Wolny internet

0

Wie ktoś może dlaczego internet od kilku dni mi tak muli? Filmy na yt w 720p wiekami sie buforują. Chciałam obejrzeć tutotial laravela 4godzinny ale nici przy takim internecie. Korzystam z internetu wifi orange, nikt inny w domu nie korzysta, nie sciagam zadnych torrentow w tym momencie

0

Jaką masz prędkość nominalną (podaną przez Orange), a jaką rzeczywistą?

1

Zaloguj sie do routera czy co tam masz i sprawdz czy ktores urzadzenie nie wykorzystuje wiekszosci neta, bo samo to, że nikt niczego nie sciaga to za malo (moga byc jakies aktualizacje, podlaczone inne urzadzenia itp.). Ewentualnie dzwon do nich bo nic innego nie wyczarujesz

10

Internet musi być wolny i wszelkie ograniczenia uważam za bezsensowne.

0

Jeśli nagle ci prędkość tak spadła tzn, że rachunku nie opłaciłaś :)

1

Co to za router/modem? Masz możliwość sprawdzenia siły sygnału i rodzaju połączenia jakie udaje się ustalić z BTSem? Może łączy Cię dziwnie do jakiegoś EDGa a nie do LTE.

1

A może po prostu zrestartuj router jeśli tego nie robiłaś. Jak restart nie pomaga to musisz sprawdzić na kablu, bo pomiarów wifi nikt nie traktuje poważnie, bo za dużo czynników zewnętrznych. Jak na kablu jest tak wolmy to jakaś awaria albo coś, wiec tylko orange Ci pomoże.

1

Opisz dokładnie jak i do czego się łączysz. Zanim zresetujesz w pełni ustawienia i okaże się, że na odtworzeniu ich zejdzie Ci więcej czasu lub będziesz musiała kontaktować się z jakimiś działami wsparcia celem odtworzenia haseł/loginów.

0

dostalam alert RGB - silne wiatry, może to dlatego?

1

W najbliższej okolicy możesz mieć dużo ludzi z WiFi 2.4 GHz. Ustaw na laptopie i na routerze wymuszenie tylko 5GHz. Powinno pomóc (o ile nie ma blokady dostawcy na firmowym routerze żeby user nie grzebał w ustawieniach).
Na Androida jest darmowy program WiFiAnalyzer, sprawdź oba zakresy, zobacz oba pasma, kanały, czy nie ma tłoku.

U siebie mam widoczne w mieszkaniu około 80 sieci WiFi, z czego tylko bardzo niewielka część na 5 GHz. Na 2,4 GHz potrafi YouTube na 480 przycinać. Na 5 GHz ile dostawca daje tyle jest.

1

To ja powiem tak, skoro nie wiesz jakiej prędkości masz net, bo ten jeden góra dwa parametry (dl/up) to coś nie wartego zapamiętania, to może zapomniałeś też o tym, że takie internety z sieci komórkowych mogą mieć ograniczenia odnośnie transferu. Najpierw znajdź umowę, potem sprawdz w niej jakie masz prędkości, a potem zobacz czy nie masz jakiegoś limitu np 10/20/40/xxx? Gb na miesiąc. Filmy z yt ciągną najwiecej transferu, dorzuc do tego chociażby aktualizacje systemu, antywirusa, rozmiary każdej fotki przejrzanej na fb. Obstawiam na to że włączył Ci się lejek. Sam mimo że mam lejek w telefonie (play) i niby po przekroczeniu limitu mam mieć max 1mbps/s to ten 1mbps jest tak tragiczny, że nawet slack lub messenger mają problemy z komunikacją

0

Przeprowadź się w bieszczady tam mają szybszy internet. Spróbuj ściągnąć film i oglądaj offline.

0

A może po prostu połącz się po kablu zamiast po wifi?
W moim przypadku różnica jest diametralna pomiędzy kablem, wifi 2.4ghz a wifi 5ghz.
Zaznaczę tylko że mam laptop 1m od routera.

Kabel:
https://www.speedtest.net/result/9023387400

Wifi 5:
https://www.speedtest.net/result/9023396980

Wifi 2.4:
https://www.speedtest.net/result/9023394082

A teraz najlepszy protip:
Skoro płacisz za internet to może zadzwonisz na infolinie swojego dostawcy zamiast pytać się randomowych ludzi w "internetach"?

