Korzystanie z gotowców jako programista

0

Witam, to mój pierwszy post na forum. Jestem ciekawy, na ile w pracy informatyka, programisty, korzystacie z gotowców, gotowych rozwiązań? O ile z takich korzystacie oczywiście. Czy zawsze piszecie wszystko od początku, czy używacie fragmentów kodów które już zostały napisane?

1

Oczywiście, że trzeba korzystać z gotowych rozwiązań. Przecież wszelkie biblioteki, ORM, frameworki... ktoś już to napisał, można spokojnie wykorzystać. O ile odpowiada licencja (są firmy, gdzie się nikt nie przejmuje). Podobnie często przecież szuka się rozwiązań i kopiuje je ze StackOverflow czy innego serwisu tego typu angażując do własnych potrzeb.

Aczkolwiek są oczywiście firmy bardzo źle reagujące na cudzy kod (syndrom Not Invented Here).

2

Przy duzych legacy projektach:

40% - czytanie kodu
25% - integracja/poprawianie gotowych rozwiazan
15% - ustalanie co tak naprawde trzeba zrobic i jak
15% - proces, spotkanie etc
5% - pisanie nowych rzeczy

0

Gdyby nie gotowce to praca programisty wydłużyłaby się nawet 5x, bo obecnie "wystarczy" dobrać odpowiedni gotowiec do naszego projektu i odpowiednio go wkomponować.

0

Gdzie takie gotowce można znaleźć?

0

Ja korzystam często ze stackoverflowa. Najpierw szukam, czy jest już odpowiedź na moje pytanie. Jeśli nie to sam je zadaję.

1

A czy jak chcesz iść na rower to na nowo koło tworzysz?

0
eL napisał(a):

A czy jak chcesz iść na rower to na nowo koło tworzysz?

Dziękuję za tak błyskotliwą odpowiedź. Bardziej interesuje mnie gdzie takie gotowce można znaleźć.

1

Wiadomo, że z gotowców korzysta się zawodowo. Zauważ, że jak pobierzesz Eclipse lub Android Studio by pisać programy na androida, to buttony masz gotowe i masę innych rzeczy, czyli to już jest gotowiec. Następnie możesz skorzystać tam z gotowej klasy MediaPlayer do odtwarzania dźwięków jedną linijką kodu.
http://developer.android.com/reference/android/media/MediaPlayer.html
Do pobrania kodu źródłowego strony też używasz krótkich rozwiązań.

A dziesiątki, jeśli nie setki odtwarzaczy MP3 używa biblioteki BASS, darmowej, tam masz gotowe odtwarzanie dźwięku, streaming i inne rzeczy jakieś.
A cała masa programów korzysta z ffmpeg, czyli gotowa rzecz do konwertowania filmów z jednego formatu na dowolny inny format.

Pójdźmy krok dalej - silniki gier, Unreal Engine, Unity3d i wiele innych silników, sporo osób z nich korzysta i wychodzą komercyjne gry. Po co mieliby wszystko pisać samemu jak często gotowe rozwiązania ułatwiają wszystko i sprawdzają się w danym projekcie?

Zresztą sam windows daje ci od razu gotowców masę, np. pobieranie plików, chyba biblioteka WinInet.
W skrócie, pełno rzeczy to już gotowe rozwiązania, jedne są proste w użyciu, inne są bardzo rozbudowane. Po co wynajdować koło na nowo? Traci się czas.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1