

Ja nie wiem, ale akurat problemy z płatnościami przy pomocy polskich produktów bankowych za granicą / używając serwisów międzynarodowych to by nie było nic niezwykłego.
Taka luźna myśl.

Niemcy sto lat za Mu... Polakami.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1