Wątek przeniesiony 2015-09-18 11:08 z Newbie przez Koziołek.

Wszystkie języki temat ogólny . Aplikacja nietypowego użycia :)

0

Witajcie , na wstępie zaznaczę że nie jestem programistą ani (póki co ) człowiekiem do takowej roli aspirującym . Postanowiłem jednak zająć się swoją edukacją od strony bardziej technicznej i tutaj wyniknął mi następujący problem :)

Nie wiem czy pamiętacie sytuacje gdzie , wasi nauczyciele lub znajomi dziwili się , że "nie pamiętasz tego ? a przecież było"
Albo gdy potrzebowaliście lub chcieliście nauczyć się dosyć szybko dużej partii materiału a tu zonk :
choćbyście wciskali do głowy więcej już nie wchodzi , a oprócz tego to , co już tam było , zdążyło częściowo już wylecieć .

Nie wiem w jaki sposób uczy się języków programowania ale wiem w jaki uczy się innych rzeczy : języków czy np. geografii
Oględnie rzecz biorąc - publicznie - niespecjalnie , prywatnie często nie lepiej .
Okazuje się , że podłoże tego zjawisko często leży między innymi w złym powtarzaniu . Złym bo kompletnie nie planowanym a informacja niepowtórzona określoną ilość razy najlepiej w wyliczonym czasie po prostu od nas ucieknie i nic na to nie poradzimy .

I tutaj pojawiają się oparte na badaniach pamięci programy Spaced Repetition System - SRS które część z Was może zna.
Tym którzy nie znają objaśniam że są to (np. Anymemo , Anki , Supermemo , Mnemozyne i inne) programy do których wstukujemy informacje bądź też pytania na które odpowiedzi chcemy pamiętać a program na podstawie algorytmu (mniej lub bardziej jasnego) podsunie nam tą samą informację pod nos w wyliczonym odstępie czasu np. dnia 1 - 3 - 7 - 14 i tak dalej . I chodź programy te dobrze działają jako nauczyciele , to jednak nie pozwalają planować z wyprzedzeniem "programu nauczania"

ponieważ nie można zobaczyć w nich czego będziemy uczyć się jutro albo pojutrze oraz tego zmienić . Nie mają tej przejrzystości .
I teraz takie pytanie przyjaciele programiści ;p (wiem że nikt nie musi odpowiadać i pomagać ale może mi się poszczęści ) czy istnieje już taki program który mógłby ułatwić ten proces tworzenia "programu nauczania" ?

To znaczy : mamy Drzewo A , B , C , D i E które symbolizują partię materiału
Wszystkie te drzewa chcemu podlewać w jednakowych ilościach czasu (czyli np. dnai 1 - 3 - 7 - 14 itd )od pierwszego podlania jednak nie zawsze tym samym nawozem .
Czy więc jest aplikacja która pomoże w sytuacji gdy
Drzewo A zaczynamy pierwszy raz podlewać w pponiedzialek , B we wtorek i tak dalej
ale chcemy mieć liste aktualizowana z nowymi zdarzeniami (nowoposadzonymi drzewami) która będzie mowila nam którego dnia mamy ile i których drzew podlać ale pozwoli nam tez recznie wpisac nazwe nawozu ? Chodzi o to żeby retencjonować bity informacyjne ale nie testować się cały czas dokładnie tymi samymi pytaniami tylko co jakiś czas je zmieniać .

Mam nadzieję że wzbudziłem wasze zainteresowanie i najbardziej obrazowo jak mogłem wytłumaczyłem nurtujący mnie problem . Pozdro i mam nadzieję uzyskać tu jakąś cenną radę :) Michał

1

Odpowiedź na pytanie brzmi NIE. Jednak dobrze trafiłeś, jesteś na forum dla programistów i możesz nauczyć się jak samemu napisać taki program.

3

Dla programowania powtarzanie nic nie da. Początkująca osoba może dość szybko przyswoić składnię języka, lub nawet nauczyć się jej na pamięć, ale programu nie napisze. Bo do tego trzeba już praktyki. A praktykując, powtarzasz, więc tak naprawdę wystarczy pisać, pisać i jeszcze raz pisać, a reszta przyjdzie sama bez zbędnych programów.

0

1 pytanie - nie dla zainteresowania czy nie dla pomocy . Co do samodzielnego nauczenia się to ciekawe co robi twój mechanik jak zepsuje ci się samochod . Nie mogę ci powiedzieć co to jest ale mogę powiedzieć z jakich książek się uczyc aby zrobić to samemu za rok ?
2. Przykład programowania podalem tylko jako dodatek , ze po prostu nie wiem jak się tego uczyc ale mowiac o jezykach to bez srs-ow wiem ze nauka idzie na tyle wolno ze większość ludzi nawet nie potrafi powiedzieć jak długo mniej więcej toi zajmuje . Dziekuje za odpowiedzi niemniej

0
  1. nie rozumiem wypowiedzi
  2. Nie znam nikogo kto uczyłby się programowania z jakimiś srsami. Po przeczytaniu 30 stron pierwszej lepszej książki i opanowaniu 20 słów kluczowych, można napisać naprawdę sporo. Nie mów że nie nauczysz się znaczenia 20 słów kluczowych na pamięć bez wspomagaczy?

Ja mam bardzo kiepską pamięć. Nigdy nic mi nie wchodziło na pamięć i miałem problemy z przyswajaniem języków. Nie nadaję się do żadnej branży umysłowej poza tą, bo tutaj wystarczy inteligencja, kombinowanie i sporo samozaparcia.

