Ergonomia pracy z myszką czyli jak dbacie o swoje nadgarstki?

2

Jakiś czas temu okazało się, że mój prawy nadgarstek praktycznie się nie zgina. Przy próbie zgięcia pojawiał się niesamowity ból. Koleżanka fizjoterapeutka poradziła mi abym spróbował użyć podkładki z "poduszką" pod nadgarstek i po kilku tygodniach "naciągania" nadgarstka i zakupie odpowiedniej podkładki nadgarstek wrócił do stanu pełnej sprawności. Wtedy też zacząłem googlować inne rozwiązania dla "zwykłych" myszek i prócz podkładek z poduszką znalazłem też nieco droższe rozwiązanie jakim jest pionowa myszka (zamiast w poziomie trzyma się ją w pionie - sam nie używałem ale koleżanka bardzo sobie chwali) oraz taką nowość:
http://www.wristocat.com/
Przyznam szczerze, że ten drugi gadżet bardzo mnie zaintrygował i postanowiłem wesprzeć projekt. Jak dostanę "gadżet" do ręki to opiszę jak działa jednak pytanie mam do was jak w jaki sposób wy radzicie sobie z tego typu problemami? Inwestujecie w lepsze myszki/podkładki/inne?
Czekam na wasze opinie;)

0

Pytałem o to w topicu o klawiaturach.
Taka klawa:
http://images.anandtech.com/doci/7245/ErgoDox%20(1)_678x452.jpg

i taki trackball:
http://ecx.images-amazon.com/images/I/81pJpXN1w2L.SL1500.jpg

Do każdego z w/w podkładka z silikonową poduszką. Do tego ćwiczenia rozciągające co jakiś czas.

0

Ja nie używam tej poduszkowej podkładki, bo mam wrażenie, że to od niej bolał mnie nadgarstek. Nigdy nie miałem z nim problemów, aż zacząłem w pracy używać tej podkładki i potem jeżdżąc na nartach biegowych bardzo szybko zaczął boleć mnie nadgarstek (odpychanie kijkami), co wydawało mi się dziwne. Przestałem używać podkładki i problemów więcej nie było.

0

Staram się regularnie rozgrzewać nadgarstki i często ściskam w dłoniach małe piłki do tego właśnie celu, nigdy nie miałem problemów z nadgarstkami chociaż nie używam żadnych podkładek ani ergonomicznych myszy.

5

Za radą pana Seligi nauczyłem się skrótów klawiaturowych w swoim IDE

4

A może po prostu warto robić coś poza siedzeniem przed monitorem? ;) Myśle że np. scianka wspinaczkowa mogłaby pomóc z nadgarstkami.

0

Jeśli nie masz dziewczyny to współczuję, zaspokajania swoich potrzeb mało kreatywnymi sposobami.

Ale najbardziej obciąża nadgarstki chodzenie na rękach, w ciężkich sytuacjach cały ciężar jest utrzymywany na nadgarskach.
A jeśli potrzebne jest coś innego to żonglowanie dobrze rozwija przedramię i nadgarstki, można wykorzystywać pełne wyprostowanie rąk lub wystrzeliwać nadgarskami lub palcami.

Przy odpowiedniej wprawie można wystrzelić przedmiot z ręki palcami zamachując ręką tak mocno, że przedmiot zniknie jakby to była sztuczka magiczna. Ewentualnie można dodać do tego siłę obrotu tułowia i ewentualnie sprint ;)

0

Temat ten jest mega adekwatny do sytuacji w której jestem. Od 4 miesięcy mecze się z mniejszymi bądź większymi bólami nadgarstka a wczoraj to nawet pisanie długopisem sprawiało problem ale ważne że na klawiaturze da się pisać (podobno nie jest to zespół cieśni, a zwykłe przeciążenie). Przed tą kontuzją czy jakkolwiek to nazwać przez 4 lata regularna siłownia,2 lata biegania i... umieram z bólu. Dlaczego? Tego niestety żadnej lekarz nie jest w stanie powiedzieć. Z tego co zauważyłem mogą być tego 2 przyczyny:

  • za duża,nieodpowiednia myszka -> razer deathadder chroma
  • zbyt szybka chęć powrotu po miesięcznej przerwie na siłownie i kontuzja :D (tylko fakt że jest to prawa ręka którą obsługuje myszkę myślę ze to mogę wykluczyć).

Jakbym mógł cofnąć czas o hmm rok? To na siłowni jeszcze większą wagę przywiązywałbym do mięśni nadgarstka,robił porządna rozgrzewkę a obok myszki leżałyby ściskacze i taka mała piłeczka do rozpędzania xD nie wiem co się nazywa. Dodatkowo robiłbym rozgrzewki co godzinę lub dwie. Także polecam jak najbardziej, jak macie w porządku ręce i plecy (które słyszałem że też są wadliwe) to polecam dbać o nie jak tylko się da :)

Edit:
@woolfik i mówisz że rozciąganie pomogło? Bo właśnie ja tez takie opinie (aby rozciągać kilka razy dziennie) słyszałem w sprawie mojego problemu z nadgarstkiem, tylko że raz zrobiłem rozciąganie to następnego dnia ból tylko się nasilił, miałeś coś takiego czy od razu zaczęło przechodzić?

0

@Shalom u mnie akurat siłownia jeszcze tylko sprawę pogarszała, także ostrożny byłbym ze ścianką. Tzn. inaczej: sport to zdrowie, ale jak pojawia się ból to warto przejść się do fizjoterapeuty/rehabilitanta/innego speca, efekty mogą być szokujące, np. chronicznie bolący i cierpnący mały palec oraz nadgarstek wzięły mi się od źle ustawionego kręgosłupa piersiowego i spiętych mięśni pleców. Pomogło dołożenie paru ćwiczeń do standardowego repertuaru+masaż. Po dwóch tygodniach czułem się w pełni "naprawiony".

I co ciekawe bardziej od klawiatury szkodziło mi granie na gitarze ;)

0

Ja mam przede wszystkim wygodne ułożenie ręki - od łokcia leży na biurku. Co chwilę podnoszczę dłonei i daję im odpocząć, ruszając nimi, robiąc kółka w powietrzu itp. Wieczorkami pogram na gitarze wiec to tez rozrusza nadgarstek. Ważne żeby się nie 'zastać'

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0