Wątek przeniesiony 2015-09-22 16:57 z Algorytmy i struktury danych przez Rev.

diablo 2 - pliki d2s

0

Jak wiadomo kultowa gra pt. DiabloII zapisuje stan gry, a w tym te wszystkie... topory, miecze, zbroje, itp. które tam zgromadzimy.

Przykładowo, znajdujemy magiczną siekierę, czy jakieś tam inne ustrojstwo,
no i tam możemy zobaczyć jej parametry, w stylu:
user image

jak widać są tam różne parametry... jak siła ciosu, szybkość, i inne pierdoły.

Zatem biorę to w rękę i zamykam grę, a wtedy musi to być gdzieś zapisane,
i jest to konkretnie w pliku: 'nazwa gracza.d2s'.

Teraz otwieramy ten pliczek i tam w miejsce, np.: 110-134 wpisuję sobie: 500-600;
Odpalamy teraz grę, ładujemy swoją postać,
no i tam mam już swoją siekierkę o 5 razy potężniejszym uderzeniu! :)

Robił ktoś takie skecze?

W sumie to żadna gra z takim podrasowanym zawodnikiem,
no ale z drugiej strony to Diablo i tak polega na takim podrasowywaniu...

przykładowo: łazimy tam cały dzień, i nie mamy nic - złom znajdujemy, bo mamy pecha...
zatem potem i tak zginiemy marnie, przy pierwszym silniejszym potworku, np. diablo.

A teraz inny wariant: mamy fuksa i znajdujemy zaraz na początku
super broń, np. łuk o sile uderzenia 400+ plus inne atrybuty, jak np., powiedzmy sztorm meteorytów z prawdopodobieństwem 10% (raz tak miałem :) ).
No i co teraz się dzieje?
Ano idziemy dalej wtedy jak czołg: byle jak, na oślep, i rozwalamy wszystkie te potworki, z marszu... w tymi diabełka. the end. :)

0

Ale jak to się ma do Algorytmów i struktur danych?
Do tego jest już program Hero Editor (:

0
stryku napisał(a):

Ale jak to się ma do Algorytmów i struktur danych?
Do tego jest już program Hero Editor (:

Nie badałem tego Hero Edytora...

Myślałem, jedynie tak nieśmiało, o tym żeby samodzielnie rozkminić format tego pliku... i podmieniać sobie co i jak chcemy.

Np. taki prosty myk:
piki są tam strasznie powolne, ale silne - chyba 64 normalna, a bez problemu można znaleźć podrasowane do 120...
zatem wystarczyłoby nieco poprawić szybkość piki, np. zamiast: very slow, wpisujemy: ver fast, coś jak dla sztylecika,
no i jeszcze plus 50% zwiększona szybkość... :)

0

No, ok. To jaki masz problem? Siadasz i piszesz (:

1

@tłusty łysy byk ten format to juz dawno rozkminiono i jest masa programów do edycji postaci. Tylko ze tak generalnie to jest żaden fun grać czitowaną postacią.

0
stryku napisał(a):

No, ok. To jaki masz problem? Siadasz i piszesz (:

Niby co?
Z tego co znalazłem, tak na poczekaniu, to jest chyba pakowane bitami... olaboga!

To znaczy że gra zapisuje te liczby, parametry np. tak:

  • siła minimalna: 9 - bitów (0 - 512, i jeszcze + tajny bias, np. 16, co znaczy że 0 == 16)
    i dalej:
  • 7 bitów, coś tam, itd.

zatem gdyby w tym pliku szukać np. liczby 100, która opisuje np. jakość hełmu, czy coś tam,
no to nie znajdziemy... niestety, bo to jest tam zwykle rozwleczone pomiędzy bajtami/słowami...

Ponadto jest tam chyba suma kontrolna, tak na początku pliku - offset 16 chyba...

Shalom napisał(a):

@tłusty łysy byk ten format to juz dawno rozkminiono i jest masa programów do edycji postaci. Tylko ze tak generalnie to jest żaden fun grać czitowaną postacią.

A niby co to za gra?

Jak mówiłem:
znajdujesz super broń na początku, a potem już i tak pojedziesz jak wampir... po tych robaczkach.

Ta gra w zasadzie polega na znajdywaniu tych magicznych, cudownych, unikalnych duperelach...
gdyby nie to, nikt by w to nie grał... dłużej niż 5 minut. :)

Mnie tam od początku, od Diablo 1, interesowało tylko to, co oni wymyślili, znaczy jakie fikuśnie bronie,
zwykle te złote, oczywista... no i jeszcze te główne, czołowe postacie potworków, zwłaszcza te na końcu etapów:
jak Duriel, Mefisto, Diablo... no i ten trzeci zajob z trójcy, w wersji ext. :)

Niemniej Diablo i tak pozostaje najtrudniejszy do przejścia... ten z expansion to szmaciarz - można go śmiechem zajeb... tym jego własnym. :)

0

@tłusty łysy byk a ty myślałeś że to zapisują plaintextem jako stringi w tym pliku tylko zakodowane? :D :D :D To raczej dość oczywiste że jest tam jakaś sensowna struktura pliku binarnego.

0
Shalom napisał(a):

@tłusty łysy byk a ty myślałeś że to zapisują plaintextem jako stringi w tym pliku tylko zakodowane? :D :D :D To raczej dość oczywiste że jest tam jakaś sensowna struktura pliku binarnego.

A niby co miałbym myśleć?

Zapisujemy zwyczajnie - liczbami po 16, 32 bity... kto by się wysilał na pakowanie tego bitami... przecież to wariaci. :)

Kiedyś nawet grałem w dość podobną grę, gdzie też chodziło się tylko... tak planszowo,
i znajdywało się różne pierdoły.
No i też były tam jakieś diamenty, itp. kamyki;
no to ja sobie od razu wlazłem w plik i tam wpisałem 1000, w miejsce 100 - dla każdego kamyka... no i już byłem gość!

Szyfrowanie gier!? No, to faktycznie bardzo profesjonalne podejście.. tyle że chyba do krowy... hihi!

No dobra, skoro oni tacy... diabelnie cwani, no to ja to zhakuję w ram - tam na pewno nie trzymają tych bitów, lecz pełne słówka... :)

0
Haskell napisał(a):

Diablo skończyło się na Kill'em All, weś zrup jakiś bot do Tibii.

Tibia?
Nawet nie znam tego.. może coś jak Spellforce...
ale tego nawet nie dokończyłem w życiu, bo strasznie długie to jakieś..
za ciężko mi było mieczem się bić ze stalowymi robotami, więc olałem to. hihi!

Chciałem zagrać z tym jakimś tam czarownikiem w... jakieś tam lalki chyba... no ale nie doszedłem.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1