1
donwasylpolska napisał(a):

ciekawe co robi twój mechanik jak zepsuje ci się samochod

Sorry stary, ale coś ci się pomyliło. Na tym forum nie ma "twojego programisty", który to za ciebie zrobi. Jeżeli chcesz mieć "swojego programistę" to skieruj się proszę do działu http://4programmers.net/Forum/Og%C5%82oszenia_drobne i nie zapomnij wspomnieć ile mu zapłacisz!

Jeżeli umieszczasz pytanie w dziale Newbie, to zakładamy, że jesteś "newbie", ale sam chcesz coś zrobić, czegoś się nauczyć, a nie że szukasz jelenia tudzież "swojego programisty".

0

To znaczy : mamy Drzewo A , B , C , D i E które symbolizują partię materiału

W programowaniu tak nie ma. Owszem, można wyróżnić niby jakieś "partie materiału" (np. nauka kolejnego frameworka), rzecz w tym, ze:

  • tych partii jest tak dużo że i tak wszystkiego nie dasz się nauczysz. Ruch open source generuje cały czas nowe partie materiały, nowe biblioteki itp.. Więc żadne tam srs, tylko raczej zastosowanie zasady Pareta i nauka np. 20% najważniejszych rzeczy. Nigdy nie będziesz wiedzieć wszystkiego i nie jest to wcale potrzebne.

  • programowanie polega na działaniu a nie na wkuwaniu. Nauka programowania więcej ma wspólnego z nauką jazdy na rowerze, nauką gotowania, czy nauką czegoś artystycznego niż wkuwaniem materiału na akord. Na nic się srs nie zdają, tylko trzeba praktyki, wyćwiczenia umysłu (ponieważ programowanie to czynność intelektualna - trzeba myśleć, a od wyciągania jak małpa rzeczy z pamięci ważniejsza jest umiejętność zastosowania tych rzeczy).

  • zapominanie jest dobre. Nie ma potrzeby wszystkiego pamiętać, jedne rzeczy się dezaktualizują, drugie można łatwo sobie wygooglać, trzecie przestają nam być potrzebne. Czy to, że kiedyś programowałem w DirectX a teraz po iluś latach pewnie nie umiałbym w nim zrobić HelloWorlda to źle? Nie. To dobrze, bo dzięki temu mogę się skupiać na tym, co mi jest aktualnie potrzebne.

0

ok , rozumiem . haskell nie rozumiem za bardzo sytuacji . Kto szuka jelenia ? Czy ja proszę żeby ktokolwiek cokolwiek za mnie pisał ? Napisałem wątek z nadzieją że może któryśtam z odwiedzających spotkał się z czymś takim i może po prostu powiedzieć , "ok stary , jest coś takiego" albo "nie ma czegoś takiego , musisz komuś zapłacić żeby to zrobił specjalnie dla ciebie" . Nie szukam tutaj "swojego programisty" ale czasem też pytam się mechanika co może kryć się za objawami i nie zawsze traktuje to jako "szukanie jelenia - boś nie zapłacił"

być może źle opisałem sytuację . Nie chodzi mi o naukę programowania , ani tez aby ktokolwiek cokolwiek dla mnie pisał albo niedajboże dawał swoje już napisane . Ludzie , nie każdy jest cebulą . Serdecznie przepraszam jeżeli tak zostało to opisane

2

@donwasylpolska to jest forum dla bezpośrednich ludzi a ty lałeś wodę w tym pierwszym poście tak, że połowa utonęła a druga połowa nie doczytała do końca. Jakbyś napisał:

Cześć, szukam programu który pozwoliłby na:

  • X
  • Y
  • Z

Czy ktoś z was o czymś takim słyszał?

i zrobił to w odpowiednim dziale (np. http://4programmers.net/Forum/Hardware_Software ) to może dostałbyś sensowną odpowiedź.

0

ok , dzięki za info . Wprowadze poprawke

0

Chyba ogarniam w czym rzecz. Poszukujesz narzędzia, które pozwoli ci na stworzenie "adaptacyjnego sylabusa", czyli na podstawie zadanego zbioru pojęć do nauczenia (materiału) czegoś co pozwoli na tworzenie programu nauczania, który będzie dostosowywał się do określonych potrzeb.

W sumie bardzo ciekawe zadanie. Co prawda nie znam żadnego tego typu programu jednak jeżeli miałbym samodzielnie coś takiego tworzyć, to oparłbym to na dwóch niezależnych narzędziach.

SRSach które zawierały by zadania dotyczące pojedynczego elementu z naszego zbioru oraz mind mapach, które organizowały by przepływ pomiędzy poszczególnymi elementami.

Temat przenoszę do offtopu, bo nie dotyczy bezpośrednio programowania.

0

Chyba nie rozumiem dobrze opisu, na czym by to miało polegać. Jednak akurat niedawno przestawiłem się na używanie AnyMemo (z Anki), bo jest bardzo prosty i przewidywalny. W tym programie chyba pierwsza nauka jednostek jest w takiej kolejności, jak są w bazie, co potencjalnie daje jakąś kontrolę. Poza tym użycie oddzielnych zbiorów kart (czy jak się to nazywa) chyba też może dawać pewną kontrolę, nad tym, czego się uczymy danego dnia.

Tak luźno jakieś podobne funkcje oprogramowania były przedstawianie tu https://www.ted.com/talks/salman_khan_let_s_use_video_to_reinvent_education (po wstępnych opowiastkach, jak powstała Khan Academy). Nie wiem, na ile zostało to rozwinięte i wdrożone od tamtego czasu.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1