Edytory programowania mają zakładki, można też zwykle na jednym ekranie mieć pliki po lewej i po prawej stronie.
Co prawda żaden z edytorów z jakich korzystałem nie ma dobrze rozwiązanego przełączania zakładek i pracy z wieloma plikami - ale to już inna pieśń.
Notatki możesz zapisywać w tym samym edytorze, w którym tworzysz kod, po prostu możesz sobie utworzyć plik. Możesz zastosować również adnotacje w komentarzach do robienia dokumentacji, a potem wygenerować dokumentację funkcji, których używasz do HTMLa (chodzi o to, że wtedy będzie ładnie ułożone i sformatowane itp.) - a następnie możesz to nawet wydrukować - jeśli masz problem z zapamiętaniem czegoś. - albo wersja dla ubogich - weź kartkę i długopis i napisz/narysuj co trzeba na kartce.
Funkcje IDE takie jak autocomplete mogą się też przydać.
Tyle edycji, gorzej jeśli musisz równocześnie odpalać te gry (a powinieneś, no chyba że masz jakieś środowisko testowe, które pozwala na testowanie ficzerów bez odpalania całej gry)
Jak robiłem gry multiplayer, to największy problem miałem z przełączaniem się między edytorem, serwerem, dwoma klientami a konsolą.