Witam.
Podczas prac nad ostatnim projektem, stworzyłem dosyć interesujące funkcjonalności, które uważam mogły by się przydać innym. Pierwotnie myślałem nad opublikowaniem wszystkiego jako open source, jednak nie powiem, fajnie byłoby wyciągnąć z tego pare groszy. Są jakieś internetowe sklepy na których mógłbym taką bibliotekę sprzedać, czy sam muszę stworzyć jakąć prostą stronę? Jakieś zabezpieczenia przed piractwem? Ktoś w ogóle tak robi? No i jak to wygląda od strony prawnej, ktoś wie? Bez działalności się chyba nie obędzie.
Pierwotnie myślałem nad opublikowaniem wszystkiego jako open source, jednak nie powiem, fajnie byłoby wyciągnąć z tego pare groszy. Są jakieś internetowe sklepy na których mógłbym taką bibliotekę sprzedać
Co to jest, jaka technologia, jakiego rodzaju funkcjonalności, komu się mogłyby przydać?
fajnie byłoby wyciągnąć z tego pare groszy.
Ludzie są przyzwyczajeni, że wszystko jest za darmo, więc może być trudno...
Dopóki nad tym pracuje, wolałbym nie narażać się że ktoś z firmy zsynapsuje o co chodzi, wiesz, będzie że na dwa fronty gram, chociaż kod jest w pełni mój (napisany przed przystąpieniem do prac i mam do niego pełne prawa autorskie), więc pozwól że trochę szczegółów ominę.
Jest to framework związany z gamedevem, zasadniczo jest implementacją pewnych kluczowych ( i dosyć skomplikowanych) funkcjonalności powtarzanych w pewnym gatunku gier. Zarówno w UE4 jak i Unity Marketplace, takie same pluginy, tylko o wiele węższych możliwościach, się sprzedają. Mój jest praktycznie niezależny od platformy, więc chciałbym celować dalej niż tylko te dwa sklepy, i oprócz rozszerzeń do największych silników, sprzedawać samą bibliotekę.
Potrzebuję tylko chłodnego spojrzenia czy warto, czy może lepiej walnąć to pod GPL i korzystać z samo-rozwijającego się kodu oraz darmowej reklamy :).
Potrzebuję tylko chłodnego spojrzenia czy warto, czy może lepiej walnąć to pod GPL i korzystać z samo-rozwijającego się kodu oraz darmowej reklamy :).
Tzn. my mamy wiedzieć, czy zależy Ci na pieniądzach i czy chcesz na tym zarobić? :]
Jeśli jest to coś fajnego i użytecznego to spróbuj sprzedawać, czemu nie; A jak sprzedaż nie będzie szła czy po prostu nie zależy Ci na dodatkowym zarobku to wtedy opublikuj kod za darmo, jako projekt open-source.
Zwyczajnie nie widziałem jeszcze żeby ktoś zdzierał za bibliotekę. Może to tylko ja jestem pazerny żeby na jednej rzeczy dwa razy zarabiać :D. Cóż, ale to dobry pomysł, zobaczę czy będzie popyt, jak nie to pójdzie na gita, dziękuję panowie :).
Zawsze możesz dać kod za darmo a sprzedawać support.
Albo podstawową cześć kodu za darmo, a odpłatnie tylko jakieś wybitnie specjalistyczne moduły.
To też jest dobry pomysł. Część za darmo, ale już konkretne, kompletne wtyczki pod silniki jako komercyjne produkty. Można by wtedy też i część kodu od społeczności wykorzystać.
A to już z czystej z ciekawości, słyszeliście kiedyś o jakiś zabezpieczeniach przed piraceniem bibliotek? Specjalnie logowanie, albo wbudowanie w kod modułu który potrzebuje łączności z internetem żeby uwierzytelnić konkretną kopię. W moim wypadku implementacja przekroczyłaby jakikolwiek zysk, ale wielkie firmy muszą sobie jakoś radzić, uwielbiam kreatywne zabezpieczenia :D.