Oczy robota

0

Czy może mi ktoś wyjaśnić dlaczego nic prócz istot żywych nie ma takiego przenikającego wzroku jak człowiek? :)

Gdzieś tam kiedyś czytałem, że w grach komputerowych nie ma możliwości, aby oczy postaci nie wyglądały "sztucznie", a po obejrzeniu tego filmiku: https://www.youtube.com/watch?t=43&v=UIWWLg4wLEY wychodzi na to, że i u robotów jest to niemożliwe:

user image

:D

Dlaczego tak trudno osiągnąć ten efekt?

1

Za wolno mruga (cały proces jest za wolny). Do tego nie rusza oczami. Człowiek nigdy się aż tak nie skupia.

0

O czym ty mówisz? Rusza oczami, przypatrz się. Poza tym chyba nie zrozumiałeś pytania..

0

Roboty zawsze wyglądają dziwnie i nienaturalnie (w większym lub mniejszym stopniu), więc nie ma się co dziwić; No i sama świadomość, że patrzy się na robota psuje efekt; IMHO też bardzo ważną rzeczą jest mimika twarzy, ruchy powiek i mruganie, a także ruch gałek ocznych czy przy okazji ruchy głowy, które u robotów nie są tak "randomowe" jak u ludzi;

Człowiek praktycznie cały czas biega wzrokiem i bawi się mięśniami twarzy, więc trudno to skopiować.

0

Hmm tylko że tu nie chodzi o głowę czy nawet twarz. Chodzi o same oczy :) Zwróć uwagę na postaci z gier - nie ma chyba gry, w której postać potrafi tak skierować wzrok, że masz wrażenie, że patrzy na ciebie. Zaraz zarzucę jakimś screenem. I ruch gałek ocznych nie ma tu nic do rzeczy, ponieważ nie ma ani jednego kadru, w którym postać wyglądałaby jak te panie ze zdjęcia:

user image user image

Zawsze będziesz miał wrażenie, że patrzy ona jakby 'przez ciebie',
jak np. tutaj http://filing.pl/wp-content/u[...]iling_images_1606453ba40a.jpg (ta pani ma zeza, który imo odzwierciedla jej szaleństwo).

1

Eee tam, ten ze zdjęcia dobrze wygląda, dość realistyczne ma oczy i spojrzenie; Ale i tak gęba jakaś dziwna - skóra zbyt ładna, do tego niezbyt realistyczne włosy i "kwadratowe" otoczenie, co psuje efekt;

Gdyby tak skopiować jakieś komputerowe gały i wkleić prawdziwej postaci na zdjęciu to efekt byłby zupełnie inny; Tyle że zdjęcie to zdjęcie - wszystko jest nieruchome, jak u trupa; Roboty mają bardziej przechlapane, bo nie dość że muszą wyglądać realistycznie, to jeszcze tak muszą się zachowywać; A to zapewne bardzo trudno wykonać.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0