Jak ugryźć temat nauki tworzenia ładnych UX/UI.

1

Gryzie mnie ostatnio temat jak nauczyć się tworzyć ładne projekty UX/UI.
I nie chodzi mi od strony technologicznej bo z tym nie ma problemu a jak ugryźć etap tworzenia w szcególności dobierania kolorów.
Bo programy niby znam Figme do UX i Gravity Designer do wektorówki ale jak zaczynam coś tworzyć to zaczyna się problem.

Także może ktoś ma jakieś przemyślenia na ten temat :)

3

Ta strona https://userinyerface.com/ uświadomiła mi jak ważny jest UI i UX. :)

A tak na poważanie to kiedys przeglądałem taką książkę -> UX dla początkujących. Sto krótkich lekcji. I mogę powiedzieć że była zdecydowanie dla początkujących, piszę to z perspektywy backendowca.
Z tego co piszesz to może być książka dla Ciebie, cały rozdział zasadach projektowania wizualnego (kolory, kształty, rozmiary).

1

Nauczy, jak każdej dziedziny, z doświadczenia wiem że jest to trudne jeśli się jest nastawionym na myślenie logiczne, Mnie na przykład męczyło bardzo myślenie abstrakcyjne, ale to jeśli chcesz tworzyć piękne strony, bo strona to nie do końca wygląd, a też użyteczność. Poprawność strony też można uzyskać używając odpowiednich teorii. Od np. kolorów, balansu, hierarchii jest teoria, których można się nauczyć, np. że kolory monochromatyczne do siebie pasują, że jeśli dodasz kolor dopełniający do monochromatycznych, będzie to pasowało. Miałem kiedyś warsztaty z myślenia abstrakcyjnego i wiem że dużo różni się od myślenia logicznego. Np. mój chłopak nie zna żadnych teorii a i tak potrafi się lepiej ubrać ;-;. Bo ma bardziej rozwinięte myślenie abstrakcyjne To zależy co wolisz i do czego jesteś bardziej dostosowany? myśleć logicznie czy abstrakcyjne. Lecz to tylko moje zdanie, jest ich wiele, i wiele niepoprawnych.

jeśli szukasz informacji jak zacząć z designem to polecam, kurs, https://www.freetutorialsus.com/design-rules-principles-practices-for-great-ui-design-udemy-course-free-download/
i tutaj masz wszystkie informacje, na temat teorii, potem pozostaje praktyka. Adobe xd albo figma. I można zdobywać inne informacje w trakcie praktyki, medium, czy inne portale z artykułami.
Teorii nie ma dużo. I wiele będzie się w tych artykułach powtarzać. I polecam kursy myślenia abstrakcyjnego - to jest ważne - możliwe.

Zostawiłem tutaj ślad, może ktoś kiedyś to przeczyta i pomyśli ale głupoty, a może powie to ma sens. Zobaczymy.

2

Zdefiniuj pojęcie "ładne".
Bo z tego, co słyszałam, to nie to jest ładne, co jest ładne, tylko to, co się komu podoba :p

Gdybym osobiście mogła mieć tutaj jakieś życzenia do złotej rybki, to poprosiłabym, żeby:

  • https://contrastrebellion.com/
  • wypier... na zbity pysk artystów designerów, co robią swoje ąę projekty na światowy konkurs Łebdesignerów, które są później tak piękne, że dostają pierwszą nagrodę i tak niefunkcjonalne, że ich się za h... pana nie da używać,
  • wypier... w kosmos wszystkie designerskie mody (fashions), jeśli młotek o danym kształcie był funkcjonalny 10-20 lat temu, to dzisiaj też będzie funkcjonalny, i nie trzeba mu koniecznie dodawać modnego w danych czasach szklanego połysku, albo modnego w innych czasach płaskiego wyglądu,
  • projektanci interfejsów zauważyli, że nie wszyscy siedzą na pier... komórkach, i że ideałem funcjonalności nie jest wcale identyczne "doświadczenie" na każdym urządzeniu, ideałem funkcjonalności jest taki sposób obsługi interfejsu, który najlepiej sprawdza się na określonym urządzeniu, co oznacza coś innego na desktopie obsługiwanym myszą, a co innego na pierdofonie obsługiwanym paluchem.

No ale tak se mogę pomarudzić, co niewiele tu zmieni :p

1

@IceHeart:

IceHeart napisał(a):

A tak na poważanie to kiedys przeglądałem taką książkę -> UX dla początkujących. Sto krótkich lekcji.

Też z 10 lat temu przeglądałam jakąś książkę na ten temat i była całkiem sensowna. Mówiła np: zrób tak, żeby do wszystkiego na twojej stronie dało się dotrzeć za pomocą dwóch kliknięć. I to było sensowne.

Niestety przez ostatnią dekadę internet przeszedł w tej i nie tylko tej kwestii jakieś koszmarne uwstecznienie. "Hero images" wywalone na cały ekran, które zastąpiły wyśmiewane 20 lat temu strony tytułowe i które zmuszają mnie do przewinięcia w dół całego ekranu, żeby zobaczyć w ogóle jakąkolwiek treść. Wszechobecne "rozwiń, żeby zobaczyć więcej" Nawet wtedy, jak tego więcej są 3 linijki. Na Wikipedii piszę własne CSS-y, żeby to g... odkręcać, bo często w ogóle nie zauważam, że tam jest jeszcze jakaś ukryta treść. Ja rozumiem, że to może mieć jeszcze jakiś sens na komórce, ale przecież do tego właśnie mamy media queries do k... nędzy. Gigantyczne obrazki, minimalna gęstość treści. Istnieją obecnie witryny, z których "zawartości" po wyłączeniu CSS-ów zostaje dosłownie kilka słów i linków.

0

@phanc: Wydaje mi się, że nawet zbyt logicznie więc chyba jedyna nadzieja w teorii ;p.

@Freja Draco Dla mnie ładne oznacza, że coś jest czytelne i zrozumiałe i nie boli w oczy ;p. A stety niestety produkt kupuje się oczami więc jak chciałbym coś próbować z tym tematem to wszystko do tej pory rozbijało się o znośny UI ;p

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1