Macie jakieś dobre ćwiczenia na kręgosłup?

Odpowiedz Nowy wątek
2017-12-06 20:29
0

Po tygodniu chorowania i siedzenia calymi dniami dochodze do wniosku ze pasowaloby sie cokolwiek poruszac.
Macie jakis fajny zestaw cwiczen (przede wszystkim, plecy, kregoslup itp. ) Ktory mozna wykonac w domu?

edytowany 1x, ostatnio: aurel, 2017-12-07 11:33

Pozostało 580 znaków

2017-12-06 20:37
0

jest mnóstwo kanałów na yt z ćwiczeniami na kręgosłup ale oprócz tego polecam inną metodę zapobiegawczą, otóż ustawienie fotela/krzesła pod kątem 135 stopni. Siedząc/leżąc przez ponad 10h w takiej pozycji nic mi nie dolega, plecy zdrowe i nic nie boli.

a szyja Cię nie boli? no bo wtedy siedzisz ciągle z pochyloną szyją. - Julian_ 2017-12-06 22:11

Pozostało 580 znaków

2017-12-06 20:38
1

Jak chodziłem do fizjoterapeuty to kazał robić te ćwiczenia z załącznika. Do tego w miarę możliwości np. w pracy siedzenie czasami na tej dużej piłce zamiast na fotelu.


Pozostało 580 znaków

2017-12-06 21:29
0

Każdemu co innego szkodzi i pomaga. Zależy jaką masz wadę.
Mi na pewno szkodzi krzesło pod kątem 100..135 stopni i wypukłość w krześle w odcinku lędźwiowym.

Co mi pomaga:

  • pompki (efekt już na drugi dzień - wzmacniają mięśnie pleców)
  • brzuszki (głównie dlatego że trzeba przy nich się położyć płasko na ziemi i prostuje się kręgosłup)
  • stanie min. 1h (np. w pociągu, na spotkaniu, patrz pompki)
2017-12-07 07:32
Trzeźwy Rycerz
0

Zwis na drążku, martwy ciąg do wzmocnienia odcinka lędźwiowego (można robić nawet w domu z hantlami).

Pozostało 580 znaków

2017-12-07 08:08
2

Deska (plank) dziala cuda! :)

Pozostało 580 znaków

2017-12-07 09:20
0

Basen i joga.

Pozostało 580 znaków

2017-12-07 09:31
0

@aurel: jak mi infekcja przejdzie o nie ma problemu bo bede dalej na silownei chodzil :)

Najbardziej mi tego brakuje: http://www.mtrener.pl/pl/cwic[...]e_tulowia_z_opadu_na_laweczce

Nie doczytałam, że wciąż chorujesz ;) To na chorobę joga wciąż spoko. - aurel 2017-12-07 10:41

Pozostało 580 znaków

2017-12-07 10:34
0

ja robię trening domatora (drążek, hantle, pompki), na brzuszki bym uważał, znacznie obciążają kręgosłup i łatwo się przeforsować (na brzuch i tak nie pomagają) bądź pogłębić ew. schorzenie


bo brzuszki robi się tylko do połowy (czy tam 1/3) - vpiotr 2017-12-07 10:36
wystarczą prawidłowe pompki z szerokim rozstawem rąk i nóg, też wszystko pracuje co czuć na nast. dzień :) - czysteskarpety 2017-12-07 10:38

Pozostało 580 znaków

2017-12-07 11:12
1

Idź na basen i zapomnij o problemach.

Pozostało 580 znaków

2017-12-07 11:57
0

Najlepiej jest Nie siedziec za dlugo.


Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0