Sens tworzenie silnika gry.

0

Cześć. Sprawa jest dość trywialna. Skoro jest pełno silników do tworzenia gier, to czy opłaca się pisać własny? Chociażby nawet do małej gierki. Fajnie napisać coś własnego, ale czy to nie jest strata czasu, skoro można go przeznaczyć na stworzenie lepszej gry na gotowym silniku. Jak sądzicie?

1

To zależy. Jeżeli zaczynasz zabawę w programowanie gier, wypadałoby wiedzieć jak dokładnie działa chociażby prosty silnik 2D. Niemniej, jeśli zależy Ci na czasie lub masz jakiś konkretny pomysł a nie surowy zamiar "a, stworzę sobie grę, od czego by tu.." to nic nie stoi na przeszkodzie aby wykorzystać jakiś prosty silnik (Allegro, Love) do zrealizowania pomysłu :)

0

Tą zabawę zacząłem już 3 miesiące temu i wiele się nauczyłem. Wiem jak to wszystko działa, tylko pisząc silnik (o ile można to tak nazwać) pomyślałem sobie że może nie warto jest pisać czegoś co już jest, a skorzystać z gotowego. A temat jest taki "luźny", co by każdy mógł się wypowiedzieć.

1

Wydaje mi się, że jeśli twoim przewodnim zamiarem jest stworzenie gry to wykorzystanie gotowego silnika jest dobrą decyzją - oczywiście, jeśli spełni on twoje wszystkie oczekiwania.

Jeśli nie, to pozostaje modyfikacja gotowego już silnika bazującego na licencji open-source lub stworzenie nowego od podstaw.

0

Odpowiedź na moje pytanie znalazłem tutaj: http://4programmers.net/Forum/Off-Topic/249705-dlaczego_wiekszosc_producentow_gier_wola_robic_wlasny_silnik_niz_skorzystac_z_gotowego
Temat można zamknąć. Po prostu nie przeszukałem całego forum :P

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1