Jak programować żeby się nie wypalić - czysty kod, pisanie pseudokodu etc.

0

Dorabiam sobie na tworzeniu skryptów w lua - z darowizn wychodzi nawet 2k/msc.
Mam "mały" problem - kod rozrósł się do rozmiarów 5k+ linijek kodu - po zmianach, bo normalnie wyszło by ze 20k. Wszystko jest strasznie upakowane, mózg odmawia posłuszeństwa - nie chce się pracować w takim bajzlu. Na przykład w lua na początku trzeba globalne zmienne zamienić na lokalne - dla lepszej wydajności - i tak jest jakieś 20,30 zmiennych lokalnych na samym początku, ciągłe scrollowanie to katorga. W zerobrane studio jest boczny pasek w którym mogę klikać na klasy, funkcje - ale i tak jest to bardzo męczące - jest tego cała masa. Wyobrażam sobie jak by to było jakby taki kod był ładnie przedstawiony na ścianie - całość można by było mieć pod ręką, mózg mógłby być wtedy wielozadaniowy (ostatnie badania pokazały że żaden człowiek nie może się skupić na kilku zadaniach na raz) - no ale w tym sensie wielozadaniowy że szybciej znajdzie problem - to tak jakby patrzeć na szklankę pod mikroskopem w powiększeniu 1000x albo gołym okiem jako całość - problem to np. odłamany uchwyt kubka.
Czy są może programy (system windows 7) - planery - dla programistów, albo mapy myśli (specjalnie dla programistów) czy coś w tym rodzaju. Nie pracowałem nigdy w firmie programistycznej więc nie wiem. Jestem samoukiem, a w rok czasu na studiach niczego wartościowego nie nauczali (wiadomo wartość dla informatyki owszem, ale dla jednostki żadna bo i tak taka jednostka musi się zajmować konkretnym listkiem informatyki a nie całością). Owszem było coś żeby pisać pseudokod na kartce a dopiero później można pisać w komputerze -> no ale nie ma wiecznych kartek, a jak jest duży projekt to zamęczył bym gumkę i ołówek na śmierć. Szukałem jakieś tablety graficzne ale wszystko cholernie drogie, a ja kokosów nie zarabiam.

Co robić :)

1

Mam "mały" problem - kod rozrósł się do rozmiarów 5k+ linijek kodu - po zmianach, bo normalnie wyszło by ze 20k.

A nie możesz tego przepisać od zera, ale lepiej (biorąc pod uwagę wszystko to, co nie zostało uwzględnione w poprzedniej implementacji)? Może będzie to lepsze rozwiązanie na dłuższą metę niż "cierpienia młodego kodera" i użeranie się ze spaghetti.

0

No najlepiej pisać części programu oddzielnie a później to łączyć w całość. Najgorzej to zacząć, a jak już się zacznie robić to nagle staje się to przyjemnością :)

2

Po pierwsze to gratuluję!
a) dochodu > 0
b) tego że masz software na którym możesz się uczyć inżynierii oprogramowania

  1. Funkcje z 20-ma zmiennymi.
    Najlepiej byłoby zobaczyć taki kod, ale prawdopodobnie są to po prostu za długie funkcje.

Co znaczy za długie?

  • więcej niż jedna pętla
  • 3 i więcej poziomów IF-ów (o ile w Lua są ify)
  • więcej niż 100 linii (to zależy - czasami jest to limit 3 linii, czasami - przy skomplikowanym algorytmie - 100).
  • ogólnie - funkcje pisz tak, żeby robiły tylko jedną rzecz
  1. mogę klikać na klasy, funkcje - ale i tak jest to bardzo męczące - jest tego cała masa
    Wprowadź modułowość i standardy nazewnictwa.
    http://lua-users.org/wiki/ModulesTutorial

  2. Naucz się jakiegoś standardu kodowania
    http://lua-users.org/wiki/LuaStyleGuide
    https://github.com/Olivine-Labs/lua-style-guide
    https://github.com/luarocks/lua-style-guide

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1