0

@plx211: Gdyby @lambdadziara miała problem bo nie leci zgodnie z umową 600Mbps to kabel byłby OK bo jak tobie sączyłoby się 180 Mbps
Filmy YT się tną na 720 bo ma pojedyncze Mbps.

1

@BraVolt: Ale ja ją rozumiem, u mnie na wifi nie da się pracować, ale co dopiero na jeszcze wolniejszym łączu. Ale niestety stety, rodzaj łączą ma znaczenie.
pasmo 2.4Ghz jest mocno eksploatowane ze względu na to ze nie jest licencjonowane. Nieznam architektury sieci którą ma w domu/mieszkaniu, nie wiem z czego ma ściany, gdzie ma położony AP a gdzie urządzenie odbiorcze. W takiej sytuacji najlepsze co może zrobić to połączyć się po kablu lub zadzwonić do usługodawcy.

Pisane z fona

0
plx211 napisał(a):

Pisane z fona

Internet to też tablet i inne, nie wszystko podłączamy kablem.

2

Trochę długa dyskusja jak na zwykły problem internetu. Tak na prawdę trzeba zawiezic winnych. Nikt nie pisał o resecie urządzenia, a o restarcie. To jest różnica. Druga sprawa, po restarcie sprawdza się prędkość na kablu, jeśli prędkość na kablu jest niska, to dzwoni sie do operatora który ma narzędzia zeby sprawdzić przeplywowosc łącza. Jesli on mowi, ze nie jest okej to chyba kazdy wie co następuje dalej. Jeśli natomiast wedlug operatora jest okej to wiemy, ze przyczyną jest cos nie tak z routerem i gdzie sprawdzać dalej. Natomiast tutaj są dwie strony, padają okreslenia o bts, edzach i pasmie 5ghz, a nadal nie wiadomo z czym jest problem, bo nie ma informacji jak to działa na kablu i jaki jest status u operatora. Widać overinzyniernig działa nie tylko w inzynierii oprogramowania, a rowniez w zwyklej pomocy ;)

1
axelbest napisał(a):

To ja powiem tak, skoro nie wiesz jakiej prędkości masz net, bo ten jeden góra dwa parametry (dl/up) to coś nie wartego zapamiętania, to może zapomniałeś też o tym, że takie internety z sieci komórkowych mogą mieć ograniczenia odnośnie transferu. Najpierw znajdź umowę, potem sprawdz w niej jakie masz prędkości, a potem zobacz czy nie masz jakiegoś limitu np 10/20/40/xxx? Gb na miesiąc. Filmy z yt ciągną najwiecej transferu, dorzuc do tego chociażby aktualizacje systemu, antywirusa, rozmiary każdej fotki przejrzanej na fb. Obstawiam na to że włączył Ci się lejek. Sam mimo że mam lejek w telefonie (play) i niby po przekroczeniu limitu mam mieć max 1mbps/s to ten 1mbps jest tak tragiczny, że nawet slack lub messenger mają problemy z komunikacją

W przypadku Orange istnieją trzy różne możliwości łączenia się z internetem:

  • światłowód
  • VDSL lub ADSL (tzw. Neostrada, ale Orange odchodzi od tej marki)
  • LTE lub inna technologia komórkowa

i w pierwszym ani drugim przypadku nie ma żadnych ograniczeń, można pobrać nawet kilka TB w miesiącu i nic nie ograniczą. W przypadku LTE jest tak, jak piszesz.

Zacząłbym od sprawdzenia:

  • czy coś niechcianego na którymś podłączonym komputerze pobiera lub wysyła dużą ilość danych, warto dodać, że w przypadku łącza DSL występuje efekt bufferbloat, w wyniku którego wysyłanie z pełną prędkością ma negatywny wpływ na prędkość pobierania
  • czy nie ma problemów z czymś zakłócającym sygnał Wi-Fi, tzn. czy przy połączeniu przez kabel jest wszystko dobrze

i następnie zgłosiłbym Orange problem z prędkością, bo łącze działające z prędkością 0,06 Mb/s nie jest prawidłowo działającym łączem, nawet w przypadku DSL-a z odległością kilka kilometrów od centrali.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1